Αρχική Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου χορήγησης αδειώνΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ: Διασφάλιση της ποιότητας και της διαφάνειας στην εκπαίδευση υποψηφίων οδηγώνΣχόλιο του χρήστη Λ.Η ΕΚΠ.ΥΠ ΟΔΗΓΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ | 8 Μαΐου 2011, 15:17
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρίες και Κύριοι, Καταρχάς θα ήθελα να επαινέσω το Υπουργείο Μεταφορών για την πρωτοβουλία του να θέσει σε δημόσια διαβούλευση το θέμα για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου χορήγησης αδειών σε υποψηφίους οδηγούς. Είμαι εκπαιδευτής εδώ και 15 χρόνια, και αυτό που αισθάνομαι είναι ντροπή για την «κατάντια» στην οποία οδηγήθηκε ο κλάδος μας, με την συγκατάθεση και ανοχή της πολιτείας (κάθε κυβέρνησης), που θέλει να «λαδώνονται» τα γρανάζια του δημοσίου … Δικαίως λοιπόν λοιδορούμαστε από την κοινωνία, που αντί να εκπαιδεύουμε υπεύθυνα τους υποψηφίους οδηγούς, είμαστε «μεσάζοντες» για να πάρουν ένα δίπλωμα οδήγησης. Να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, στη Θεσσαλονίκη και Αθήνα, 70% των υποψηφίων οδηγών «λαδώνει τα γρανάζια» κατά τη φάση των εξετάσεων οδήγησης (στα σήματα δεν γίνεται λόγω Η/Υ). Στην υπόλοιπη Ελλάδα δεν δουλεύει εύκολα το «λάδωμα στα γρανάζια» διότι είναι μικρές κοινωνίες και εύκολα δακτυλοδεικτούμενοι (εξεταστές – εκπαιδευτές), το μόνο που μπορεί να συμβαίνει είναι μικροεξυπηρετήσεις του τύπου είναι ο γιος του «τάδε», η κόρη του «προέδρου». Αναφέρομαι, λοιπόν, συγκεκριμένα για Θεσσαλονίκη και Αθήνα, όπου μόνο ένα 30% από τις σχολές οδηγών εκπαιδεύει πραγματικά και ουσιαστικά, δηλαδή σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, επαρχιακούς δρόμους, κέντρο πόλης σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Αλήθεια, υπάρχει κάποιος μηχανισμός να ελέγχει – εξετάζει την ικανότητα του υποψηφίου οδηγού στους προαναφερθέντες δρόμους??? Προτείνω, λοιπόν: Α) Εξετάσεις πορεία σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, επαρχιακούς, μέσα στην κίνηση (βιντεοσκόπηση εικόνας και ήχου) Β) Σαφώς και θα πρέπει να λειτουργήσουν οι πίστες εξετάσεων και να δίνει μόνος του ο υποψήφιος οδηγός εξετάσεις στο εκπαιδευτικό όχημα (να βιντεοσκοπείται) Γ) Να ελέγχεται η όλη διαδικασία (πορεία – πίστες) και από τους ελεγκτές δημόσιας διοίκησης Δ) Μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία Ε) Καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης για τους υποψήφιους εκπαιδευτές. Κλείνοντας, Κύριε Υπουργέ, είναι καιρός να πάρετε δραστικά μέτρα για την πάταξη της διαφθοράς και για οικονομικούς λόγους (μαύρο χρήμα, ατυχήματα, νοσήλια). Επίσης, είναι σημαντικό για το νέο τρόπο εξέτασης που ετοιμάζετε να γίνεται ΠΡΩΤΑ η πορεία και μετά η β΄ φάση πίστες. Ελπίζω να κατανοείτε το λόγο! Τέλος, προς τους συναδέλφους εκπαιδευτές όσοι δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να εκπαιδεύουμε σωστά και υπεύθυνα σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας… να πάμε σπίτια μας!!! «Καληνύχτα και Καλή Τύχη»