Αρχική Κανονισμός Λειτουργίας Ερασιτεχνικών Σταθμών ΑσυρμάτουΆρθρο 21 Τεχνικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη SV1VS ΠΛΟΥΜΙΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ | 24 Μαΐου 2011, 13:06
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στον ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ (2002), όπως ισχύει σήμερα, η μέγιστη ισχύς κορυφής (ΡΕΡ) που επιτρέπεται είναι 500W στα βραχέα και 100W στα υπερβραχέα και μετριέται με ένα απλό βαττόμετρο στην έξοδο του πομπού, όπως ισχύει διεθνώς. Στην επικείμενη τροποποίηση του ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ επιχειρείται από την ηγεσία του Υ.Υ.Μ.Δ. να μειωθούν δραστικά τα παραπάνω όρια στα 100W ERP (Effective Radiated Power δηλαδή σε ακτινοβολούμενη ισχύ ισοδύναμη με 100W σε απλό δίπολο). Αυτή η πρόταση ισοδυναμεί με ουσιαστική μείωση της επιτρεπόμενης ισχύος κατά περίπου 50 (!) φορές για χρήση κατευθυντικής κεραίας στα βραχέα και αντίστοιχα κατά τουλάχιστον 20 φορές στα υπερβραχέα. Αποτελεί διεθνή πρωτοτυπία η χρήση ισχύος ERP δηλαδή ακτινοβολούμενη ισχύ ισοδύναμη σε απλό δίπολο για ραδιοερασιτέχνες. Διεθνώς ο ορισμός της μέγιστης επιτρεπόμενης ισχύος ορίζεται σαν ισχύ κορυφής (PEP) στην έξοδο του πομποδέκτη. Ακόμα το νούμερο αυτό (100W ERP) είναι ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ, δηλαδή δεν προκύπτει από τα επιστημονικά τεκμηριωμένα επίπεδα αναφοράς ασφαλούς ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβόλησης, που ισχύουν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, και θα μπορούσε κάλλιστα να είναι οποιαδήποτε ισχύς, ανάλογα με τις κατά το συμφέρον παραδοχές καθενός “αρμοδίου”. Δεδομένου ότι τα μηχανήματα του εμπορίου είναι στη πλειονότητα τους 100W, αυτό σημαίνει ότι η χρήση κατευθυντικών κεραιών ουσιαστικά πλέον ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ και όποιος θέλει μεγαλύτερη επιτρεπόμενη ισχύ θα πρέπει να ακολουθήσει διαδικασία αδειοδότησης ! (όπως οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, μόνο που αυτές έχουν οικονομικά κέρδη και εκπέμπουν 24 ώρες το 24ωρο με τη μέγιστη ισχύ κάτι που δεν ισχύει στους ραδιοερασιτέχνες όπου η συνολική εκπομπή είναι κάποια λεπτά της ώρας ακόμα και για τους ποιο δραστήριους από αυτούς), με υποβολή μελέτης ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών των κεραιων μέσω ειδικού μελετητικού γραφείου με υψηλό κόστος (περί τα 3000 Ευρώ!). Δεδομένου ότι οι ραδιοερασιτεχνικές κεραίες δεν είναι τυποποιημένες ( σε πολλές φορές είναι ιδιοκατασκευές), επιβάλλεται η διενέργεια μελέτης σε κατά περίπτωση βάση και απαιτούνται επιτόπου μετρήσεις με ειδικά όργανα που (ίσως) μόνο η ΕΕΑΕ διαθέτει. Επιπλέον στην επιχειρούμενη τροποποίηση ΔΕΝ λαμβάνονται υπόψη ότι: 1. Ο ραδιοερασιτεχνισμός δεν είναι απλά μια ενασχόληση (όπως το ψάρεμα) αλλά προσφέρει ατομικά, εθελοντικά