Αρχική Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου χορήγησης αδειώνΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ: Διασφάλιση της ποιότητας και της διαφάνειας στην εξέταση υποψηφίων οδηγώνΣχόλιο του χρήστη Γιαννης | 8 Μαΐου 2011, 15:00
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλημέρα σας. Μερικές σκόρπιες σκέψεις από έναν εκπαιδευτή με μακρόχρονη εμπειρία στους δρόμους της κεντρικής Ευρωπης. Τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίση η χώρα στον τομέα της οδικής ασφάλειας και κατ' επέκταση στην εξέταση των υποψηφίων οδηγών εντοπίζονται (μεταξύ και άλλων πολλων) στους χώρους α) της εκπαίδευσης (με εκκίνηση το νηπιαγωγείο), β) των υποδομών (στην κατάσταση των δρόμων, και ειδικότερα στην κάκιστη, ελλιπή, εσφαλμένη σε πλείστες περιπτώσεις σήμανση, στην ελλιπή και πολλές φορές εσφαλμένη σηματοδότηση, στην κακή και πολλές φορές μη ανανεωμένη διαγράμμιση). Στα παραπάνω έρχεται να προστεθούν: α) Η κακή νοοτροπία του Έλληνα πατέρα (ας πάρει το δίπλωμα, και θα του τα μάθω μετά εγω), (θέλει, βλέπετε, την νομική κάλυψη για την ανοησία του), που είναι πρόθυμος να χρησημοποιήση κάθε αθέμιτο τρόπο για να αποκτήσει το παιδί του το όπλο, που θα το τοποθετήσει στο άρμα που θα του αγοράσει, για να βγεί στον πόλεμο που λέγετε "δημόσια κυκλοφορία". β) Η ανεπάρκεια πολλών εξεταστών, με αποτέλεσμα την με πολλούς τρόπους και με διαφορετική νοοτροπία πραγματοποίηση της εξέτασης. γ) (για να μην θεωρηθεί οτι γράφω με συντεχνιακά κριτήρια), η ελλειψη αντίστασης από τους εκπαιδευτές, στις πιέσεις τοσο των υποψηφίων, όσο και σε ικανό αριθμό εξεταστών, στην μεσολάβηση για την επιτυχία στην εξέταση με άνομο τρόπο. (πολλοί από αυτους επικαλούνται επαπειλούμενη οικονομική απώλεια λόγω της διακοπής της συνεργασίας). Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε πολλά ακόμη, αλλά δεν χρειάζεται, διότι έχουν αναφερθεί πολλά από πολλούς. Για την εξέταση στην πορεία, νομίζω πως έφθασε η ώρα να χρησημοποιηθεί η σύγχρονη τεχνολογία (gps, ηλεκτρονικός ταχογράφος, χρηση video), με απευθείας σύνδεση μετο υπουργείο. Θεωρώ αυτονόητο το ότι η εξέταση των υποψηφίων οδηγών πρέπει να γίνεται με τηρούμενο αυστηρά το θεσμικό πλαίσιο α)στον χρόνο εξέτασης, β)στον τυχαίο χώρο εξέτασης πορείας, και άλλα. Αναρωτιέμαι πολλές φοπές για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην εξέταση στην πορεία. Π.χ. γιατί να γίνεται με τον συγκεκριμένο (θεσμοθετημένο) τρόπο η εξέταση στην γωνία με όπισθεν ; Προφανώς πρέπει να υπάρχει δοκιμασία οπισθοπορείας, αλλά σε τι εξυπηρετεί το αν οι ενδιάμεσες στάσεις είναι μόνον δύο (2); Υπάρχουν γωνίες που "βγαίνουν" οριακά. Λάβετε υποψιν ότι πολλές φορές ο υποψήφιος πιέζεται από τον εξεταστή να ελέγχει μόνο από το πίσω παρμπρίζ. Αυτός είναι ο τρόπος που θα αξιολογηθεί ο υποψήφιος οδηγός για το αν μπορεί να οδηγήσει με ασφάλεια; Πιστεύω πως η "οπισθογωνία" κατέχει την υψηλότερη θέση στους λόγους απόρριψης ακόμη και για καλά καταρτισμένους υποψηφίους.