• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Δ.Χ. – Ν.Δ. 531/70' | 2 Μαΐου 2010, 18:53

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Δ.Χ. – Ν.Δ. 531/70 ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1982 ΕΔΡΑ: ΠΕΙΡΑΙΑΣ Οδός: Γούναρη 21-23 4ος όροφος Γραφ.15-16 FAX – ΤΗΛ : 4226869 Αριθ.Πρωτ.30 Πειραιάς,30/04/2010 ΠΡΟΣ : YΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Υπουργό κο Ρέππα Δημήτριο Γενικό Γραμματέα κο Τσιόκα Θεοχάρη ΘΕΜΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Με σκοπό την προστασία του γενικού συμφέροντος, την παροχή βέλτιστων υπηρεσιών στον τομέα αυτό και την τήρηση των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού, χωρίς καμία διάκριση μεταξύ των Μεταφορέων των Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως προς την πρόσβαση στην αγορά των οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών. Αξιότιμοι κύριοι, Πριν λίγες ημέρες μας δόθηκε το σχέδιο νόμου για τις εμπορευματικές μεταφορές και με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι δεν μας έχετε συμπεριλάβει στο σχέδιο νόμου, σαν να μην υπάρχουμε. Όπως γνωρίζετε και σας το επισημάναμε αρκετές φορές, είμαστε ιδιοκτήτες Φ.Δ.Χ. με τις διατάξεις του Ν.Δ. 531/70 10 τόνων μικτό. Το μεταφορικό μας έργο σήμερα είναι εντός νομού και όμορου νομού. Με το νέο Νόμο χορηγούνται νέες άδειες όλων των κατηγοριών, που σημαίνει ότι θα εκτελούν μεταφορικό έργο νομαρχιακών, εθνικών και διεθνών μεταφορών καταβάλλοντας ειδική εισφορά κατά την έκδοσή τους ίσης αξίας με τα υπάρχοντα Φ.Δ.Χ. που κυκλοφόρησαν με τις διατάξεις του Ν.Δ. 531/70 10 τόνων μικτό και με το Ν. 1073/80 8 τόνων μικτό, ενώ οι άδειες των εν λόγω διατάξεων δεν έχουν το δικαίωμα εκτέλεσης του ίδιου μεταφορικού έργου, με αποτέλεσμα οι μεταφορικές εταιρίες που υπάρχουν ή θα δημιουργηθούν να επιλέγουν τις νέες άδειες που δεν έχουν περιορισμό κυκλοφορίας. Με το νέο Νόμο, οι άδειές μας απαξιώνονται και δεν είναι ανταγωνιστικές – δεν έχουν παρών ούτε μέλλον. Πάγιο και σταθερό αίτημα του κλάδου μας αποτελεί η δημιουργία μιας κατηγορίας μεταφορών που θα χαρακτηρίζεται ως «μεταφορά μικροφορτίων», με δικαίωμα κυκλοφορίας σε όλη την επικράτεια στην οποία θα ενταχθούν τα οχήματά μας. Είναι γνωστό άλλωστε μεταξύ των μεταφορέων, ότι στην αγορά υπάρχει μεγάλη ζήτηση για διακίνηση φορτίων με οχήματα μικτού βάρους 10-15 τόνων. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ‘Αρθρο 2 «κατηγορίες και ορισμοί» Στο εν λόγω άρθρο θα πρέπει να προστεθεί 5η κατηγορία μεταφοράς μικροφορτίων, ως εξής: 1.Eμπορευματικές μεταφορές Α) Διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές …………………. Β) Εθνικές εμπορευματικές μεταφορές ………………….. Γ) Νομαρχιακές εμπορευματικές μεταφορές ……………. Δ) Ειδικές εμπορευματικές μεταφορές …………………… Ε) Μεταφορές μικροφορτίων οι οποίες διενεργούνται με Φ.Δ.Χ. μικτού βάρους από 10 έως 15 τόνους εντός της επικράτειας. Μεταφορές μικροφορτίων δύναται να εκτελέσουν εκτός από τις μεταφορικές εταιρίες που υπάρχουν ή θα συσταθούν σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και τα Φ.Δ.Χ. των διατάξεων του Ν.Δ. 531/1970 (ΦΕΚ Α’ 101). Στην παράγραφο 4, θα πρέπει να τεθεί η εξής διευκρίνιση: «Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μετά από σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής του άρθρου 6 του παρόντος δύναται να τροποποιείται ή να επεκτείνεται το μεταφορικό έργο κάθε κατηγορίας οχήματος ως προς την περιοχή κυκλοφορίας τους και το μικτό βάρος τους, μη εξαιρουμένων των Φ.Δ.Χ. που κυκλοφόρησαν με τις διατάξεις του Ν.Δ. 531/1970 (ΦΕΚ Α’ 101), καταβάλλοντας την ειδική εισφορά που απαιτείται για κάθε επιπλέον τόνο.» Πέραν των ως άνω αλλαγών, θεωρούμε ότι θα πρέπει να οριστεί με σαφήνεια στο νέο Νόμο ότι στις ήδη συσταθείσες εταιρίες και σε όσες συσταθούν μετά την ψήφιση του νέου Νόμου, θα δύνανται να εντάσσονται Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών (νομαρχιακών, εθνικών, διεθνών, μεταφοράς μικροφορτίων) εξέλιξη που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη των μεταφορικών εταιριών, οι οποίες θα δύνανται να αναλαμβάνουν πάσης φύσεως μεταφορικό έργο. Επίσης. θεωρούμε ότι θα πρέπει στο σχέδιο νόμου να υπάρξει διάκριση και διευκρίνιση ότι οι νέες άδειες Εθνικών και Διεθνών Μεταφορών που θα χορηγούνται με το νέο Νόμο θα πρέπει να ξεκινούν από μικτό βάρος 15001 χιλιόγραμμα και άνω ώστε να καταστεί σαφής η διάκριση από τα Φ.Δ.Χ. Νομαρχιακών Μεταφορών και Μεταφοράς Μικροφορτίων. Κλείνοντας, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι δεν περιλήφθηκε στο σχέδιο νόμου καμία ρύθμιση που να αφορά τα Ιδιωτικής Χρήσης Φορτηγά Αυτοκίνητα. Είναι γνωστό ότι υπάρχει μεγάλη παρανομία από την χρήση των Ι.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων και είναι άδικο να ορίζεται ειδική εισφορά για την χορήγηση Δ.Χ. αδειών κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων και να παραλείπονται τα Ιδιωτικής Χρήσεως Φορτηγά Αυτοκίνητα, τα οποία σήμερα χορηγούνται με την καταβολή αστείων χρηματικών ποσών. Κύριε Υπουργέ, με τις προτάσεις μας συνεισφέρουμε στην διαβούλευση που ξεκίνησε γύρω από το σχέδιο νόμου, το οποίο θεωρούμε ότι με τις ανωτέρω προσθήκες θα δώσει νέα πνοή στις παρακμάζουσες οδικές εμπορευματικές μεταφορές της Χώρας. Εντολή Διοικητικού Συμβουλίου Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας Α/Α Ντάλλας Φώτιος Παναγιώτης Κασσαγιάνης