Αρχική Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου χορήγησης αδειώνΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ: Διασφάλιση της ποιότητας και της διαφάνειας στην εξέταση υποψηφίων οδηγώνΣχόλιο του χρήστη Ανωνυμος Εκπαιδευτης Οδηγησης | 5 Μαΐου 2011, 13:26
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αφού χαιρετήσω με την σειρά μου αυτήν την πρωτοποριακή διαβούλευση επισημάνω ότι δεν γίνετε διάλογός και μάλιστα σε τόσο δραματικά σοβαρό θέμα!!! όπως είναι η οδική ασφάλεια , με συνομιλητές ΑΝΩΝΥΜΟΥΣ οι οποίοι πίσω από αυτήν την ασφάλεια της ανωνυμίας προτείνουν στην Δημόσια Διοίκηση μικροσυντεχνιακες προτάσεις που έχουν ως μόνο σκοπό συνήθως την οικονομική ιδιοτέλεια τους. Πέρα από αυτό υπάρχει μεγάλη ανάγκη όσο ποτέ το σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης να δημιουργεί πλέον συνειδητοποιημένους και κοινωνικά ευαισθητοποιημένους οδικούς χαρακτήρες με ιδιαιτέρα αυξημένους τους αισθητήριους μηχανισμούς τους ως προς την οδηγικη συμπεριφορά τους στον εαυτό τους και στους υπόλοιπους χρήστες της οδού(πεζούς ,ποδηλάτες κ.α.). Στην Ελλάδα συνήθως ανακαλύπτουμε ΠΑΝΤΑ πρώτοι τον Τροχό και συνήθως ανοίγουμε δρόμους για τους άλλους!!! Γι αυτό τον λόγο υπάρχουν προτάσεις για πίστες εξετάσεων(ποιος προκάλεσε σοβαρό τροχαίο ατύχημα κατά την φάση του παρκαρίσματος? )που το μόνο που επιτευχθεί με την δημιουργία τους είναι να βολευτούν κάποιοι που έχουν το κεφάλαιο και να το αυξήσουν ακόμα περισσότερο!!! ή να αξιοποιήσουν τις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις που αφού δεν αποκόμισαν τα απαραίτητα κέρδη με τις σχόλες αγωνιστικής οδήγησης, τώρα θέλουν να τις εντάξουν στο εκπαιδευτικό έργο (αφού πρώτα κάναμε ραλίστες ,τώρα κάνουμε ασφαλείς οδηγούς).Επιτέλους δεν μπορούμε να δούμε τους Ευρωπαίους Εταίρους μας και κάποια στιγμή να τους αντιγράψουμε(τουλάχιστον στα θετικά τους) στον τομέα έστω της οδικής ασφάλειας? Εδώ γίνομαι πιο συγκεκριμένος και δίνω παραδείγματα από την Γερμάνια και την Σουηδία που σίγουρα είναι πιο προηγμένα κράτη στον τομέα της οδικής ασφάλειας σε σύγκριση με την Ελλάδα. Στα δύο αυτά κράτη οι μόνες διαφορές που έχουν από το δικό μας σύστημα εξετάσεων είναι ότι εκεί, 1) οι νόμοι τηρούνται, για αυτόν το λόγο υπάρχει εμπιστοσύνη στο σύστημα εκπαίδευση και εξέτασης. Και 2) υπάρχει αξιολόγηση σε όλα τα πεδία(από τους ίδιους τους εξεταστές, τους εκπαιδευτές ,τους υποψηφίους οδηγούς ακόμα και από κοινωνικούς φορείς που οι ίδιοι εκφράζουν γνώμη και άποψη για το έργο των εξετάσεων καθώς και τακτικά εκφέρουν προτάσεις).Στο μεν πρώτο σκέλος είναι γνωστό ότι οι νόμοι εφαρμόζονται κατά γράμμα και χωρίς παρέκκλιση(παρολές τις πιέσεις Σχολών , Πολιτικών, Δημοτικών ή Νομαρχιακών Αρχόντων κ.