Αρχική Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 59Σχόλιο του χρήστη ΓΕΩΡΓΙΟΣ Θ. ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ | 3 Μαρτίου 2011, 15:44
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 59, η Ελληνική Πολιτεία σκοπεύει να καθιερώσει το ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΚΟ στοιχείο της δυνατότητας του ελέγχου της ποιότητας των Δημοσίων Έργων μέσω της εμπλοκής Ανεξάρτητων Διαπιστευμένων Φορέων. Η προσέγγιση αυτή θα αποτρέψει συνολικά ή μερικά (ανάλογα με την ΕΚΤΑΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ και την ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ του Ανεξάρτητου Διαπιστευμένου Φορέα)τις ποιοτικές μη συμμορφώσεις (σφάλματα) που παρατηρούνται σήμερα σε σημαντικό αριθμό έργων στην Ελληνική Επικράτεια, όπως αυτές αποτυπώνονται στις σχετικές εκθέσεις των Επιβλεπουσών/Διευθυνουσών Υπηρεσιών των Δημόσιων Φορέων και του ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ (ΕΣΠΕΛ)/ΥΠΟΙΚ. Για την αποτελεσματική εφαρμογή της υπό νομοθέτηση πρότασης οι Διευθύνουσες/Επιβλέπουσες/Τεχνικές Υπηρεσίες των Δημοσίων Φορέων, ως αποκλειστικά υπεύθυνες από τη νομοθεσία για την ποιότητα των εκτελούμενων έργων τους, θα πρέπει να αποκτήσουν τη δυνατότητα: 1. Να θέτουν απαιτήσεις/επίπεδο ποιότητας ανά τύπο εκτελούμενου έργου. 2. Να θέτουν κριτήρια επιλογής του Ανεξάρτητου Διαπιστευμένου Φορέα, ανά τύπο εκτελούμενου έργου. 3. Να υλοποιούν τις σχετικές διαδικασίες επιλογής/ανάδειξης του Ανεξάρτητου Διαπιστευμένου Φορέα. 4. Να συνεργάζονται με τον Ανεξάρτητο Διαπιστευμένο Φορέα κατά την περίοδο παροχής των υπηρεσιών του, με σκοπό το βέλτιστο ποιοτικό αποτέλεσμα του έργου. Οι παραπάνω απαιτήσεις προϋποθέτουν εμπλοκή στελεχών με ειδικές γνώσεις και εμπειρία, που σήμερα υπάρχουν σε μικρό αριθμό στο Δημόσιο Τομέα. Για την κάλυψη των παραπάνω απαιτήσεων προτείνεται να ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΘΟΥΝ στους Δημόσιους Φορείς που υλοποιούν έργα, μια ή περισσότερες θέσεις Μηχανικών με αντικείμενο τις δράσεις ποιότητας και τον διακριτικό τίτλο "Μηχανικός ή Υπηρεσία Ποιότητας". Ο αριθμός των Μηχανικών θα καθορίζεται από τη φύση, τον αριθμό, τη συχνότητα, το ύψος δαπάνης των έργων και τη γεωγραφική περιοχή δραστηριοποίησης του κάθε Δημόσιου Φορέα. Οι μηχανικοί, αρχικά, μπορεί να είναι ήδη υπηρετούντες υπάλληλοι με εμπειρία επιβλέψεων τεχνικών έργων, στους οποίους οικειοθελώς (αν είναι δυνατόν) θα ανατεθούν τα παραπάνω καθήκοντα μετά από ειδική εκπαίδευση. Η στοχευμένη εκπαίδευση στις προπεριγραφόμενες απαιτήσεις προτείνεται να παρέχεται από το ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ/ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ, το οποίο διαθέτει ήδη εμπειρία επιμόρφωσης στελεχών του Δημόσιου Τομέα σε γενικά θέματα ποιότητας, στο σύνολο των Περιφερειών της χώρας. Επίσης, η παραπάνω εκπαιδευτική δράση πρέπει να είναι σχεδιασμένη ώστε να επιτυγχάνεται ταυτόχρονα μεταφορά τεχνογνωσίας ποιότητας από Δημόσιους Φορείς που διαθέτουν ήδη αντίστοιχα τμήματα(π.χ. ΥΠΟΜΕΔΙ/ΚΕΔΕ, ΥΠΟΜΕΔΙ/ΔΙΠΑΔ, ΥΠΟΜΕΔΙ/ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΕΣΠΕΛ/ΥΠΟΙΚ, ΕΣΥΔ, ΔΕΣΦΑ, ΔΕΗ/ΚΔΕΠ κ.λ.π.) στα προαναφερόμενα στελέχη. ΓΕΩΡΓΙΟΣ Θ. ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι παραπάνω απόψεις αποτελούν προσωπικές θέσεις του συντάξαντος.