Αρχική Οδική ΑσφάλειαΆρθρο 3 – Εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.Σχόλιο του χρήστη Διέννης Ευάγγελος - Μηχ. Ηλ. ΕΜΠ | 3 Αυγούστου 2010, 14:41
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Aξιότιμοι Κύριοι για τα θέματα των ΙΚΤΕΟ ασφαλώς θα καταθέσουν προτάσεις οι οικείοι Σύλλογοι. Αν και γνωρίζω ότι οι υπηρεσιακοί παράγοντες δεν επιθυμούν σημαντικές αλλαγές, εν τούτοις δεν μπορώ να μη επισημάνω : - την κατάφωρη αδικία που γίνεται στα συνεταιριστικά ΙΚΤΕΟ. Είναι πέρα από κάθε λογική ! Θα μπορούσα, παραφράζοντας τον αείμνηστο Καραμανλή, να αναρωτηθώ "ποιός κυβερνάει αυτό τον τόπο στα θέματα των ΙΚΤΕΟ;" - το τραγελαφικό από τη μια μεριά η Κυβέρνηση (και με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο) να προσπαθεί για την εξάπλωση της υγραεριοκίνησης και των αερίων καυσίμων εν γένει και από την άλλη - σε πείσμα κάθε λογικής - να διατηρείται ακόμη στον ιδρυτικό νόμο των ΙΚΤΕΟ δηλ. στο άρθρο 34 παρ.5 του ν.2963/2001, η διάταξη "να απέχει το ΙΚΤΕΟ 100 μ. από το πρατήριο LPG". Μια απλή διάταξη είναι, σβήστε το, είναι ντροπή το ίδιο Υπουργείο να εμφανίζεται ως Ιανός. - για να διευκολύνετε την ίδρυση ΙΚΤΕΟ στα μικρά νησιά, σας προτείνω την παρακατω διάταξη. Απλά για λόγους ίσης αντιμετώπισης θα μπορούσε να ληφθεί πρόνοια να αναφέρεται στα "εφεξής ιδρυόμενα και με την προϋπόθεση ότι μέχρι την δημοσίευση του παρόντος νόμου δεν έχει χορηγηθεί στο ίδιο νησί άλλη άδεια ίδρυσης ΙΚΤΕΟ". ΠΡΟΤΑΣΗ Κείμενο διάταξης Στο τέλος της πρώτης πρότασης της περίπτωσης α΄ του άρθρου 36 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ Α΄ 268/2001), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με το άρθρο 16 παρ. 3 του ν. 3534/ 2007 -ΦΕΚ Α΄ 40 / 23.2.2007, προστίθεται το εξής « Για την ίδρυση Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. σε εκείνες τις νήσους των Περιφερειών Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου και Ιονίων νήσων, οι οποίες έχουν συνολικό πληθυσμό, σύμφωνα με την εκάστοτε τελευταία απογραφή, κάτω των είκοσι πέντε χιλιάδων (25.000) κατοίκων, δεν τίθεται περιορισμός εμβαδού του αντίστοιχου γηπέδου, πλην αυτού που προκύπτει από τις πολεοδομικές διατάξεις, τις σχετικές με την ελάχιστη αρτιότητα των γηπέδων (Κώδικας βασικής πολεοδομικής νομοθεσίας - ΦΕΚ Δ΄ 580 /27.06.1999 – άρθρο 162 παρ. 2). Τα ανωτέρω ισχύουν επίσης και για την νήσο Σαμοθράκη του ν. Έβρου, την νήσο Θάσο του ν. Καβάλας, την νήσο Σκύρο του ν. Ευβοίας, τις νήσους Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο του ν. Μαγνησίας και την νήσο Κύθηρα της ν. Πειραιώς. Τα Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. όλων των ανωτέρω νήσων αυτών θεωρούνται εξ ορισμού ως εγκαταστάσεις της κατηγορίας Β του άρθρου 24 του Π.Δ. 118/06 (ΦΕΚ Α΄ 119) και για την σύνδεση αυτών μετά των προ αυτών οδών αρκεί η έγκριση «εισόδου – εξόδου» οχημάτων, ανεξαρτήτως του χαρακτηρισμού της εν λόγω οδού (ως δημοτικής, επαρχιακής κ.ά.), κατά την έννοια της παρ. 5 του άρθρου 21 του Π.Δ. 118/06 (ΦΕΚ Α΄ 119). Για τα Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. των ως άνω νήσων επιτρέπεται ο προϊστάμενος της γραμμής ελέγχου να ασκεί και χρέη τεχνικού διευθυντή του Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. ». Αιτιολογική έκθεση Με την προτεινόμενη ρύθμιση επιχειρείται να διευκολυνθεί η ίδρυση μικρών ιδιωτικών Κ.