α.) επομένως αν η υ.α. 58930 εφαρμόζεται σε όλα τα πεδία της(χρειάζονται κάποιες μικροβελτιώσεις) δεν θα υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα μιας και στην Γερμανία η εξέταση είναι παραπλήσια με την Ελληνική? Φυσικα εδώ υπάρχει ένα ερώτημα, αν το Υπουργείο πιστεύει στο προσωπικό του? γιατί στην Γερμανία υπάρχει μόνο ένας εξεταστής στο όχημα !!! ενώ την Ελλάδα η λύση ήταν εδώ και χρόνια οι 2 εξεταστές που συνήθως είναι συνάδελφοι στον ίδιο εργασιακό χώρο(εξαιρούνται τα μεγάλα αστικά κέντρα)?Βάση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 126/2006 οι εξεταστές δεν πληρούν τα τυπικά κριτήρια(κατά βάση οι περισσότεροι είναι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή υποχρεωτικής εκπαίδευσης , χωρίς καμία ειδική γνώση ψυχολογίας ή παιδαγωγικής) επομένως ποτέ το ήδη υπάρχον προσωπικό εξεταστών του Υπουργείου με οποιαδήποτε επιμόρφωση σεμιναρίου(διάρκειας 1 εβδομάδας?) δεν θα εχει το επιθυμητό αποτέλεσμα που θέλουμε για την οδική ασφάλεια. Στην Σουηδία δε, η εξέταση που γίνετε σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα είναι μόνο το κομμάτι της εξέτασης που αφορά την «γλύστρα» και γίνετε για ευνόητους λόγους των ακραίων καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην Σουηδία(και δεν αφορούν την χώρα μας σε τόσο μεγάλο βαθμό). Εδώ θα σταματήσω την αναφορά μου, για τις εξετάσεις που γίνονται σε πιο προηγμένα κράτη της Ε.Ε. και παραθέσω την πρόταση μου, που αφορά στο πιο αμαρτωλό!!! σκέλος της εξέτασης οδήγησης που γίνετε στην Ελλάδα και είναι οι εξεταστές- ΜΟΝΙΜΟΙ υπάλληλοι του κατά την ταπεινή μου γνώμη ίσως είναι και η ρίζα του κακού(χωρίς να κρίνω το σύνολο, γιατί παντού υπάρχουν φωτεινές εξωραΐσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα) και κάνω την εξής ριζοσπαστική και μοναδική πρόταση: ΠΡΟΤΑΣΗ: Ανάθεση του έργου των εξετάσεων σε νέους επιστήμονες(τριτοβάθμιας εκπαίδευσης) που εμπεριστατώμενα έχουν ειδικές γνώσεις παιδαγωγικής και ψυχολογίας. Όσο γνωρίζω υπάρχει ήδη πρόταση από το Τ.Ε.Ε. επομένως με μια σύμβαση έργου από ειδικούς επιστήμονες(ΤΕΕ και άλλων αποφοίτων πανεπιστημιακών φορέων) θα μπορούμε να έχουμε και πολλά οφέλη με αυτήν την πρόταση και παραθέτω κάποια παραδείγματα. 1) Οικονομικό όφελος. Το επίδομα που δίνεται σχεδόν σε όλους τους υπαλλήλους είναι υπέρογκο σύμφωνα με το έργο που παράγουν(συνήθως παροχή εξετάσεων μόνο σε 8 υποψήφιους οδηγούς σε 1 εβδομάδα, τουλάχιστον στην επαρχία) και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσεως!!! Επομένως η χρήση των μελών του ΤΕΕ ή άλλων φορέων είναι πιο συμφέρουσα γιατί δεν θα δαπανάται αλόγιστα κρατικό χρήμα και μπορεί να υπάρχει ανταποδοτικότητα μιας και θα μπορούν να αμείβονται οι εξεταστές απευθείας από τον ειδικό λογαριασμό του Υπουργείου (εθνική τράπεζα?) 