Αρχική Κανονισμός Λειτουργίας Ερασιτεχνικών Σταθμών ΑσυρμάτουΆρθρο 21 Τεχνικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Νταντής - SV1GRN | 26 Μαΐου 2011, 14:57
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για την παράγραφο 2 του άρθρου 21, η οποία αποτελεί την κυριότερη παραφωνία και αδικία εις βάρος των Ελλήνων ραδιοερασιτεχνών κατά τη γνώμη μου (για αυτό και έχει τα περισσότερα αρνητικά σχόλια) έχουν τοποθετηθεί αρκετοί συνάδελφοι καθώς και η Ε.Ε.Ρ., εμπεριστατωμένα ως προς την επιστημονική τεχνική πλευρά της. Συμφωνώ για το άρθρο 21 με της θέσεις της Ε.Ε.Ρ., του κ. Γκιούλμπαμπα και των άλλων κυρίων που τοποθετήθηκαν στο παρόν άρθρο. Προσωπικά παρατηρώ τα εξής: Η πρόταση αυτού του άρθρου δεν έχει καμία σχέση ούτε βασίζεται στην Διεθνή Πρακτική που εφαρμόζουν οι άλλες χώρες παγκοσμίως. Δεν πιστεύω ότι η παρούσα προστέθηκε από τα στελέχη του Υπουργείου, επειδή γνωρίζω ότι είναι αρκετά πληροφορημένοι σχετικά και δεν θα έκαναν παρόμοιο λάθος. Υποθέτω ότι η πρόταση αυτή διαμορφώθηκε από εξωτερικό συνεργάτη ή συνεργάτρια του κ. Υπουργού. Το γεγονός αυτό όμως μπορεί εύκολα να διορθωθεί. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των διαβουλεύσεων, με λίγη καλή θέληση όλα διορθώνονται. Προκειμένου να διορθώσουμε λοιπόν αυτή την πρόταση ας δούμε τι συμβαίνει στις άλλες χώρες: Οι Η.Π.Α. επιτρέπουν ως μέγιστη ισχύ εκπομπής τα 1500W, για την ανώτερη κατηγορία πτυχίου ραδιοερασιτέχνη και τα μετρούν με την μέγιστη ισχύ περιβάλλουσας φέρουσας (P.E.P.) http://www.arrl.org/frequency-allocations Στη Μ. Βρετανία επιτρέπετε ως μέγιστη ισχύ εκπομπής τα 400 για την ανώτερη κατηγορία πτυχίου ραδιοερασιτέχνη και τα μετρούν με την μέγιστη ισχύ περιβάλλουσας φέρουσας (P.E.P.) http://licensing.ofcom.org.uk/binaries/spectrum/amateur-radio/guidance-for-licensees/ir2028.pdf Εκτός αυτών των παραδειγμάτων και όλες οι άλλες χώρες έχουν κάτι αντίστοιχο στις σχετικές νομοθεσίες περί των ραδιοερασιτεχνικών. Μπορείτε να βρείτε πάρα πολλά αντίστοιχα παραδείγματα στην παραπομπή της Ε.Ε.Ρ.: http://www.raag.org/LH2Uploads/ItemsContent/358/power.pdf Φυσικά όλες οι προηγμένες χώρες και ειδικά όλες οι χώρες της Ε.Ε. έχουν παράλληλα αντίστοιχους νόμους σε ισχύ και σαφώς καλύτερους από τον ημέτερο 53571/3839 του 2000 αλλά δεν τους ενσωματώνουν στην ραδιοερασιτεχνική τους νομοθεσία! Αφήστε δε ότι ο 53571 όπως φαίνεται συντάχθηκε στο πόδι (αυτό διαπιστώνεται εύκολα αν ρίξουμε μία ματιά στο παράρτημα Γ’ στους γενικούς όρους, του οποίου η προσθήκη έγινε με copy/paste από κάπου αλλού). Εδώ τίθεται πάλι το ερώτημα προς τον συντάκτη του άρθρου 2, να μας απαντήσει σε ποια Διεθνή Πρακτική βασίσθηκε; Νομίζω οτι πρωτοτύπησε εκ παραδρομής. Όμως εδώ το λάθος του συντάκτη μας οδηγεί να ανακαλύψουμε μία μεγάλη ίσως αμέλεια του Υπουργείου Υποδομών. Για αυτό παραθέτω το παρακάτω κείμενο από της σελίδες της Ένωσης Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών (Ε.Ε.