Αρχική Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 39Σχόλιο του χρήστη ΚΑΦΦΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ | 2 Μαρτίου 2011, 15:41
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επί του άρθρου 12Α έχω να παρατηρήσω τα εξής: Το σύστημα ενώ έχει στη βάση του θετική φιλοσοφία αναιρείται από τα κριτήρια που θέτει: Τα κριτήρια της χρονικής έκπτωσης επί του προβλεπόμενου στα τεύχη δημοπράτησης χρόνου περαίωσης του έργου και προσαύξησης του προβλεπόμενου στα τεύχη δημοπράτησης χρόνου εγγύησης του έργου, ΔΕΝ ΚΡΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΑΡΚΕΙΑ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΛΗΠΤΗ αλλά θα δημιουργήσει μειοδοσία χρόνου κατασκευής & πλειοδοσία χρόνου εγγύησης που, σε συνδυασμό με τις πρόσθετες εγγυήσεις που ζητούνται, θα δημιουργήσει τραγελαφικές καταστάσεις. Είναι γνωστό εξ άλλου πόσο ΕΥΚΟΛΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΙΤΗΣΗ & ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΠΟΤΕ Ο ΦΟΡΕΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΔΕΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ 100% ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (π.χ. Απαλλοτριώσεις, άδειες, λεπτομερή σχέδια μελέτης εφαρμογής, καταγραφή όλων των εργασιών που απαιτούνται, ποσότητες εργασιών, απαντήσεις σε αιτήσεις του εργολάβου σε μικρό χρόνο κλπ). Τα κριτήρια που πρέπει να ισχύσουν είναι : α) η εντοπιότητα ( ανάλογα με το ύψος του Προϋπολογισμού τους- όσο πιο μικρό έργο τόσο μεγαλύτερος συντελεστής βαρύτητας) β) το ανεκτέλεστο (βοηθά αυτούς που δεν έχουν δουλειά και επομένως έχουν μεγαλύτερη κατασκευαστική δυνατότητα), γ) ο εξοπλισμός η ύπαρξη του οποίου δείχνει την κατασκευαστική ικανότητα του υποψηφίου αναδόχου (όχι κατ ανάγκη ιδιόκτητος αλλά με συμβάσεις μίσθωσης ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΤΕΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ)., δ) τεχνικό προσωπικό που επίσης δείχνει την κατασκευαστική & ποιοτική ικανότητα του υποψηφίου αναδόχου (όχι κατ ανάγκη μόνιμο αλλά με συμβάσεις έργου ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΤΕΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ). Αυτά τα κριτήρια ή παρόμοια πιστοποιούν την κατασκευαστική ικανότητα του εργολήπτη και την δυνατότητά του για ποιοτικότερη κατασκευή. Επίσης τον αναγκάζουν να ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΣΩΣΤΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΠΙΔΩΣΕΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ με αποτέλεσμα την καλύτερη προσέγγιση των κοστολογικών δεδομένων των εργασιών του έργου. Επί του άρθρου 12Β έχω να παρατηρήσω τα εξής: Πώς θα επιλέγεται ο ανάδοχος με βάση την κατ΄αποκοπή ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΤΙΜΗ του νέου άρθρου 12Β αν στον Προϋπολογισμό προσφοράς έχουν διαφορετικές εργασίες, ποσότητες και τιμές ;