Αρχική Διαδικασίες Αναγκαστικών ΑπαλλοτριώσεωνΑΡΘΡΟ 9Σχόλιο του χρήστη Θεοτοκάς Γεώργιος | 17 Οκτωβρίου 2011, 15:56
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο περιορισμός του καθορισμού τιμής μονάδας το πολύ μέχρι 80% της αντικειμενικής αξίας, περιορίζει τη δικαιοδοτική λειτουργία του δικαστηρίου, παρά την προσθήκη της ρήτρας "επιτρεπεομένης της αναταπόδειξης", η οποά προστέθηκε για τον προφανή λόγω ότι ο καθορισμός ανωτάτου ορίου είναι αντισυνταγματικός. Οι απαλλοτριώσεις αφορούν κυρίως εδαφικές εκτάσεις, για τις οποίες η διαφορά μεταξύ εμπορικής αξίας και αντικειμενικής τιμής είναι μεγάλη. Σε πολλές περιπτώσεις, η εμπορική αξία στα οικόπεδα είναι πολλαπλά υπέρτερη (ακόμη και δεκαπλάσια)της αντικειμενικής. Ο καθορισμός της τιμής μονάδος για την αποζημίωση του ιδιοκτήτη του απαλλοτριούμενου ακινήτου με βάση την πραγματική αξία του ακινήτου κατά την κήρυξη της απαλλοτρίωσης είναι συνταγματική επιταγή. Ως εκ τούτου, ο περιορισμός του 80% ως τεκμήριο, έστω και μαχητό(δεδομένης της πρόβλεψης "επιτρεπομένης της ανταπόδειξης"), είναι αντισυνταγματικός και συνιστά περιορισμό στην ελεύθερη δικαστική κρίση. Πρέπει ο περιορισμός αυτός να εξαληφθεί, επειδή στην πράξη θα αποτελέσει κανόνα, σε βάρος των δικαιωμάτων των ιδιοκτητών. Το Σύνταγμα στις προβλέψεις του για την αναγκαστική απαλλοτρίωση, προστατεύει κυρίως το δικαίωμα της ιδιοκτησίας, επειδή αυτό θίγεται από την διαδικασία. Το εν λόγω σχέδιο νόμου προτάσσει στο άρθρο 1 την προστασία των συμφερόντων του δημοσίου και δεν αναφέρει τίποτα για την προστασία της ιδιοκτησίας. Αυτό δείχνει και τις προθέσεις του, που φαίνεται να είναι η συρρίκνωση των δικαιωμάτων των θιγόμενων από την απαλλοτρίωση ιδιοκτητών.