Αρχική Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου χορήγησης αδειώνΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ: Διασφάλιση της ποιότητας και της διαφάνειας στην εξέταση υποψηφίων οδηγώνΣχόλιο του χρήστη Άρης Ζωγράφος | 8 Μαΐου 2011, 22:33
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αδιάβλητες εξετάσεις και εξεταστές, ή, ακούνε να σημαίνουν οι καμπάνες, αλλά δεν ξέρουν που βρίσκεται το καμπαναριό…! Θα πρέπει κατά την γνώμη μου να απαντήσουμε στα εξής: • Γιατί γίνονται εξετάσεις; • Αποτελούν οι εξετάσεις προϋπόθεση για όποια αντικειμενική και αξιόπιστη αξιολόγηση; • Πότε είναι παιδαγωγικά αποδεκτές (ως χρήσιμες ή ευεργετικές) οι εξετάσεις; • Πώς είναι παιδαγωγικά σωστό και κοινωνικά δίκαιο να γίνονται εξετάσεις; • Ποιοι πιστοποιούνται να είναι εξεταστές; • Γιατί έχουμε τόση σύγχυση και ίσως νιώθουμε αποστροφή για ένα τόσο αναγκαίο και χρήσιμο(;) από παιδαγωγική και κοινωνική άποψη θεσμό; • Πόσο μας κοστίζει αυτή η σύγχυση; Γιατί συντηρείται; • Σε τι οφείλεται και ποιος τροφοδοτεί την σύγχυση; Ο όρος εξετάσεις μπορεί να αναφέρεται σε ποικίλες δραστηριότητες ή καταστάσεις των ανθρώπων και το αποτέλεσμα των εξετάσεων ενδέχεται να ενδιαφέρει άμεσα ή έμμεσα τους εξεταζόμενους, τους εξεταστές ή όλη την κοινωνία, που παραγγέλλει τις εξετάσεις και γεύεται τα αποτελέσματα και πληρώνει το λογαριασμό. Γιατί είναι χρήσιμες οι εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών; Νομίζω ότι η εισήγηση (χωρίς να το επιδιώκει βέβαια) απάντησε στο ότι δεν χρησιμεύουν σε τίποτα, και νομίζω πως στα 6 σημειώματα που ανέβασα, απέδειξα του λόγου το αληθές…! Δυστυχώς αποκτήσαμε τη συνήθεια να υποκρινόμαστε μπροστά στους άλλους σε τέτοιο βαθμό ώστε στο τέλος ν' αρχίζουμε να υποκρινόμαστε μπροστά στον εαυτό μας. Κατά τη δημιουργία ενός Συστήματος Οδικής Ασφάλειας (Σ.Ο.Α.), μεγάλη σημασία έχουν οι παράμετροι και οι μεταβλητές που θα λειτουργήσουν ως είσοδοι στο σύστημά μας. Αναλόγως των μεταβλητών αυτών, θα μπορούμε στη συνέχεια να αναλύσουμε την αποδοτικότητα του συστήματος, να τη βελτιστοποιήσουμε και να την οδηγήσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα που δεν είναι άλλο από την Οδική Ασφάλεια. Ωστόσο, και σε τούτη την ενότητα για τον εισηγητή οι μεταβλητές είναι μάλλον(;) άγνωστες και είναι λάθος ως εκ τούτου η επιλογή παραμέτρων, κι έτσι αυτός είναι ένας από τους λόγους που το Σύστημα (Οδική Ασφάλεια) παραμένει ασταθές. Πρέπει επιτέλους να αποδεχθούμε ότι οι ΔΥΟ είναι οι μεταβλητές σε αλληλεπίδραση: Εκπαιδευτής και Υποψήφιος: τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Μένει λοιπόν να εξετάσουμε όλα τα επί μέρους στοιχεία, τους συντελεστές, τους παράγοντες που προσδιορίζουν, επηρεάζουν ή διαμορφώνουν τα χαρακτηριστικά και τη συμπεριφορά ενός ζωντανού συστήματος Οδικής Ασφάλειας, και τα οποία έχω ήδη περιγράψει στην ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΣΕ ΕΝΙΑΙΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ - Να υπάρχει Ενιαίος Κωδικός Υποψηφίου Οδηγού που θα καταγράφεται στην άδεια οδήγησης και θα περιγράφει όλη την διαδικασία χορήγησης – από τις ιατρικές εξετάσεις, την εκπαίδευσή του, τις θεωρητικές και πρακτικές αξιολογήσεις, την παραλαβή του διπλώματος, τις επεκτάσεις, τις αναθεωρήσεις, τις παραβάσεις, τα ατυχήματα. Θα συνδέεται με το ΣΕΣΟ και θα δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα για όλα τα στάδια του οδηγού, όπως επίσης και της οδηγητικής του συμπεριφοράς, καθ’ όλη την διάρκεια της οδηγητικής του πορείας. Προαπαιτούμενα: • Πιστοποιημένοι Εκπαιδευτές Οδήγησης, σύμφωνα με τα πρότυπα που ανέφερα στην ΕΝΟΤΗΤΑ Ι • Πιστοποιημένες Σχολές Οδήγησης • Πιστοποιημένα Προγράμματα Σπουδών • Πιστοποιημένοι Επιθεωρητές για κάθε επιμέρους διαδικασία. Ο υποψήφιος που θα συγκεντρώνει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, θα εφοδιάζεται με Δοκιμαστικό Δίπλωμα το οποίο θα γίνεται κανονικό μετά την παρέλευση τριών ετών, εφόσον θα συντρέχουν μια σειρά από προϋποθέσεις (ίσως στο αρχικό στάδιο και εξετάσεις). • Αποτίμηση, ανά έτος, όλων των κρίκων της αλυσίδας και των επιδόσεών τους. • Αξιολόγηση, ανά έτος, ποιοι κρίκοι θα μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν υπηρεσίες και ποιοι όχι. Γνωρίζετε όλοι πως: Ο μόνος άνθρωπος στον κόσμο που μπορεί να πιστοποιήσει με ακρίβεια το αν ένας υποψήφιος οδηγός μπορεί ή όχι να οδηγήσει με ασφάλεια είναι ο εκπαιδευτής του. Και όχι μόνον αυτό αλλά γνωρίζει και το προσδόκιμο του ατυχήματος του νέου οδηγού. Και για να σας εκπλήξω, υπάρχουν προγράμματα σπουδών και θεματικής αξιολόγησης μέσω των οποίων πολλοί «ψαγμένοι» εκπαιδευτές μπορούν να υπολογίσουν ακόμη και το ποιοι παράμετροι μπορούν να οδηγήσουν σε ατύχημα τον εκπαιδευόμενο τους! Άρα εκεί πρέπει να επενδύσουμε, κύριοι· στον Εκπαιδευτή! Ούτε πίστες, ούτε εξεταστές, ούτε επιθεωρητές, ούτε επιθεωρητές των επιθεωρητών, ούτε λαδώματα, ούτε κουμπάροι, ούτε γραφειοκρατία. Ας φύγουμε επιτέλους από την μιζέρια, ώστε να ρίξουμε μια καλύτερη ματιά στο μέλλον! Με εκτίμηση Άρης Ζωγράφος Εκπαιδευτής Οδήγησης – Ερευνητής Π.Π. zografos@zografos.com