2)Εργασιακό και οικονομικό όφελος. Με την χρησιμοποίηση των μελών του ΤΕΕ ή άλλων επιστημόνων θα υπάρχει και μια σημαντική μείωση της ανεργίας 3)Αδιάβλητο σύστημα εξετάσεων. Θα υπάρξει σίγουρα αδιάβλητο στις εξετάσεις γιατί οι συμβάσεις έργου θα ανανεώνονται με τη θέληση των Περιφερειακών Ενοτήτων και κατόπιν αξιολόγησης από αυτές και από φορείς όπως το ΣΕΥΜΕΕ τις τοπικές κοινωνίες τα σωματεία των Εκπαιδευτών οδήγησης τους υποψηφίους οδηγούς κ.α. και δεν θα υπάρχει το πρόβλημα που υπάρχει τώρα με τους υπαλλήλους του υπουργείου που ως δημόσιοι υπάλληλοι έχουν ασυλία λόγω μονιμότητας. 4)Εργασιακό-διοικητικό όφελος λυθεί το πρόβλημα εν μέρη το πρόβλημα των μετατάξεων-μεταθέσεων των υπαλλήλων του υπουργείου χρησιμοποιώντας τους σε πιο παραγωγικά πόστα γιατί οι συμβαλλόμενοι εξεταστές θα μπορούν να παρέχουν έργο και σε όμορους περιφερειακές ενότητες της ίδιας περιφέρειας χωρίς ιδιαίτερο οικονομικό κόστος. Μπορεί για να ανανεώσουν τις συμβάσεις να είναι υποχρεωμένοι να κάνουν εξετάσεις για ένα χρονικό διάστημα και σε άλλες περιφερειακές ενότητες ώστε να μην προλαβαίνουν να δημιουργούν εύκολα κοινωνικές σχέσεις με την τοπική κοινωνία. 5)Διοικητικό-Οικονομικό όφελος. Θα μπορούν να παρέχουν έργο εξετάσεων βάση προγραμματισμού, όλες τις ημέρες και ώρες του μήνα(καλοκαίρι ημέρα- νύχτα) ,σε σύντομο χρονικό διάστημα σε αντίθεση με αυτά που συμβαίνουν σήμερα: εξεταστικό επίδομα που αμείβεται με κριτήρια υπερωριακής απασχόλησης ενώ στο μεγαλύτερο μέρος τους γίνονται στο ωράριο εργασίας(πηγή ΣΕΥΜΕΕ) 6)Λειτουργικό-Αδιάβλητο όφελος. Η παροχή του έργου της εξέτασης βάση προγραμματισμού, όλες τις ημέρες και ώρες του μήνα(καλοκαίρι ημέρα- νύχτα) θα βοηθήσει σε αδιάβλητο σύστημα εξέτασης και οι υποψήφιοι οδηγοί αφού θα εξετάζονται και σε συνθήκες νύκτας ,βροχή, αντίξοων καιρικών συνθηκών θα είναι πιο ολοκληρωμένοι σε όλες τις συνθήκες οδήγησης Θα μπορούσα να σας αναφέρω πάρα πολλά ακόμα παραδείγματα απλά για συντομία θέλω να τονίσω ότι το έργο των εξετάσεων( από ιδιώτες επιστημονικά καταρτισμένους εξεταστές) ίσως είναι το μόνο κομμάτι της δημόσιας διοίκησης το οποίο πραγματικά αν περάσει στον ιδιωτικό τομέα μόνο τότε θα εχει πραγματικά θετικά αποτελέσματα και όχι η ιδιωτικοποίηση των πιστών και ο παραγκωνισμός ενός κλάδου που προσφέρει λειτούργημα μέσω της εκπαίδευσης(επιτέλους είμαστε εκπαιδευτές οδήγησης και όχι σχόλες οδηγών) . Μετά τιμής , Ανώνυμος εκπαιδευτής οδήγησης