Αρχική Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 4Σχόλιο του χρήστη Αχιλλέας Παυλίδης | 24 Φεβρουαρίου 2011, 20:09
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με τον ισχύοντα νόμο, στα κτιριακά έργα η διαδικασία εξεσελισσόταν σε δύο φάσεις. Στην πρώτη ανετίθεντω σε 3 μελετητές η εκπόνηση προμελέτης, και στην συνέχεια από τους 3 μελετητές, εκείνος με την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά, προχωρούσε στην εκπόνηση οριστικής μελέτης και μελέτης εφαρμογής. Τώρα η πρόταση νόμου προβλέπει απόλυτο διαχωρισμό της προμελέτης από τα υπόλοιπα στάδια. Κάτι τέτοιο αποτελεί μια από τις πλέον αρνητικές ρυθμίσεις του προτεινόμενου θεσμικού πλαισίου, ο απόλυτος διαχωρισμός του σταδίου της προμελέτης από τα υπόλοιπα στάδια, θα δημιουργήσει στα κτιριακά έργα, τεράστιες καθυστερήσεις και θα ανεβάσει το κόστος, χωρίς να πετύχει καμία βελτίωση στο παραγόμενο αποτέλεσμα. Με το νέο νόμο, για την μελέτη ενός κτιρίου θα πρέπει να διεξαχθούν δύο διαγωνισμοί, αφού πρώτα εγκριθούν από την Ανεξάρτητη Αρχή δύο ΦτΕ, θα συνεδριάσουν διπλάσιες φορές δύο επιτροπές κλπ. Είναι φανερό πως η διαδικασία γίνεται ιδιαίτερα χρονοβόρα και γραφειοκρατική, χωρίς λόγο.