Αρχική Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου χορήγησης αδειώνΕΝΟΤΗΤΑ ΙV: Απλοποίηση γραφειοκρατικών διαδικασιών για την εξυπηρέτηση των πολιτών και την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιώνΣχόλιο του χρήστη Γκλαβοπουλος Νικολαος | 10 Απριλίου 2011, 21:14
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ 1. Ο Υποψήφιος καταθέτει τα χαρτία του στην Υπηρεσία και παραλαμβάνει το Δελτίο σε λιγότερο απο μια ώρα ακόμη και στις Διευθύνσεις της Αττικής. Ακόμη μια φορά επισκέπτεται την Υπηρεσία για να παραλάβει την άδεια οδήγησης. Η καταθεση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στις εξετάσεις -θεωρητικές και πρακτικές- γίνεται με Υπευθυνη δήλωση και υπογραφες των υποψηφιων απο τις Σχολές. Οι υπολοιπες 2 επισκέψεις που αναφέρεται δεν υφιστανται εκτός αν ο πολιτής απευθύνεται στα ΚΕΠ. Άλλωστε είναι γνωστό ότι οι περισσότεροι υπογράφουν εξουσιοδοτηση καθώς (εκτός της Αττικής) έχετε φροντίσει οι Υπηρεσίες να μεταφερθούν εκτός πολεοδομικών συγκροτημάτων, κάτι που απαιτεί χρήση Ι.Χ. οχήματος, δημιουργώντας αναίτια έξοδα και ταλαιπωρία στους πολίτες. 2. Οι υπηρεσίες δεν ταλαιπωρούνται εφόσον θεωρείται ότι οι πολιτές απευθυνονται στα ΚΕΠ. Η πιθανή αύξηση του όγκου εργασίας των ΚΕΠ –αν αυτό εννοειται- οφείλεται στο ότι ολο και περισσότεροι πολίτες καταφευγουν στην «Δωρεαν» εξυπηρέτηση σε αντίθεση με τους διεκπαιρεωτές που ετοιμάζουν τα δικαιολογητικά και τα παραδίδουν έτοιμα στις υπηρεσίες με ελάχιστες παραλήψεις και λάθη, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την «ταλαιπωρία» των Υπηρεσιών. Οι Υπηρεσίες ταλαιπωρούνται καθώς γίνεται διαρκής μετακίνηση υπαλληλων σε θέσεις που απαιτούν γνώση του αντικειμένου. Είναι γνωστό ότι υπάλληλοι με γνωσεις αντικειμένου απομακρύνονται αναλογα με τις προσωπικές προτιμησεις των Διευθυντών τους και όχι βάσει του παραγώμενου έργου τους. Ενας υπάλληλος με προϋπηρεσία στην έκδοση αδειών οδήγησης μπορεί να εξυπηρετεί όγκο εργασίας μίας ημέρας την ίδια στιγμή που ενας υπάλληλος stage χρειάζεται μια εβδομάδα. ΠΡΟΤΑΣΗ: Άμεση αξιολογηση των υπαλληλων των διευθύνσεων του ΥΥΜΔ στις περιφέρειες και των υπηρεσιών από αυτούς που πραγματικά ταλαιπωρούνται από τις Υπηρεσίες και λέγονται Εκπαιδευτές Οδηγών. Η εναλλαγή των υπαλληλων στις διαφορες θέσεις της Υπηρεσίας Εκδοσης Αδειών οδήγησης είναι θεμιτό. Π.χ. Ενας υπάλληλος που έχει 15 χρόνια προϋπηρεσία στην έκδοση διπλωμάτων ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ να αναλάβει θέση στην Υποδοχή και παραλαβή εντύπων και να διανέμει-κατεθύνει την εργασία στους υπολοιπους υπαλλήλους. Στην πραγματικότητα οι Υπηρεσίες αναθέτουν το έργο της παραλαβής σε υπαλληλους stage που δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις, και ούτε θα τις αποκτήσουν καθώς αντικαθίστανται από άλλους, νέους υπαλληλους. 