Αρχική Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας ΧρήσηςΆρθρο 3 Σύσταση εταιρειώνΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Γρύλλος | 12 Σεπτεμβρίου 2011, 16:45
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατά την αιτιολογική έκθεση του νόμου "με την πρόβλεψη για χορήγηση του δικαιώματος παροχής των εν λόγω υπηρεσιών στις ως άνω εταιρικές μορφές διατυπώνεται η βούληση του νομοθέτη για επιλογή μορφών επιχειρηματικής δράσης, οι οποίες πληρούν, μέσω των σχετικών προβλέψεων της εμπορικής νομοθεσίας, αυξημένα εχέγγυα δημοσιότητας – συνακόλουθα και διαφάνειας – κατά την οικονομική δραστηριότητα και λειτουργία τους." Ακόμη κι αν γίνει δεκτή αυτή η αιτιολογία για τις περιπτώσεις όπου ένα πρόσωπο επιθυμεί να εκμεταλλευθεί μεγάλο αριθμό οχημάτων (π.χ. άνω των 10-15, οπότε το συνολικό ετήσιο μεταφορικό έργο μπορεί να θεωρηθεί σημαντικό, ώστε να επιβάλλονται τέτοιου είδους υποχρεώσεις), είναι προδήλως δυσανάλογη η επιβολή υποχρέωσης ίδρυσης ΑΕ ή ΕΠΕ ακόμη και σε πρόσωπα που επιθυμούν να εκμεταλλευθούν μόνο το ιδιόκτητο όχημά τους. Τι ακριβώς διακυβεύεται για το ελληνικό δημόσιο στην περίπτωση αυτή; Απολύτως τίποτα. Αντιθέτως μάλιστα, με δεδομένο ότι, κατά το άρθρο 1 § 2 του σχεδίου νόμου, αρκεί το όχημα να έχει εκμισθωθεί στην εταιρεία από τον ιδιοκτήτη του προκειμένου η τελευταία να λάβει σχετική άδεια, θα βρεθούμε προ του φαινομένου εταιρείες με μηδενικά περιουσιακά στοιχεία να οφείλουν φόρο εισοδήματος ή ΦΠΑ και το δημόσιο να αδυνατεί, ως συνήθως, να εισπράξει. Αν όμως ο ιδιοκτήτης ταξί δραστηριοποιείται ως ατομική επιχείρηση χωρίς περαιτέρω διατυπώσεις, τότε η όποια φορολογική υποχρέωση θα τον βαρύνει ατομικά και η μη καταβολή των φορολογικών του υποχρεώσεων θα έχει πολύ σοβαρότερες συνέπειες για τον ίδιο. Συνεπώς δυνατότητα και όχι υποχρέωση η ίδρυση εταιρειών. Ο προτεινόμενος περιορισμός ενδεχομένως να εγείρει και ζητήματα συνταγματικής φύσης υπό το πρίσμα της οικονομικής ελευθερίας, το σίγουρο πάντως είναι ότι εγείρει ζητήματα ευρωπαϊκού δικαίου λόγω της επιβολής υποχρέωσης ίδρυσης εταιρείας αλλά και του περιορισμού των επιτρεπτών τύπων εταιρειών (ιδ. π.χ. απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων στην υπόθεση C-514/03 http://curia.europa.eu/common/recdoc/repertoire_jurisp/bull_cee/data/index_B-04_03_01.htm).