Αρχική Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας ΧρήσηςΆρθρο 4 Άδεια Παροχής Υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών με Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα και Μ.Δ.Χ.Σχόλιο του χρήστη Παύλος | 7 Σεπτεμβρίου 2011, 19:01
Θα τοποθετηθώ μόνο σε ό,τι αφορά το άνοιγμα του επαγγέλματος: ασφαλώς και πρέπει να απελευθερωθεί, είναι ζήτημα ισότητας μεταξύ των Ελλήνων. Όλα τα επιχειρήματα των ως τώρα ιδιοκτητών που αντιδρούν υποτιμούν τη νοημοσύνη μας. 1. Όποιος έδωσε το μεγάλο ποσό για την απόκτηση άδειας τα προηγούμενα χρόνια πρέπει να θυμάται ότι τα έδωσε σε μια μαύρη αγορά, την οποία το κράτος και η κοινωνία δεν υποχρεούται να λάβει υπόψη. Και στο καζίνο επενδύουν πολλοί, οφείλουμε να τους αποζημιώσουμε; Μήπως μάλιστα όσοι αγόραζαν άδειες εδώ και πολλά χρόνια επένδυαν στο ότι "δε θα αφήσουμε να αλλάξει τίποτα"; 2. Όσοι έδωσαν το μεγάλο ποσό (στη μαύρη, μην ξεχνιόμαστε) για την απόκτηση μιας άδειας πριν αρκετά χρόνια έχουν αποσβέσει το ποσό. Όσοι το έδωσαν πρόσφατα επένδυσαν στο ότι "δε θα αφήσουμε να αλλάξει το καθεστώς, θα γίνει χαμός!!!", κι ας ξέραμε όλοι ότι αργά ή γρήγορα με τις πιέσεις της Ε.Ε. θα απελευθερώνονταν τα κλειστά επαγγέλματα. Δεν έχω λόγο ως κοινωνία να λυπηθώ κανέναν από τους δύο. 3. Το επιχείρημα "το κράτος γνώριζε και αποδεχόταν" είναι αστείο: το κράτος γνωρίζει ό,τι τού δηλώνεις και ό,τι μπορεί να αποδείξει. Ας δήλωναν όλο το ποσό της αγοραπωλησίας κατά τη μεταβίβαση, ας πλήρωναν φόρο επ' αυτού και τότε συζητούσαμε για το τι γνώριζε το κράτος... 4. Το επιχείρημα ότι δεν μπορεί να κυκλοφορήσουν άπειρα ταξί για κυκλοφοριακούς και περιβαλλοντικούς λόγους: κατά πρώτον σε όλα τα επαγγέλματα η αγορά ρυθμίζει πόσοι επαγγελματίες χωράνε και αυτό γίνεται με όρους ανταγωνισμού και όχι κληρονομικώ δικαιώματι. Γιατί κάποιες τάξεις πρέπει να προστατεύονται κατ' εξαίρεση; Κατά δεύτερον, αν περιβαλλοντικοί και κυκλοφοριακοί λόγοι θέτουν όρια, τότε να ορίσουμε ανώτατο αριθμό, αλλά αυτό δε σημαίνει πως όποιος έχει μια άδεια εμποδίζει κάποιον άλλον να αποκτήσει. Αν στην Αθήνα π.χ. είναι λογικό να κυκλοφορούν 20.000 ταξί και όχι παραπάνω, αυτό δε σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να είναι ισοβίως αδειούχος και να αποκλείει άλλους από τη διεκδίκηση θέσης στο επάγγελμα. Πολύ σωστά ο νόμος θεσπίζει χρονικά όρια για την ισχύ κάθε άδειας. Όσο για το μεταβατικό στάδιο, αυτά που δίνει το Υπουργείο στους τωρινούς ιδιοκτήτες δεν είναι καθόλου λίγα. Αν εννοούν να διεκδικούν αποζημίωση για όσα έχωσαν στη μαύρη αγορά και μάλιστα κλείνοντας λιμάνια, αεροδρόμια και με άλλους τραμπουκισμούς, τότε λυπάμαι, αλλά ως πολίτης θα περιμένω από την κυβέρνηση να προστατέψει τα δικαιώματα των υπολοίπων.