Αρχική Νέο Θεσμικό Πλαίσιο Οδικών και Εμπορευματικών ΜεταφορώνΆρθρο 2 Κατηγορίες και ορισμοίΣχόλιο του χρήστη ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ | 3 Μαΐου 2010, 15:29
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προς 1.- Τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτριο Ρέππα. 2.- Τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών κ. Θεοχάρη Τσιόκα. ΑΘΗΝΑ Θέμα: Παρατηρήσεις – προσθήκες στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για τις εμπορευματικές μεταφορές. Λαβόντες υπόψιν το κείμενο του σχεδίου νόμου για τις εμπορευματικές μεταφορές που τέθηκε προς διαβούλευση μετά την δημοσίευση του στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, καταθέτουμε δια του παρόντος τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις μας για προσθήκες στο σχέδιο νόμου με σκοπό την μέγιστη δυνατή βελτίωση του περιεχομένου του. Θα πρέπει να καταστήσουμε σαφές ότι ο κλάδος μας είναι ο μόνος μεταξύ όλων των Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων, ο οποίος ανέκαθεν ήταν απελευθερωμένος ως προς την έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας καθώς δυνάμει των υπ’ αριθμών Β3/38763/2223/1983 (ΦΕΚ Β΄ 663/1983) εν αρχή και Β3/30129/2476/2005 (ΦΕΚ Β΄ 725/ 2005) εν συνεχεία, αποφάσεων του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, λειτουργούσε και εξακολουθεί ανελλιπώς μέχρι σήμερα να λειτουργεί σε κάθε νομό της χώρας, επιτροπή αρμόδια για την έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας Δ.Χ. βυτιοφόρων μεταφοράς λυμάτων. Η λειτουργία των εν λόγω Επιτροπών στις κατά τόπους Νομαρχίες αποδείχθηκε κεφαλαιώδους σημασίας λόγω της ιδιαιτερότητος του επαγγέλματος μας, το οποίο αφενός μεν άπτεται της δημόσιας υγιεινής και είναι αναγκαία και απαραίτητη η διαρκής και ακώλυτη παροχή των υπηρεσιών μας, αφετέρου δε καθημερινά φθίνει λόγω της συνεχούς επεκτάσεως του αποχετευτικού δικτύου και της σύνδεσης του με τους σταθμούς βιολογικής επεξεργασίας λυμάτων. Σε όλο το χρονικό διάστημα της λειτουργίας των Επιτροπών έχουν εκδοθεί νέες άδειες κυκλοφορίας Δ.Χ. βυτιοφόρων μεταφοράς λυμάτων, ενώ σε διάφορους νομούς αλλά και σε νομούς της χώρας που δεν υπάρχει πλέον μεταφορικό έργο λόγω ολοκλήρωσης του αποχετευτικού δικτύου έχει επιτραπεί η μετατροπή των Δ.Χ. βυτιοφόρων μεταφοράς λυμάτων σε Δ.Χ. φορτηγά κοινού φόρτου. Εννοείται φυσικά ότι στον κλάδο μας ουδέποτε ίσχυσαν αγορανομικώς καθοριζόμενα κόμιστρα και τον ανταγωνισμό μεταξύ των μελών μας θα τον χαρακτηρίζαμε αδυσώπητο. Θεωρούμε κατόπιν των ανωτέρω ότι θα πρέπει τα Δ.Χ. βυτιοφόρα αυτοκίνητα μεταφοράς λυμάτων να διατηρήσουν με τον νέο νόμο το μεταφορικό έργο τους και το δικαίωμα κυκλοφορίας τους εντός των νομών της έδρας τους, καθεστώς που ισχύει σήμερα και καθορίζεται από την υπ’ αριθμόν Β3/30129/2476/2005 (ΦΕΚ Β΄725/2005) απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών. Η εν λόγω ρύθμιση θα πρέπει να περιληφθεί στο σχέδιο νόμου με προσθήκη σχετικής διάταξης όμοιας με αυτή που περιλήφθηκε στην παράγραφο 5 του άρθρου 2 του σχεδίου νόμου για τα Δ.