Αρχική Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας ΧρήσηςΆρθρο 1 Βασικοί κανόνεςΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Τζουβάρας | 13 Σεπτεμβρίου 2011, 13:01
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΥΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙ ΚΑΙ ΤΟ Σ.Ν. ΤΟΥ ΥΜΕ Το πρωί της 8/9/11 ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, επετέθη φραστικά στον ΥΜΕ με επίθετα όπως «Αλαζόνας, ανίκανος, αγράμματος, ύπουλος» κ.α. Το βράδυ της ίδιας μέρας ως ψυχρολουσία, δημοσιεύθηκε από τα ΜΜΕ το ΣΝ που αφορά τα ταξί. Η πολυ-αναμενόμενη κατάθεση εκ μέρους του ΥΜΕ των κανόνων για την εφαρμογή στον κλάδο του ταξί του Ν3919/11 (περί άρσης εμποδίων και περιορισμών στην πρόσβαση των «κλειστών επαγγελμάτων»), πυροδότησε για μια ακόμη φορά τις οργίλες αντιδράσεις της ιδιοκτησίας του ΚΑΡΤΕΛ των ιδιοκτητών- επενδυτών, το οποίο μέχρι τώρα απολάμβανε τα οφέλη από την δραστηριότητά του μέσα στο «κλειστό και προστατευμένο» επάγγελμα των ΔΧΕ (ταξί). Ας δούμε λοιπόν τους μύθους και τις πραγματικότητες αυτής της διαμάχης κι ας προσθέσουμε σ αυτή την καταγραφή και τους αφανείς ήρωες «οδηγούς-μη ιδιοκτήτες» των ΔΧΕ που μέχρι σήμερα επιμελώς κρύβονταν απ όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (ΥΜΕ, ΣΑΤΑ) στην αφάνεια της κοινωνικής ανυπαρξίας. ΜΥΘΟΣ 1 Υπεράσπιση της ατομικής περιουσίας(!) που «συνιστά» το προνόμιο της κατοχής ΔΧΕ, από την επαπειλούμενη αφαίρεση του με το υπό διαβούλευση ΣΝ, με όλα τα μέσα ακόμη και με την επίκληση του Συντάγματος και των Νόμων! ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 1 Οι αιτιάσεις περί ατομικής περιουσίας και άυλης υπεραξίας που (υιοθετώντας τες ) το ΥΜΕ στο υπό διαβούλευση ΣΝ θεωρεί ότι είναι «Δημόσια Περιουσία» κρύβουν επιμελώς την αλήθεια. Η αλήθεια είναι ότι η εμπορευματοποίηση της άδειας κυκλοφορίας ΔΧΕ και τα αντίστοιχα έσοδα που αυτή η εμπορευματοποίηση εμπεριέχει, ήταν είναι και θα είναι ΠΡΟΙΟΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ΣΥΝΝΑΛΛΑΓΗΣ από όποιον κι αν κινεί τα νήματα της εμπορευματοποίησης, σήμερα μαντράδες και μεγαλοϊδιοκτήτες, αύριο με το υπό διαβούλευση ΣΝ του ΥΜΕ το ίδιο το κράτος. Εξηγούμαστε για το χαρακτηρισμό ΠΑΡΑΝΟΜΗ παραθέτοντας γνωμάτευση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους ως απάντηση στο ερώτημα «εάν είναι νόμω επιτρεπτή η υπό των ιδιοκτητών ΔΧΕ αυτ/των εκμίσθωση της εκμεταλλεύσεως αυτών εις τρίτους» ερώτηση Δ86376)4818)74 γνωμοδότηση 83/1975. Η γνωμοδότηση λέει μεταξύ άλλων… «Δια της βάσει αδείας παραχωρήσεως του δικαιώματος τούτου (σημ. θέση εις κυκλοφορίαν ΔΧΕ) εις τους επαγγελματίας αυτοκινητιστάς, ο Νομοθέτης απέβλεψεν εις την επαγγελματικήν τούτων αποκατάστασιν εκ της υπ αυτών αυτοπροσώπου εκμεταλλεύσεως του ΔΧΕ αυτ/του, ουχί δε εις τον χαρακτηρισμόν των ως απλών εισοδηματούχων, οιον θα συνεπάγετο η αναγνώρισις εις αυτούς της δυνατότητας να παραχωρούν περαιτέρω την χρήσιν και την απλήν εκμετάλλευσιν του ΔΧΕ αυτ/του έναντι ανταλλάγματος…» ΕΡΩΤΗΜΑ: Γνωρίζει το ΥΜΕ, ο ΣΑΤΑ και τα ΜΜΕ αυτή την γνωμάτευση κι αν ναι τότε περί τίνος μάχονται τώρα? ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 2. Επι μισό και πλέον αιώνα από εκείνη την γνωμάτευση στήθηκε το μεγάλο φαγοπότι στο οποίο οι συνδαιτυμόνες κατ εξακολούθηση έκαναν κουρελόχαρτο τη βούληση του Νομοθέτη (συνταγματικού και κοινοβουλευτικού), παραχωρώντας την χρήση των ΔΧΕ δια της «έξυπνης» μεθόδου της «ενοικίασης προσοδοφόρου πράγματος»!!!(περιβόητο ιδιωτικό συμφωνητικό ΣΑΤΑ) με αποτέλεσμα: Α. Την καταβολή εξ ολοκλήρου των ασφαλίστρων του ΙΚΑ από του οδηγούς. Β. την υποχρέωση καταβολής κεφαλαίου ως εγγύηση για την χρήση του ΔΧΕ Γ. την υποχρέωση-επιβάρυνση καταμερισμού ή εξ ολοκλήρου των εξόδων συντήρησης του ΔΧΕ αυτ/του από τους οδηγούς και τέλος Δ. την μετάθεση ανάληψης όλων των επιχειρηματικών κινδύνων που συνεπάγεται η παροχή επιβατικού έργου από τον ιδιοκτήτη στον οδηγό ενώ οι πρώτοι καρπώνονταν ένα ακόπως και φορολογικά αδήλωτο εισόδημα (ενοίκιο). ΜΥΘΟΣ 2. Θέσπιση «πληθυσμιακών κριτηρίων» με πρόσχημα την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τον κορεσμό του επαγγέλματος που θα προκαλέσει μια επικείμενη ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 3. Είναι γενικά αποδεκτό από όλους τους εμπλεκομένους στο χώρο των ΔΧΕ ότι κατά προσέγγιση ο αριθμός των επαγγελματιών οδηγών-μη ιδιοκτητών-,είναι περίπου 8.000 στην περιφέρεια Αττικής. Είναι γενικά αποδεκτό ότι τα ταξί της περιφέρειας Αττικής αριθμούν περίπου 15.000. ΕΡΩΤΗΜΑ: τουλάχιστον τα μισά από αυτά τα ταξί ποιοι τα κινούν, αν όχι οι οδηγοί -μη ιδιοκτήτες? ΕΡΩΤΗΜΑ: πως θα επέλθει κορεσμός και κυκλοφοριακή συμφόρηση αν αποσυρθούν οι ήδη υπάρχουσες παρανόμως άδειες ΔΧΕ από τους «επενδυτές-ιδιοκτήτες» και δοθούν ΑΠΥ στους νομίμως εργαζόμενους οδηγούς? ΣΗΜΕΙΩΣΗ Οι οδηγοί μη ιδιοκτήτες δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν, αντιθέτως τους ενώνουν πάρα πολλά με όλους αυτούς τους ιδιοκτήτες που είναι ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ κάτοχοι ιδανικού μεριδίου (50%) άδειας ΔΧΕ όπως και με όλους εκείνους τους ιδιοκτήτες που είναι κάτοχοι ολόκληρης άδειας ΔΧΕ και απασχολούνται αποκλειστικά και μόνον οι ίδιοι στο χώρο προκειμένου να ζήσουν έντιμα και με αξιοπρέπεια τους εαυτούς τους και τις οικογένειές τους. Ευελπιστούμε αυτή η καταγραφή να τους βρει στο πλευρό μας συμπαραστάτες στην έκφραση της αγωνίας για τον κλάδο που αγαπάμε. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΝ Το ΥΜΕ με το υπό διαβούλευση ΣΝ κατάφερε το πλέον αδύνατο. Να συσπειρώσει τους «μεγαλοιδιοκτήτες-επενδυτές» με τους αυτοαπασχολούμενους. Τους λύκους με τα πρόβατα! Έσπειρε δικαιολογημένα την αγανάκτηση σε χιλιάδες πολίτες με την απειλή της επαγγελματικής τους απαξίωσης. Το υπό διαβούλευση ΣΝ καταδεικνύει την προσπάθεια κάποιων κύκλων, απονομής χάριτος στην «συντεχνία» των μαντράδων και επενδυτών, που γεννήθηκε στο προστατευμένο περιβάλλον των «κλειστών επαγγελμάτων» και γαλουχήθηκε από το αμαρτωλό και πελατειακό πολιτικό σύστημα της πατρίδας μας. Η απεγνωσμένη προσπάθεια λόγω και των πιέσεων που δεχόμαστε από έξω- θεσμικούς παράγοντες (τρόικα), με την συρραφή τυχαίων αποσπασμάτων από διάφορους νόμους, Π.