Τ.Ε.Ο. σε νησιωτικές περιοχές που έχουν συγκεκριμένο (σχετικά μικρό) στόλο οχημάτων, χωρίς να είναι αναγκαία η ύπαρξη γηπέδου επιφανείας τουλάχιστον 4.000 μ2 που προβλέπει ο ν.2963/2001. Ενδεικτικά ως τέτοιοι νήσοι αναφέρονται , σύμφωνα με την απογραφή του 2001, οι νήσοι Κάρπαθος με 5.881 κατοίκους, Λέρος με 8.172 κατοίκους, Πάτμος με 3.053 κατοίκους, Μήλος με 4.736 κατοίκους, Μύκονος με 9.274 κατοίκους, Θήρα με 12.453 κατοίκους, Κάλυμνος με 16.576 κατοίκους, Σκιάθος με 5.788 κατοίκους, Ιθάκη με 3.212 κατοίκους κ.ά. Στις περιπτώσεις αυτών των νήσων ένα γήπεδο με την ελάχιστη (πολεοδομικώς) αρτιότητα είναι επαρκές για την ίδρυση ΙΚΤΕΟ, αφού και ο αριθμός των γραμμών ελέγχου ευλόγως αναμένεται να είναι ο ελάχιστος δυνατός (μία γραμμή ελέγχου ανά κατηγορία οχήματος ή μία μεικτή γραμμή για αυτοκίνητα και μία γραμμή μοτό) και η επιφάνεια του κτίσματος πολύ μικρή, από 160 μ2 έως 350 μ2, ανάλογα αν περιλαμβάνει μόνο ελαφρά οχήματα ή αν έχει σχεδιασθεί και για βαρέα οχήματα ή ενδεχομένως και για έλεγχο μοτοσικλετών. Έτσι προσδοκάται ότι θα περιορισθεί σημαντικά το κόστος επένδυσης, αφού το βασικό κόστος κτήσεως ή μίσθωσης του γηπέδου θα είναι σαφώς κατώτερο αυτού των 4 στρεμ. και θα έτσι οι υποψήφιοι επενδυτές θα ξεκινάνε με ευνοϊκότερες προϋποθέσεις την επένδυσή τους, που θα προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας της κάθε νήσου, στην μείωση των εκπομπών καυσαερίων, στην αύξηση των εσόδων του Κράτους από το 10% του κάθε ελέγχου, στην δημιουργία ορισμένων θέσεων εργασίας κ.ά. Αναφορικά με την κυκλοφοριακή σύνδεση αυτών των εγκαταστάσεων με τις προ αυτών οδούς και για να μη οδηγείται κανείς σε απαράδεκτες υπερβολές, επιλέγεται η πλέον απλή αλλά εξ ίσου ασφαλής λύση της δημιουργίας «εισόδου – εξόδου» για την προσπέλαση των οχημάτων στον χώρο του ΙΚΤΕΟ. Το σκεπτικό αυτό καθίσταται πιο σαφές αν αναφερθεί ένα παράδειγμα, όπως π.χ. της νήσου Θήρας. Η Σαντορίνη εμφανίζεται να έχει 5.641 επιβατικά αυτοκίνητα (στοιχεία από το Κεντρικό Υπουργείο – Γεν. Γραμματεία Μεταφορών), που ελέγχονται ανά 2 έτη, άρα δυνητικοί έλεγχοι ανά έτος περίπου 2.500 (γιατί υπάρχουν και τα νέα αυτοκίνητα που ελέγχονται μετά την 3ετία). Εάν υπολογίσουμε και μια αποχή 15% (λόγω αδιαφορίας κ.ά.) θα έχουμε 2.500 Χ 0,85 = 2.125 οχήματα προς έλεγχο. Με 25 εργάσιμες Χ 12 μήνες έχουμε ημερήσια προσέλευση = 2.125 / (25Χ12) = 7 αυτοκίνητα / ημέρα ή για 8ωρη λειτουργία : 7/8 = σχεδόν 1 αυτοκίνητο την ώρα !! Στις περιπτώσεις αυτές θα ήταν εκτός λογικής να υποχρεώνουμε τον ενδιαφερόμενο σε σημαντικές δαπάνες για κόμβους κυκλοφ. συνδέσεων, ηλεκτροφωτισμό κ.ά. χωρίς κανένα ουσιαστικό αντίκρισμα στην ασφάλεια της κυκλοφορίας. Τέλος για να γίνει πλέον ελκυστική και βιώσιμη η επένδυση σ΄ αυτές τις περιπτώσεις, ορίζεται ότι δεν είναι αναγκαίο να υπάρχει Τεχνικός διευθυντής, αλλά ο διπλωματούχος ή τεχνολόγος μηχανικός που θα είναι ο προϊστάμενος της γραμμής ελέγχου θα μπορεί παράλληλα να ασκεί και χρέη Τεχνικού διευθυντή, διότι άλλως θα ήταν ασυγχώρητη «πολυτέλεια» και οικονομική επιβάρυνση του ΙΚΤΕΟ (που τελικώς θα επιρρίπτεται /μετακυλίεται στον καταναλωτή) η ύπαρξη ενός ιδιαίτερου (αυτόνομου, ανεξάρτητου) Τεχνικού Διευθυντή.