3. Η διαδικασία επιλογής τοποθεσίας γίνεται με κλήρωση από τους αρμόδιους υπαλληλους. ΠΡΟΤΑΣΗ: Αλλάξτε τους υπαλλήλους σας που δεν το κάνουν. Και σήμερα μπορεί να γινει αυτός ο έλεγχος καθώς οι γραμματείες των Διευθύνσεων σας διαθέτουν το αντίστοιχο αρχείο. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΩΝ. 4. α. Κανείς δεν δουλευει δωρεάν. Το αν κάποιος διεκπαιρεώνει μια υποθεση εναντι χρηματικου αντίτιμου και αν χρεώνει ή δηλώνει τα έσοδα είναι υποθεση της Εφορίας και όχι του ΥΥΜκΔ. ΠΡΟΤΑΣΗ Α. Το επιπεδο της εξυπηρετησης των ΚΕΠ είναι αρκετά ικανοποιητικό για να τίθεται θέμα διεκπαιρεωσης από ιδιωτες. Συνεπώς είναι θέμα επιλογής του πολίτη ο τρόπος εξυπηρετησης του και αν επιθυμεί να ξοδεψει επιπλέον χρήματα. Άλλωστε τα «περίπτερα» των ιδιωτών βρίσκονται στο ίδιο οικοδομικό τετραγωνο με το Υπουργείο σας. ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΛΕΓΧΩΝ. β. Οι πιθανές οικονομικές απαιτήσεις των υπαλληλων προκειμένου να επιλεγεί εύκολη επιτροπή/περιοχή εξετασης είναι κάτι που δεν αφορά τον πολίτη, αλλα την επιλογη των Νομαρχιών οσον αφορά στην τοποθετηση υπαλλήλων. Η κληρωση είναι κάτι που προβλέπεται ακόμη και σήμερα. ΠΡΟΤΑΣΗ Εφαρμόστε τη νομοθεσία και αξιοποιηστε το αρχείο των ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΩΝ των Διευθύνσεων. Τα στατιστικά στοιχεία και η ελλειψη ελεγχων είναι θέμα του Υπουργείου. 5. Η διαδικασία εκτύπωσης της άδειας οδηγησης χρειαζότανε μερικά λεπτά από τον Υπάλληλο του ΥΥΜΔ και μεταφερθηκε η αρμοδιοτητα στο ΥπτΠ αυξανοντας το χρόνο σε περισσότερο από 3 εβδομάδες. ΠΡΟΤΑΣΗ Επαναφορά της διαδικασίας στις διευθύνσεις των Περιφερειών της χώρας. Η πρόταση σας για αποστολή ταχυδρομικώς είναι ΛΑΘΟΣ και επιβαρυνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου. Εκτός αν τα ΕΛΤΑ παρεχουν ΔΩΡΕΑΝ υπηρεσίες στο κράτος. Η διαρκεια εκπαιδευσης ενός υποψήφιου, συχνά μπορεί να διαρκεσει για μεγάλο χρονικό διαστημα, στο οποίο ο πολιτης να αλλάξει διευθυνση. Αυτό συμβαίνει πολύ συχνά στην Αττική οπου υπαρχει και μεγάλος όγκος εργασιών. Ενας μεγάλος αριθμός νεων οδηγών είναι αλλοδαποί οι οποίοι μπορεί να αλλαζουν διευθυνση πολύ πιο συχνά απ’ ότι μπορεί να φανταστεί κανείς. Συχνά δε η διευθυνση που δηλώνουν δεν είναι η πραγματική τους. Μέχρι πριν της μεταφορας της αρμοδιοτητας στο ΥΠτΠ η παραλαβή των αδειών οδήγησης γινοταν συνήθως από τους Εκπαιδευτές και με υπογραφή του παραλαμβάνων στο φάκελο του Πολίτη. ΠΡΟΤΑΣΗ: Παραλαβή όλου του φακέλου του Υποψήφιου μαζί με την άδεια οδήγησης από τον Πολίτη. Με αυτόν τον τρόπο ο πολίτης γίνεται υπεύθυνος σε σχέση με τις συναλλαγές του με το Υπουργείο και μειώνεται σημαντικό η αναγκή των διευθυνσεων σε αποθηκες αρχειακού υλικού.