Ρ.): " Σύμφωνα με τη συγκεντρωτική ανάλυση δεδομένων από ερευνητές σε μετρήσεις της ΕΕΑΕ, οι κυριότερες πηγές ακτινοβόλησης στην Αθήνα αλλά και σε κάθε αστικό περιβάλλον είναι οι παρακάτω: Ραδιοφωνία FM (40 – 80 %) Τηλεοπτικές εκπομπές VHF/UHF (20 – 35 %) Ειδικά ραδιοδίκτυα \ TETRA (20 %) Σταθμοί βάσης κινητής τηλεφωνίας (20 – 35 %) Ραδιοζεύξεις (< 5 %) Άλλες δραστηριότητες ( WiFi, Ραδιοερασιτέχνες κλπ) < 1 %" πηγή: http://www.raag.org/displayITM1.asp?ITMID=358&LANG=GR Ερωτάται λοιπόν το Υπουργείο πότε έλαβε την παραπάνω έκθεση και σε ποιες ενέργειες προέβη; Επιπλέον ο εισηγητής αυτού του άρθρου με την πρόταση του, υποχρεώνει τους ραδιοερασιτέχνες να υποβάλουν σχετικές μελέτες για τα κεραιοσυστήματα τους με το προυπολογιζόμενο κόστος της αντίστοιχης μελέτης να ανέρχεται σε € 5-6.000 ανά κεραία! Και όποιος είναι ενήμερος περί των ραδιοερασιτεχνικών, γνωρίζει ότι η πλειονότητα των συναδέλφων διαθέτει παραπάνω από μία κεραίες! Τώρα μάλιστα που διανύουμε την ΔΝΤ εποχή... Δεν γνωρίζω τι να υποθέσω με αυτή την πρόταση του εισηγητού και πως να την χαρακτηρίσω. Σίγουρα όμως θα οδηγήσει στο κλείσιμο πολλών ραδιοερασιτεχνικών σταθμών. Ένα επιπλέον λάθος: Ο κ. Γ. Γραμματέας στην παράγραφο 3 της εισήγησης του για τη νέα διαβούλευση αναφέρει ότι "εναρμονίσθηκαν τα όρια ισχύος εκπομπών με αυτά που ορίζονται στην ΚΥΑ 53571/3839 (ΦΕΚ Β’1105/2000)" Μα... η ΚΥΑ 53571 ισχύει από το 2000! Συνεπώς καμία νέα εναρμόνιση δεν επέφερε με την παρούσα διαβούλευση! Προτείνω η παράγραφος αυτή να αντικατασταθεί με το άρθρο 21 της Υ.Α. 68000 ως εξής: Υποζώνες συχνοτήτων Μέγιστη επιτρεπόμενη ισχύς (σε ΜΗΖ) κορυφής εξόδου πομπού (σε Watt) ανά κατηγορία άδειας Από Έως Κατηγορία «1» Εισαγωγική κατηγορία 1.8 29.7 500 20 50 52 100 144-146 100 40 430 440 100 40 Άνω των 1240 50 40 Επειδή η συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων στη διαβούλευση προτείνει την αλλαγή αυτού του άρθρου και επειδή αυτή η προτροπή βασίζεται επιπλέον αδιαφιλονίκητα και στην διεθνή πρακτική. Σε περίπτωση άρνησης από τον νομοθέτη της άρσης αυτή της αδικίας προτείνω τα εξής: Οι μεμονωμένοι ραδιοερασιτέχνες: Να αποστείλουν σχετική επιστολή διαμαρτυρίας στον κ. Πρωθυπουργό με κοινοποίηση στους αρμοδίους Υπουργούς κ.κ. Ρέπα & Βούγια. Παράδειγμα της επιστολής θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα μου. Νά γνωστοποιήσουμε την αδικία που υφιστάμεθα στους ξένους ραδιοερασιτέχνες με δημοσιεύσεις στα αρμόδια περιοδικά. Να τεθούν εθελοντικά στη διάθεση των σωματείων που είναι εγγεγραμμένοι προκειμένου να βοηθήσουν στις ενέργειες που θα χρειασθούν. Να σημειώσουν και να μην ξεχάσουν ποτέ τα ονόματα των αρμοδίων Υπουργών που ενδέχεται να υπογράψουν αυτή την αρνητική για όλους μας απόφαση. Προκειμένου να μην τους προτιμούν στις εκλογές πλέον. Τα σωματεία: Να κηρύξουν τον Ελληνικό ραδιοερασιτεχνισμό υπο διωγμό. Να ενημερώσουν όλους τους ξένους ραδιοερασιτεχνικούς φορείς. Να δημιουργήσουν παγκόσμια ηλεκτρονική ψηφοφορία (petition) κατά αυτού του άρθρου. Της οποίας τα αναλυτικά ηλεκτρονικά μηνύματα θα καταφθάνουν στο γραφείο του κ. Πρωθυπουργού. Να ερευνήσουν εάν τα όρια 40-80% της Ραδιοφωνίας που αναφέρονται στην παραπάνω έκθεση της ΕΕΑΕ είναι νόμιμα και εφόσον δεν είναι να ερωτηθεί το Υπουργείο και οι αρμόδιες αρχές να μας εξηγήσουν σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί μέχρι σήμερα από την ημερομηνία της έκθεσης της ΕΕΑΕ. Να προβούν σε όποιες άλλες ενέργειες νομίζουν ότι θα βοηθήσουν την κατάσταση. Σύμφωνα δε και με την παραπάνω προτροπή προς τους μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες, θα αναλάβουμε να βοηθήσουμε τα σωματεία προς το έργο τους αυτό. Με εκτίμηση