και ανιδιοτελώς τηλεπικοινωνιακή εθνική και διεθνή κάλυψη σε καταστάσεις Έκτακτης Ανάγκης, τόσο στις υπηρεσίες που εμπλέκονται με την αντιμετώπιση των συνεπειών της καταστροφής (ΓΓΠΠ κλπ), όσο και στους άμεσα πληγέντες από αυτή. 2. Ο ραδιοερασιτεχνισμός είναι μια επιστημονική ασχολία. Συνδυάζει την επιστημονική έρευνα και τον πειραματισμό στις τηλεπικοινωνίες και τα ηλεκτρονικά με την επικοινωνία μέσω του ασυρμάτου με γνωστούς και άγνωστους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι πίσω από τις εξελίξεις στους παραπάνω τομείς υπάρχουν ραδιοερασιτέχνες! 3. Σε καμία Ευρωπαϊκή χώρα δεν ισχύει τόσο χαμηλό όριο ισχύος (100W) και μάλιστα ακτινοβολούμενης (ERP), για την οποία δεν υπάρχει σίγουρος τρόπος εκτίμησης της από τους ραδιοερασιτέχνες, αλλά μπορεί μόνο να μετρηθεί με ειδικά ακριβά όργανα όπου διαπιστώνεται ότι μόνο στην Ελλάδα επιχειρείται για τους ραδιοερασιτέχνες τέτοια “ισοπεδωτική μεταχείριση”, τη στιγμή που η πολιτεία σε άλλη Υ.Α. υπό διαβούλευση ΕΞΑΙΡΕΙ από κάθε αδειοδότηση επαγγελματικούς σταθμούς και κεραίες (κινητής τηλεφωνίας με την ίδια ακτινοβολούμενη ισχύ έως 164W. Με τον τρόπο αυτό οι ραδιοερασιτέχνες εντάσσονται αυθαίρετα σε δυσμενέστερη κατηγορία μαζί με τους μικρούς σταθμούς και κεραίες… Με την προτεινόμενη τροποποίηση: 1. Ο ελληνικός ραδιοερασιτεχνισμός πηγαίνει ΣΤΑΘΕΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ, ακόμα και από τον νόμο 1244/1972, που προέβλεπε μέγιστη ισχύ ραδιοερασιτεχνικών σταθμών 300 W PEP και όχι ERP!!! 2. Με τις προτεινόμενες ισχείς δεν είναι πλέον δυνατή η αξιόπιστη και αποτελεσματική ραδιοεπικοινωνία εντός Ελλάδας σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών και φυσικών καταστροφών και εξαφανίζεται η ελληνική συμμετοχή σε κάθε είδους διεθνείς ραδιοερασιτεχνικούς διαγωνισμούς (contests) και η χώρα εμφανίζεται πλέον σαν τον τριτοκοσμικό φτωχό συγγενή… 3. Οι Έλληνες ραδιοερασιτέχνες εξομοιώνονται νομοθετικά με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, το επαγγελματικό ραδιόφωνο και τη τηλεόραση, που εκπέμπουν με τη ΜΕΓΙΣΤΗ ισχύ τους 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες τον χρόνο. Σύμφωνα με σχετικές μελέτες στην Ευρώπη, στις περισσότερες περιπτώσεις η διάρκεια εκπομπής του μέσου ραδιοερασιτεχνικού σταθμού κυμαίνεται κατά μέγιστο από 1-5 λεπτά την ημέρα και μερικές ώρες το μήνα και η μέση ισχύς της εκπομπής είναι μόλις 30-50% της μέγιστης που διαθέτει ο πομποδέκτης (λόγω του τύπου της ραδιοερασιτεχνικής εκπομπής), παράμετροι που μειώνουν όταν υπολογιστούν δραστικά την περιβαλλοντική επιβάρυνση. Όλα τα όρια ακτινοβόλησης της Διεθνούς Επιτροπής για την προστασία από μη ιοντίζουσες ακτινοβολίες (ICNRIP) καθορίζονται βάση του χρόνου ακτινοβόλησης. Έτσι πως είναι δυνατό να εξαιρούνται «μικρές» κεραίες κινητής τηλεφωνίας με ERP 164 W, που θα λειτουργούν σε απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων από πολίτες και σε συνεχή 24ωρη λειτουργία, και ο ραδιοερασιτέχνης του επιτρέπεται σχεδόν η μισή ισχύ (αναλόγως του mode η εκπομπή του είναι 30-50% από την ισχύ κορυφής) ενώ έχει υποπολλαπλάσιο χρόνο λειτουργίας και με πολύ μεγαλύτερη απόσταση των κεραιων του από το γενικό πληθυσμό. Επιπλέον σχεδόν σε όλες τις μετρήσεις στο λεκανοπέδιο της Αττικής, ακόμα και σε απόσταση 10 μέτρων από κεραίες κινητής τηλεφωνίας η άλλες, η μετρούμενη ακτινοβόληση προέρχεται κατά 80 % από τα ραδιοτηλεοπτικά σήματα του κέντρου εκπομπής Υμηττού. Σύμφωνα με τη συγκεντρωτική ανάλυση δεδομένων από ερευνητές σε μετρήσεις της ΕΕΑΕ, οι κυριότερες πηγές ακτινοβόλησης στην Αθήνα αλλά και σε κάθε αστικό περιβάλλον είναι οι παρακάτω: Ραδιοφωνία FM (40 – 80 %) Τηλεοπτικές εκπομπές VHF/UHF (20 – 35 %) Ειδικά ραδιοδίκτυα \ TETRA (20 %) Σταθμοί βάσης κινητής τηλεφωνίας (20 – 35 %) Ραδιοζεύξεις (< 5 %) Άλλες δραστηριότητες ( WiFi, Ραδιοερασιτέχνες κλπ) < 1 % Οι ραδιοερασιτέχνες ενοχλούν κάποιους και σε αυτούς εξαντλείται κάθε ευαισθησία των αρμοδίων; 4. Οι 6000 αδειούχοι Έλληνες ραδιοερασιτέχνες γίνονται αυτομάτως παράνομοι σε μια νύχτα, αφού σε περίπτωση που επιθυμούν μεγαλύτερη ισχύ από τα 100W σε απλό δίπολο πρέπει να εφαρμόσουν το άρθρο 21 παράγραφος 2 του σε ισχύ Κανονισμού (ή όπως αλλιώς ήθελε τροποποιηθεί στο νέο.) και να υποβάλουν “τεχνική μελέτη ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών” με το προαναφερόμενο για τον ραδιοερασιτέχνη απαγορευτικό κόστος των 3000 Ευρώ!! 5. Έτσι, ενώ οι ραδιοερασιτέχνες προσπαθούν σε κάθε περίπτωση να συνδράμουν εθελοντικά και ανιδιοτελώς την πολιτεία με κάθε τρόπο, εκείνη τους αντιμετωπίζει σαν αντικείμενο οικονομικής εκμετάλλευσης, απαιτώντας πολυδάπανες μελέτες για να εξασφαλίσουν μια λογική ισχύ λειτουργίας των ραδιοερασιτεχνικών τους πομποδεκτών, όταν αυτό στις λοιπές ευρωπαικές χώρες θεωρείται ΠΡΟΦΑΝΕΣ. Οι Έλληνες ραδιοερασιτέχνες δεν δέχονται να αποτελέσουν εξιλαστήρια θύματα στις ατεκμηρίωτες, τάχα “περιβαλλοντικές και οικολογικές” ευαισθησίες ορισμένων, ούτε να επιτρέψουν και να εξυπηρετήσουν συμφέροντα εταιρειών που ορέγονται την καταπάτηση όλου του ραδιοφάσματος για τη διανομή INTERNET με τεχνολογίες όπως το VDSL. Η ηγεσία του ΥΥΜΔ θα πρέπει πρώτα να ασχοληθεί με τις εκατοντάδες χιλιάδες !! ΠΑΡΑΝΟΜΑ εκπεμπόμενα Watt των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών, που έχουν μετατρέψει με τις παρεμβολές τους την Αθήνα σε μια από τις πιο “βρώμικες” ηλεκτρομαγνητικά πρωτεύουσες, τους παράνομους σταθμούς κάθε τύπου που βρίθουν στην χώρα μας, τις παράνομες ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές εκτός πιστοποίησης CE που με τα παράσιτά τους ρυπαίνουν όλο το ραδιοφάσμα και τη κινητή τηλεφωνία με τις κρυμμένες κεραίες πάνω σε κατοικίες και μετά με τους ραδιοερασιτέχνες .