Αρχική Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 89 Πολεοδομικές ρυθμίσειςΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Ρούσσος | 25 Φεβρουαρίου 2011, 15:07
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επειδή τα σιδηροδρομικά έργα έχουν αρκετές ιδιαιτερότητες, θεωρώ πως θα είναι απαραίτητο να θεσπισθούν (με Προεδρικό Διάταγμα) αναλυτικές προδιαγραφές για τον φάκελο οικοδομικής αδείας που κατατίθεται προς έγκριση στον Υπουργό, αλλά και γενικότερα να εξειδικευθεί όλο το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο (αναφορικά με τα πολεοδομικά) ειδικά για τα σιδηροδρομικά έργα. Στόχος είναι όλες οι Υπηρεσίες / Φορείς (πέραν του Υπουργού) με τους οποίους συναλλάσσεται η ΕΡΓΟΣΕ, να διαθέτουν ένα ξεκάθαρο εξειδικευμένο θεσμικό πλαίσιο για σιδηροδρομικά έργα, προκειμένου τα στελέχη των εν λόγω Υπηρεσιών / Φορέων να μην υπεισέρχονται σε ερμηνείες γενικών νόμων / αποφάσεων / κανονιστικών διατάξεων κτλ., με τελικό αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις στην έκδοση των αδειών. Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, εντός του ΠΔ: Επειδή η ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να δημοπρατήσει ένα έργο, λαμβάνει μια σειρά προεγκρίσεων, θα πρέπει οι εν λόγω προδιαγραφές να καταγράφουν μόνο τα πρόσθετα (σε σχέση με τις προαναφερόμενες εγκρίσεις) δικαιολογητικά / πιστοποιητικά κτλ. Θα πρέπει να προσδιοριστούν ανά σύστημα {υποδομή, επιδομή, υδραυλικά, κτιριακά, Η/Μ εγκαταστάσεις, σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, πληροφοριακά συστήματα και τηλεπικοινωνίες} τα απαραίτητα περιεχόμενα φακέλου. Θα πρέπει να προσδιορισθεί ποιές είναι οι υποχρεωτικές Η/Μ εγκαταστάσεις στα κτίρια (πχ. θα ακολουθείται το υφιστάμενο πλαίσιο ή θα υπάρχει η δυνατότητα για παρεκλίσσεις, πχ. για εξαίρεση από μελέτη/εγκατάσταση φυσικού αερίου;) Πέραν της οικοδομικής άδειας, θα πρέπει να προσδιορισθεί η διαδικασία ειδικά για τα σιδηροδρομικά έργα, προκειμένου οι Οργανισμοί Κοινής Ωφέλειας και οι Δήμοι να επιτρέπουν την σύνδεση των σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων με τα δίκτυά τους. Θα πρέπει να προσδιορισθεί ο τρόπος υπολογισμού των υφισταμένων τελών / φόρων (πχ. Δήμων) ειδικά για τα σιδηροδρομικά έργα, προκειμένου όλοι πχ. οι Δήμοι να τα υπολογίζουν με τον ίδιο τρόπο. Υπόκειται όλη η σιδηροδρομική υποδομή (γραμμή, κτίρια) σε δημοτικά τέλη / φόρο ή μόνο τα κτίρια αυτής; Πολλοί δήμοι έχουν εγείρει αξιώσεις από τον ΟΣΕ για πληρωμή ΔΤ,ΔΦ με εμβαδόν υπολογισμού την γραμμή, γεγονός που οδηγεί (με τους υφιστάμενους συντελεστές) σε χρέωση τεραστίων χρηματικών ποσών. Θα πρέπει να εξειδικευθούν οι απαιτήσεις πυροπροστασίας ειδικά για σιδηροδρομικά έργα. Θα πρέπει να προσδιορισθούν οι φορείς που αδειοδοτούν την λειτουργία των εγκαταστάσεων / συστημάτων του ΟΣΕ. Για την σύνταξη του εν λόγω ΠΔ, θα μπορούσε να προβλεφθεί στον νόμο η σύσταση ομάδας εργασίας αποτελούμενη από στελέχη των υφισταμένων εμπλεκομένων φορέων / Υπηρεσιών, του Υπουργείου και της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος να το παραδόσει προς έγκριση. Μέχρι την έγκριση του εν λόγω ΠΔ, θα πρέπει να καθορισθούν μεταβατικές διατάξεις.