Αρχική Νέο Θεσμικό Πλαίσιο Οδικών και Εμπορευματικών ΜεταφορώνΆρθρο 1 Σκοπός και αρχές οργάνωσηςΣχόλιο του χρήστη ARVAL HELLAS S.A. | 3 Μαΐου 2010, 06:25
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης υπάρχει ήδη η δυνατότητα για τις εταιρείες μακροχρόνιας μίσθωσης να μισθώνουν σε εταιρείες / πελάτες τους ελαφρά επαγγελματικά φορτηγά για να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες τους (Ι.Χ.) και όχι για να μεταφέρουν εμπορεύματα τρίτων (Δ.Χ.) Στην Ελλάδα, το νομοθετικό πλαίσιο δεν επιτρέπει μια τέτοια μίσθωση με αποτέλεσμα οι εταιρείες που χρειάζονται Ι.Χ. φορτηγά έως και 3,5 τόνων να αναγκάζονται να προβούν σε χρηματοδοτική μίσθωση. Με την ευκαιρία αυτής της διαβούλευσης, θέλουμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στα πολλαπλά και σημαντικότατα τα οφέλη που προκύπτουν αν δοθεί η δυνατότητα μίσθωσης ελαφρών επαγγελματικών φορτηγών ( έως και 3,5 τόνων) στις εταιρείες μακροχρόνιας μίσθωσης: Α. Οικονομικά οφέλη Μια επιχείρηση που μπορεί να νοικιάζει από μια εταιρεία μακροχρόνιας μίσθωσης όσα ελαφρά φορτηγά χρειάζεται ακριβώς για το χρονικό διάστημα που τα χρειάζεται, βελτιώνει την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα της αφού πετυχαίνει: - Πολύ χαμηλότερο κόστος διαχείρισης του στόλου φορτηγών, άρα χαμηλότερο κόστος παραγωγής. - Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου καθώς τα σημαντικά νεότερου χρόνου κατασκευής ελαφρά φορτηγά εμπεριέχουν νεότερη τεχνολογία η οποία επιτρέπει σημαντική οικονομία στο κόστος καυσίμου. Η αντικατάσταση του 20% του στόλου, που είναι ηλικίας άνω των 20 ετών, με οχήματα σύγχρονης τεχνολογίας συνεπάγεται την εξοικονόμηση άνω των 170.000.000 λίτρων καυσίμου με αντίστοιχο όφελος και για το ισοζύγιο πληρωμών. - Διατήρηση της ρευστότητας της επιχείρησης αφού δεν δεσμεύονται κεφάλαια και δεν επιβαρύνεται με πάγια στοιχεία - άρα μπορεί να επενδύει σε παραγωγικές κατευθύνσεις. - Ορθολογικότερη τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών με άμεσα ωφελημένο τον πελάτη, λόγω της προώθησης του ανταγωνισμού και της μείωσης του κόστους. - Βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, λόγω της πολύχρονης πείρας των εταιρειών εκμίσθωσης αυτοκινήτων στην ενοικίαση μεταφορικών μέσων και του εκτεταμένου δικτύου τους σε όλη την Ελλάδα. Β. Περιβαλλοντικά οφέλη Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, στην Ελλάδα κυκλοφορούν περισσότερα από 750.000 ελαφρά φορτηγά (μεικτού βάρους έως 3,5 τόνους). Από αυτά, οι 690.000 είναι ιδιοκτησίας βιομηχανιών, βιοτεχνικών κλπ εταιρειών ενώ μόλις 30.000 είναι με άδεια Δημόσιας Χρήσεως (Δ.Χ.). Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου φθάνει τα 13,2 χρόνια, ενώ την ίδια στιγμή στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι κάτω των 8 ετών. Ο κύριος λόγος για την διαφορά αυτή είναι ότι στην Ευρώπη η πλειοψηφία των φορτηγών είναι μισθωμένα και όχι ιδιόκτητα. Τα πλεονεκτήματα που θα είχαμε από την παραχώρηση αυτού του δικαιώματος και στις εταιρείες μακροχρόνιας μίσθωσης είναι: - Μείωση του μέσου όρου ηλικίας του στόλου των ελαφρών φορτηγών, καθώς οι εταιρείες μακροχρόνιας μίσθωσης υποχρεώνονται να ανανεώσουν τον στόλο τους το αργότερο κάθε 8 χρόνια. Σημειώστε δε ότι οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου ανανεώνουν το στόλο τους κάθε 2-3 χρόνια κατά μέσο όρο. - Προστασία του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με μελέτες περιβαλλοντολόγων, η ρύπανση του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα στα επιβαρυμένα αστικά κέντρα, επιδεινώνεται από την κυκλοφορία παλιών και ελλιπώς συντηρημένων οχημάτων. Αυτά τα οχήματα, παρουσιάζουν αυξημένες εκπομπές ρύπων, είναι θορυβώδη, και έχουν αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Πρόσθετα, η πλειοψηφία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ταξινομείται σε αστικές περιοχές, όπως ή Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Η αντικατάσταση του 20% του στόλου, που είναι ηλικίας άνω των 20 ετών, με οχήματα σύγχρονης τεχνολογίας θα έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση των εκπομπών CO2 κατά 413.000 τόνους ετησίως. - Βελτίωση της οδικής ασφάλειας καθώς τα φορτηγά θα είναι νεότερα, με καλύτερες προδιαγραφές ασφάλειας και καλύτερα συντηρημένα. Με γνώμονα πάντα την αύξηση της ανταγωνιστικότητας στον ιδιωτικό τομέα, είναι πλέον καιρός να συγχρονιστούμε με τα ευρωπαϊκά δεδομένα στον τομέα αυτοκίνησης των εταιρειών να δοθεί και στις ελληνικές εταιρείες μακροχρόνιας μίσθωσης η δυνατότητα να νοικιάζουν ελαφρά φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους σε ιδιώτες ή σε νομικά πρόσωπα αποκλειστικά για την δική τους εξυπηρέτηση και όχι για την μεταφορά για λογαριασμό τρίτων. Τονίζουμε δε ότι στην αγορά υπάρχουν εταιρείες που διαθέτουν και την απαραίτητη υποδομή και την οργάνωση (κεφάλαια, τεχνογνωσία, εγκαταστάσεις, εξειδικευμένο προσωπικό) και μπορούν να ανταποκριθούν άψογα στις σύγχρονες μεταφορικές απαιτήσεις. Η θέση αυτή έχει εκφραστεί και από τον Σύνδεσμο Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικίασης Αυτοκινήτων (ΣΤΕΕΑ). Παρακαλούμε όπως οι θέσεις μας ληφθούν σοβαρά υπ΄οψη προκειμένου να εξελιχθούμε σε ένα τομέα της εταιρίκής αυτοκίνησης που θα έχει πολλαπλά οφέλη τόσο σε επίπεδο αύξησης ανταγωνιστικότητας όσο και πράσινης ανάπτυξης.