Αρχική Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου χορήγησης αδειώνΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ: Διασφάλιση της ποιότητας και της διαφάνειας στην εκπαίδευση υποψηφίων οδηγώνΣχόλιο του χρήστη Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία - Ε.Σ.Α.μεΑ. | 6 Μαΐου 2011, 09:27
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Β. ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ: Αναφορικά με την αναβάθμιση της εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών, μεταξύ των αδυναμιών των υφιστάμενων ρυθμίσεων πρέπει να συμπεριληφθούν: •Η απουσία παντελούς εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών - και δη των επαγγελματιών - σε θέματα σχετικά με τις ανάγκες των οδηγών με αναπηρία, αλλά και των πεζών με αναπηρία, με τους οποίους εκ των πραγμάτων καλούνται να συνυπάρξουν στο οδικό περιβάλλον. •Η παντελής απουσία προσβάσιμων σχολών εκπαίδευσης και εξεταστικών κέντρων, καθώς και ειδικά διασκευασμένων αυτοκινήτων για την εκπαίδευση των οδηγών με κινητική αναπηρία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, με πολύ μεγάλο κόστος για τους οδηγούς αυτούς. •Η απουσία προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού και προσβάσιμης διαδικασίας για τους οδηγούς με προβλήματα ακοής. Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημανθεί ιδιαίτερα η επιτακτική αναγκαιότητα: •αναβάθμισης των υπηρεσιών του ΗΝΙΟΧΟΥ (Κέντρο Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης Ατόμων με Αναπηρία στο Ε.Ι.Α.Α.) και του ισχύοντος πλαισίου λειτουργίας του, επαρκούς στελέχωσής του από εξειδικευμένο προσωπικό με γνώση των συνθηκών αναπηρίας και •επέκτασης της λειτουργίας του στην Περιφέρεια με τη δημιουργία τοπικών παραρτημάτων, που θα πρέπει να στελεχωθούν επίσης με εξειδικευμένο προσωπικό και κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, με στόχο την πιο επαρκή προετοιμασία των οδηγών με αναπηρία, την επιλογή των καταλληλότερων διασκευών για τα οχήματά τους, αλλά και την αποφυγή της υπέρμετρης ταλαιπωρίας την οποία υφίστανται εξαναγκαζόμενοι να μεταφερθούν και να παραμείνουν για αρκετό χρονικό διάστημα στην Αθήνα από όλες τις περιοχές της χώρας προκειμένου να εκπαιδευθούν και αξιολογηθούν στον ΗΝΙΟΧΟ. Σήμερα τα άτομα με αναπηρία είναι δέσμια ελάχιστων ιδιωτικών σχολών που διαθέτουν διασκευασμένα οχήματα, ενώ μόνιμο αίτημα του αναπηρικού κινήματος αποτελεί η δημιουργία υπεύθυνου φορέα που θα είναι αρμόδιος για την τοποθέτηση και πιστοποίηση των αναγκαίων διασκευών. Για το λόγο αυτό προτείνουμε τη συμπερίληψη στις «προτεινόμενες ρυθμίσεις»: •Της εισαγωγής στο εκπαιδευτικό υλικό υποψηφίων οδηγών ενότητας που θα αφορά στα άτομα με αναπηρία, τις ανάγκες αυτών και τον τρόπο συναλλαγής με αυτά. •Της επιβολής προσβασιμότητας των υποδομών των σχολών εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα και της πρόβλεψης τουλάχιστον σε μια σχολή εκπαίδευσης ανά νομό ειδικά διασκευασμένων οχημάτων. •Της αναβάθμισης των υπηρεσιών του ΗΝΙΟΧΟΥ (Κέντρο Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης Ατόμων με Αναπηρία στο Ε.Ι.Α.Α.) και του ισχύοντος πλαισίου λειτουργίας του, της επαρκούς στελέχωσής του από εξειδικευμένο προσωπικό με γνώση των συνθηκών αναπηρίας καθώς και της επέκτασης της λειτουργίας του στην Περιφέρεια με τη δημιουργία τοπικών παραρτημάτων, που θα πρέπει να στελεχωθούν επίσης με εξειδικευμένο προσωπικό και κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή ώστε να διασφαλίζεται η - με το μικρότερο δυνατό κόστος και τη μεγαλύτερη ποιότητα - αξιολόγηση και εκπαίδευση οδηγών με αναπηρία. •Της πρόβλεψης ειδικών προγραμμάτων για τη θεωρητική εκπαίδευση υποψηφίων οδηγών με αναπηρία μέσω Η/Υ, κατανοητών από όλους και σε προσβάσιμες μορφές. •Της μετάφρασης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και της δωρεάν διανομής του σε ηλεκτρονική μορφή (CD ή DVD) σε άτομα κωφά και βαρήκοα. Η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος (ΟΜ.Κ.Ε.) προτίθεται να αναλάβει το έργο αυτό με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου (ως αρμόδιου φορέα παροχής υλικού σε υποψήφιους οδηγούς) για την κάλυψη του κόστους μετάφρασης και ηλεκτρονικής επεξεργασίας, το οποίο έχει εκτιμήσει σε 25.000€. •Της δημιουργίας υπεύθυνου φορέα που θα είναι αρμόδιος για την τοποθέτηση και πιστοποίηση των αναγκαίων διασκευών σε οχήματα ατόμων με αναπηρία. •Της αξιοποίησης του μαθήματος της Οδικής Κυκλοφορίας στα σχολεία, καθώς και όλων των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής για την προώθηση νέας κουλτούρας σχετικά με την αποδοχή και κοινωνική ενσωμάτωση των ατόμων με αναπηρία αλλά και το σεβασμό τους ως χρηστών του αστικού και οδικού περιβάλλοντος.