Αρχική Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου χορήγησης αδειώνΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ: Διασφάλιση της ποιότητας και της διαφάνειας στην εξέταση υποψηφίων οδηγώνΣχόλιο του χρήστη ΕΑ | 10 Απριλίου 2011, 23:57
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
θεωρώ πως πριν ξεκινήσετε τη διαδικασία της διαβούλευσης θα έπρεπε να αναζητήσετε πληροφορίες από τους υπαλλήλους εξεταστές και από τους υπαλλήλους που υπηρετούν στα τμήματα αδειών οδήγησης. Ξεκινάτε τη διαβούλευση με δεδομένο ότι υπάρχει διαφθορά. Άρα τη γνωρίζετε και δεν έχετε κάνει τίποτα για αυτό. Αυτό που πρέπει να λάβετε υπόψη σας είναι πως για το φαινόμενο της διαφθοράς υπάρχει ο καταλύτης που λέγεται εκπαιδευτής. Όσο περιορίσετε το ρόλο των εκπαιδευτών τόσο θα περιορίσετε και τη διαφθορά. Στη σχέση εξεταστή-πολίτη-εκπαιδευτή, ο εκπαιδευτής πρέπει να είναι το "τρίτο πρόσωπο" και όχι ο πολίτης, όπως συμβαίνει τώρα. Δυστυχώς όλα σχεδιάζονται, για να δώσουν περισσότερα δικαιώματα στους εκπαιδευτές, η υποχρεωτική εκπαίδευση, ο ρόλος τους στον προγραμματισμό των εξετάσεων, μέχρι και το δικαίωμα της θεώρησης του γνησίου της υπογραφής τους έχετε παραχωρήσει. Πιστεύω ότι ο εκπαιδευτής δεν πρέπει να αναμιγνύεται στη διαδικασία χορήγησης της άδειας οδήγησης πριν την ημέρα της πρακτικής εξέτασης. Είναι ανεπίτρεπτο να χορηγείται ΔΕΕ και συνεπώς άδεια οδήγησης χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη στην αρμόδια Δ/νση Μεταφορών (γιατί δεν αντιγράφουμε το παράδειγμα της έκδοσης διαβατηρίου;). Το ΔΕΕ εκδίδεται στο όνομα του πολίτη και οφείλει να παραμένει στην κατοχή του και να μην είναι εμπορεύσιμο προϊον στα χέρια των Σχολών. Ο πολίτης να προγραμματίζει μηχανογραφικά τη θεωρητική εξέτασή του, και την πρακτική εξέτασή του μετά από συμφωνία του εκπαιδευτή που παρίσταται. Και αν θέλετε να κάνετε την εξέταση τελείως αντικειμενική, θα έπρεπε οι εκπαιδευτές να κληρώνονται κατά αντιστοιχία με τους εξεταστές, και οι υποψήφιοι να εξετάζονται με τυχαίους εκπαιδευτές, ώστε να μην υπάρχουν γνωστά σημάδια στα οχήματα ή κάποια προσυνεννόηση για χρηματισμό. Ως προς τους εξεταστές προτείνω τα εξής: *Άμεση εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 2006/126 για τους εξεταστές (ειδικά για τις κατηγορίες που δικαιούνται να εξετάζουν και εξετάσεις Σάββατο ή Κυριακή. Δεν είναι δυνατόν να εξετάζει κάποιος αντικειμενικά 8 υποψήφιους μετά τις 3 το μεσημέρι. *Καταγραφή και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων (όπως προτείνεται) *Βαρύτατες κυρώσεις σε περίπτωση χρηματισμού εξεταστή τόσο κατά του υπαλλήλου όσο και κατά του υποψηφίου οδηγού. *Δυνατότητα ανώνυμης καταγγελίας για φαινόμενα διαφθοράς. Επειδή μάλλον σας κούρασα, περιμένω και άλλα σχόλια και θα επανέλθω με περισσότερες προτάσεις.