Δ., κανονισμούς λειτουργίας για να νομιμοποιηθεί και αναβαθμιστεί η εμπορευματοποίηση της άδειας των ΔΧΕ είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Η δημιουργία (παγκοσμίως) οποιασδήποτε εταιρικής μορφής- εξ όσων γνωρίζουμε στο περιβάλλον του ελεύθερου ανταγωνισμού- εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την βούληση των ενδιαφερομένων, ως προοπτική της ικανοποίησης των υπ αυτών προσδοκώμενων σκοπών και όχι από την καταναγκαστική επιβολή εκ των άνωθεν! Θα μπορούσε όμως να μην συμβεί τίποτε από όλα αυτά, εάν είχε προχωρήσει η ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ ΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ και η παραχώρηση εκ μέρους της ευνομούμενης πολιτείας του αναφαίρετου Συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος στην εργασία στους πλέον αδικημένους πολίτες αυτής της χώρας. Για όλα τα παραπάνω σας προτείνουμε να προβείτε στις εξής αλλαγές στο υπό διαβούλευση ΣΝ: 1. Την ηλεκτρονική σάρωση και εκκαθάριση του Μητρώου των ειδικών αδειών ΔΧΕ (καρτών), γιατί μόνο έτσι θα διαπιστωθεί ποιοι και πόσοι ακριβώς νομιμοποιούνται να εργάζονται στον χώρο αυτό και γιατί μόνο έτσι θα διαπιστωθεί ο βαθμός αυτό-απασχόλησής τους. 2. Το δικαίωμα παροχής ΑΠΥ σε φυσικά πρόσωπα-μη ιδιοκτήτες ή ιδιοκτήτες ιδανικού μεριδίου (50%) με την απόκτηση ενός ακόμη ιδανικού μεριδίου(50%), κατόχους νομίμως ειδικών αδειών που καλύπτουν τις μέχρι σήμερα προϋποθέσεις του Νόμου, με την προσκόμιση α. του τελευταίου εκκαθαριστικού της εφορίας ή την προσκόμιση του (Ε1) ως απόδειξη για το ύψος και την προέλευση των εσόδων τους β. ασφαλιστική ενημερότητα ΙΚΑ τριών μηνών και άνω. 3. Την δυνατότητα δημιουργίας Συνεταιρισμών από τους νέους κατόχους ΔΧΕ, χωρίς την προϋπόθεση ύπαρξης χώρων στάθμευσης διότι τα ΔΧΕ κινούνται επί 24ωρου βάσεως για όσους δεν το γνωρίζουν και κάνουν στάση μόνο για την αλλαγή της βάρδιας ή τις επισκευές του αυτοκινήτου. 4. Την παροχή ΑΠΥ χωρία καμία χρηματική απαίτηση εκ μέρους της πολιτείας πλην των νομίμων χαρτοσήμων που πιθανόν επιβαρύνεται η έκδοσή τους, γιατί το δικαίωμα στην εργασία είναι αναφαίρετο και γιατί Οτιδήποτε άλλο ισχύσει δεν θα είναι πραγματική απελευθέρωση παρά μόνον η άλλη όψη ενός ίδιου νομίσματος, απλά ο μαντράς θα είναι το κράτος και όχι ένας ιδιώτης. Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί από εσάς και το επιτελείο σας είναι ένα. Θέλετε πραγματικά την πλήρη απελευθέρωση του ταξί μέσα σε ένα δίκαιο και ευνομούμενο καθεστώς κανόνων για όλους τους εργαζόμενους στον κλάδο αυτό και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσίων του στο επιβατικό κοινό ή απλά ελπίζετε ότι θα εισπράξετε κάποια χρήματα? Η απάντησή σας θα μας δοθεί με την υποβολή του τελικού ΣΝ που θα υποβληθεί για ψήφιση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.