Χ. φορτηγά αυτοκίνητα του νδ. 531/1970 και ν.1073/1980. Η υπ’ αριθμόν Β3/30129/2476/2005 (ΦΕΚ Β΄ 725/ 2005) απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών θα πρέπει να παραμείνει σε ισχύ και μετά την ψήφιση του νέου νόμου, η δε Επιτροπή της ως άνω Υπουργικής Αποφάσεως θα πρέπει να εξακολουθήσει να υφίσταται γνωμοδοτούσα προς την Επιτροπή Οδικών Μεταφορών του άρθρου 6 του σχεδίου νόμου, δεδομένου ότι για την έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν οι επικρατούσες συνθήκες σε κάθε νομό της χώρας. Επίσης θα πρέπει να παραμείνει σε ισχύ η υπ’ αριθμόν Β2/7309/ 1751/1-4-1992 (ΦΕΚ Β΄217/1992) απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών προς αντιμετώπιση του προβλήματος των Δ.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων μεταφοράς λυμάτων, τα οποία εδρεύουν σε περιοχές - Νομούς της Χώρας όπου ολοκληρώθηκε το αποχετευτικό δίκτυο και απέμειναν χωρίς μεταφορικό έργο, καθώς θεωρούμε απολύτως βέβαιο ότι όλα τα μέλη μας αργά ή γρήγορα θα αναγκαστούν να κάνουν χρήση των διατάξεων της ως άνω Υπουργικής Αποφάσεως και θα εγκαταλείψουν το επάγγελμα μας, το οποίο κάποια μέρα θα εκλείψει οριστικά. Περαιτέρω δε η ως άνω υπουργική απόφαση έχει ιδιαίτερη σημασία στην παρεμπόδιση ιδιοκτητών Δ.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων μεταφοράς λυμάτων να εγκαταλείψουν πρόωρα το επάγγελμα και να στραφούν στις μεταφορές κοινών φορτίων, στερώντας ολόκληρους νομούς από τις υπηρεσίες τους. Κατόπιν των ανωτέρω θεωρούμε ότι η μοναδική παρέμβαση στο σχέδιο νόμου πρέπει να γίνει στην παράγραφο 5 του άρθρου 2 ως εξής: «Άρθρο 2 1……. 2. 3. 4. 5. Κατ’ εξαίρεση των διατάξεων του παρόντος άρθρου, Φ.Δ.Χ. που κυκλοφόρησαν με τις διατάξεις του ΝΔ. 531/70 (ΦΕΚ Α΄ 101) και του Ν.1073/80 (ΦΕΚ Α΄ 214) καθώς και τα ήδη κυκλοφορούντα Δ.Χ. βυτιοφόρα μεταφοράς λυμάτων εξακολουθούν να διατηρούν το οικείο μεταφορικό έργο και το μικτό βάρος των αυτοκινήτων τους, των υπ’ αριθμών Β3/30129/2476/2005 (ΦΕΚ Β΄725/2005) Β2/7309/ 1751/1-4-1992 (ΦΕΚ Β΄217/1992) αποφάσεων του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών παραμενουσών σε ισχύ και μετά την ψήφιση του παρόντος νόμου.» Θεωρούμε ότι με την παρούσα προσθήκη στο σχέδιο νόμου καλύπτεται πλήρως η στόχευση του σχεδίου νόμου όπως αυτή προσδιορίζεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 1, ήτοι η προστασία του δημοσίου συμφέροντος, η παροχή βέλτιστων υπηρεσιών και η τήρηση των κανόνων υγιούς ανταγωνισμού, αναφορικά με τον κλάδο μας, ο οποίος ως προαναφέραμε ανέκαθεν ήταν ελεύθερος στην έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας και στα κόμιστρα. Θεσσαλονίκη 28-4-2010 Μετά τιμής Εντολή Διοικητικού Συμβουλίου Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΝΕΛΗΣ