Αρχική Οδική ΑσφάλειαΆρθρο 3 – Εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.Σχόλιο του χρήστη ΜΟΥΡΙΚΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ | 3 Αυγούστου 2010, 18:33
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
5. Επί του άρθρου 3 παράγραφος 7 εδαφιο (γ) (Σύνδεση ασφαλιστηρίου – Ελεγχου ΚΤΕΟ) Στο άρθρο 18 του νόμου 3446/2006 (ΦΕΚ 49/Α΄) προστίθεται παράγραφος 7, ως εξής: «7.α. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων κάθε κατηγορίας, οι οποίοι προσκομίζουν αυτά για τεχνικό έλεγχο, υποχρεούνται εκτός από τα άλλα δικαιολογητικά να επιδεικνύουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή το ειδικό σήμα ασφάλισης σε ισχύ. β. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων κάθε κατηγορίας, προκειμένου να ασφαλίσουν αυτό, υποχρεούνται να έχουν εφοδιαστεί με ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. γ. Σε κάθε περίπτωση προηγείται ο εφοδιασμός του οχήματος με ασφαλιστήριο Συμβόλαιο. δ. Η διάταξη της περίπτωσης α δεν ισχύει για τα ανάριθμα οχήματα. ε. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής του παρόντος άρθρου.» Η διάταξη αυτή, εισάγει μια εξαιρετικά χρήσιμη και σκόπιμη ρύθμιση που στοχεύει να καταπολεμήσει την διαρκώς διογκουμένη αποχή των υπόχρεων σε τεχνικό έλεγχο από αυτόν, ως επίσης και τον αντίστοιχο περιορισμό του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων μέσω του ελέγχου από τα ΚΤΕΟ. Είναι σαφές ότι στην περίπτωση που ένα όχημα δεν είναι ασφαλισμένο, εντοπίζεται από το ΚΤΕΟ και αντιμετωπίζεται σύμφωνα με τα όσα θα οριστούν στην προβλεπόμενη Υ.Α. Την διαπίστωση αυτή (του ανασφάλιστου) θα την αξιοποιεί το ΥΥΜΕ με τον πλέον πρόσφορο τρόπο (που θα καθοριστεί στην προβλεπόμενη Υ.Α). Ωστόσο με δεδομένο ότι η ύπαρξη ή μη ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα ελέγχεται σε κάθε περίπτωση από το ΚΤΕΟ κατά τον τεχνικό έλεγχο του, καθιστά αυτονόητη την αναγκαιότητα ύπαρξης του ασφαλιστηρίου πριν την προσέλευση στο ΚΤΕΟ (εκτός βεβαίως των αναριθμων οχημάτων). Συνεπώς παρέλκει και δημιουργεί απόλυτη σύγχυση η αναφορά εις το εδάφιο (γ) της ίδιας διάταξης ότι «Σε κάθε περίπτωση προηγείται ο εφοδιασμός του οχήματος με ασφαλιστήριο συμβόλαιο». Και τούτο διότι ο αναγνώστης της διάταξης θα μπει αναπόφευκτα στο γνωστό δίλημμα με το «αυγό και την κότα» το οποίο εν προκειμένω είναι άνευ αντικειμένου και μόνο προβλήματα στην εφαρμογή της διάταξης δημιουργεί. Είναι σαφές ότι η υποχρέωση διενέργειας τεχνικού ελεγχου προ της ασφαλίσεως του οχήματος βαρύνει ως προς την εκπλήρωση της τον πολίτη και όχι τις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες δεν είναι σε θέση – σε αυτό το στάδιο τουλάχιστον- να γνωρίζουν την εκπλήρωση της υποχρέωσης του τεχνικού ελεγχου. Από την άλλη το ΚΤΕΟ ελέγχει πάντα την ύπαρξη ή μη ασφαλιστηρίου συμβολαίου και προβαίνει στα νόμιμα Συνεπώς η άποψη μας είναι ότι το εδάφιο (γ) του άρθρου 7, όπως εισάγεται με το άρθρο 3 παράγραφος 7 του ως άνω σχεδίου πρέπει να απαλειφθεί. λύπης Τέλος, μετά μεγάλης μας παρατηρούμε την απουσία από το ως άνω σχέδιο νόμου ρυθμίσεων που αφορούν πάγια αιτήματα του κλάδου μας με κυριότερο και παλαιότερο αυτό της απαλοιφής ή της δραστικής μείωσης του ληστρικού και εν πολλοίς παράνομου ποσοστού 10%, από το εισπραττόμενο ποσό του τεχνικού ελέγχου που αποδίδεται στο Δημόσιο, του οποίου η απόδοση ή μάλλον η αδυναμία απόδοσης του έχει φέρει την συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων μας σε απελπιστικό σημείο. Σας καλούμε ακόμη και την ύστατη αυτή στιγμή όπως καταργήσετε, άλλως εξορθολογήσετε το ποσοστό αυτό που προσιδιάζει με τον κεφαλικό φόρο της τουρκοκρατίας. Περάν των ανωτέρω, των οποίων την άμεση ρύθμιση στο υπ’οψιν σχέδιο νόμου, θεωρούμε ουσιώδη και αναγκαία, συμφωνούμε και χαιρετίζουμε την λοιπές νομοθετικές προβλέψεις στον σύνολο τους, στον τομέα που αφορούν τον κλάδο μας.