Αρχική Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 30Σχόλιο του χρήστη Δρυμαλίτου | 27 Φεβρουαρίου 2011, 19:43
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο Μητρώο Παρόχων Υπηρεσιών (Συμβούλων) θα πρέπει να μπορούν να εγγραφούν και εργοταξιακοί μηχανικοί και εργαστηριακοί κλπ. Έχουν προκηρυχθεί αρκετές συμβάσεις υπηρεσιών Συμβούλου σύμφωνα με τον Ν. 3316. Όμως υπηρεσίες που απαιτούν την συμμετοχή εργοταξιακών μηχανικών, εργαστηριακών κλπ πέραν των μελετητών δεν μπορούν να προκηρύσσονται με νόμο που αφορά στην ανάθεση μελετών. Με αυτό τον τρόπο υποσκάπτεται η σωστή εξέλιξη αυτού του είδους των συμβάσεων. Δεν αρκεί ένα γραφείο στον διακριτικό του τίτλο να αναφέρει, ότι πρόκειται για σύμβουλους μηχανικούς. Επίσης διαπιστώνεται, ότι στις περισσότερες φορές τα "στελέχη" των γραφείων που αναλαμβάνουν αυτές τις συμβάσεις συμπεριφέρονται στους ελεγχόμενους ως δικτατορίσκοι. Πρέπει λοιπόν να τηρούνται κάποιες αρχές δεοντολογίας και να έχουν πραγματική εμπειρία σε τέτοιου είδους καθήκοντα. Έτσι σε αντίστοιχες περιπτώσεις που προκηρύχθηκαν τέτοιου είδους συμβάσεις, τα αποτελέσματα δεν ήταν τα επιδιωκόμενα, αφού δεν μπορούν να διεκπεραιωθούν με πέντε άτομα από τα οποία δύο είναι γραμματείς και μόνον αυτές είναι μόνιμες!!! (βλ. προκηρύξεις Δ1). Παράδειγμα αποτελεί ο άξονας Σχηματάρι – Χακλίδα, συμβάσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, της ΕΡΓΑΟΣΕ και της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ. Βέβαια σε αυτές τις περιπτώσεις φαίνεται, ότι ο Σύμβουλος ήταν απαραίτητος για τυπικούς λόγους και κατ' ουσίαν ανεπιθύμητος. Σε αντίθεση με τα προαναφερόμενα, παράδειγμα προς μίμηση αποτελούν οι συμβάσεις του Συμβούλου Διαχείρισης του ΠΑΘΕ. Επίσης σε αυτή την περίπτωση καλό είναι να μη δίνεται πλαφόν για την οικονομική προσφορά αλλά ο προσφέρων να δίνει τιμές με την αντίστοιχη αξιολόγηση.