Αρχική Αναδιοργάνωση ΥΠΑΆρθρο 28 – Ρύθμιση θεμάτων ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας από έκνομες ενέργειεςΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΕΛΛΟΣ | 3 Αυγούστου 2010, 21:26
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Η συγκεκριμένη πρόταση καταργεί το ΠΔ 80/96 με το οποίο δημιουργήθηκε η διεύθυνση ασφάλειας αερολιμένων . Το νέο σχέδιο νόμου εξαφανίζει όλα τα θετικά στοιχεία που υπήρχαν...(το σχόλιο σας έχει καταγραφεί) ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ Δημιουργεί στασιμότητα στην χρήση και εγκατάσταση υψηλής τεχνολογίας Ασφάλειας ( την οποία η χώρα μας έπρεπε ήδη να έχει αποκτήσει ) και δεν δημιουργεί το θεσμικό πλαίσιο επιλογής τεχνολογίας , μέτρων και διαδικασιών χρήσης της καθώς και διαδικασίες πιστοποίησης των φορέων χρήσης και υποστήριξης . Η κοινοτική οδηγία 185/2010 σαφέστατα δίνει την κατεύθυνση δημιουργίας του θεμέλιου αποτροπής έκνομης ενέργειας με την χρήση συσκευών εντοπισμού εκρηκτικών μηχανισμών ( EDS κατηγορίας 1,2,3 ) καθώς απαιτεί την δημιουργία χώρων ελεγχόμενης πρόσβασης η οποία δεν μπορεί να δημιουργηθεί χωρίς εφαρμογή τεχνολογίας . Δημιουργεί μετατόπιση του ενδιαφέροντος (της Διεύθυνσης Ασφάλειας από έκνομες ενέργειες) μόνο σε Νομικής και γραφειοκρατικής φύσεως θέματα και όχι με την πρόληψη και αποφυγή των έκνομων ενεργειών. Το κολοσσιαίο πρόβλημα που προκύπτει στον τομέα του Aviation Security είναι η συνεχής παραγωγή νέων μορφών απειλής γεγονός που υποχρεώνει τις πολιτικές αεροπορίες να προσπαθούν όχι να έπονται των εξελίξεων ούτε να κάνουν απλώς διαχείριση, αλλά να είναι ένα βήμα μπροστά από την εμφάνιση των απειλών. Δεν εμπεριέχει την ύπαρξη πλαισίου επιχειρησιακής και τεχνολογικής αντίληψης όπως είναι υποχρέωσης της ΥΠΑ με την συμμετοχή της στο operational και technical Task Force της ECAC που στο παρελθόν δημιούργησε τεράστιο έργο όπως φαίνεται και από τα πεπραγμένα της ΥΠΑ 2002 Δεν περιέχει σαφέστατο θεσμικό πλαίσιο έλεγχου και πιστοποίησης των ιδιωτικών αεροδρομίων . Δεν δημιουργεί στα αεροδρόμια μονάδα με εκπροσώπους του τομέα ασφάλειας όπως υπάρχει στον διεθνή χώρο . Συνεχίζει την πρακτική που έχει παγιωθεί , μετά το 2000 έως τότε η ΥΠΑ έδινε και συμμετείχε στο χτίσιμο του συστήματος ασφάλειας . Παράδειγμα σε καμία τεχνολογική αναβάθμιση των συστημάτων ασφάλειας του ΑΙΑ δεν συμμετείχε η ΥΠΑ . ΠΡΟΤΑΣΗ Πρέπει να αναβαθμιστεί σε φορέα που να καλύπτει όλο το φάσμα του τομέα ασφαλείας ΥΠΑ , αεροδρομίων ,ελικοδρομίων και θαλάσσιων αεροδρομίων . Να δημιουργήσει σύγχρονο τεχνολογικό τομέα με την βασική συμμετοχή της ειδικότητας του μηχανολόγου ,πολιτικού μηχανικού , ηλεκτρονικού υψηλού επιπέδου ώστε να καλύπτει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο φάσμα επιστημονικής γνώσης . Να αποξενωθεί από την συντεχνιακή και κλαδική αντίληψη που υπάρχει εως σήμερα ( ΝΑ ΑΝΗΚΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΟΜΕΑΣ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ) (το σχόλιο έχει καταγραφεί) . ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ECAC ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ΕΝΕΡΓΑ ΣΤΟ TECHNICAL TASK FORCE ΠΟΥ Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΗ . Η πρότασης μου είναι ότι είναι ευκαιρία να επιλεγεί ένα οργανόγραμμα από Πολιτική Αεροπορία της ΕΕ και της ECAC και να υποστεί προσαρμογή σύμφωνα με τις ιδιομορφίες της χώρας ( μεικτά αεροδρόμια , τόξο αιγαίου και να υπάρξει άμεση επαφή με το Υπουργείο προστασίας του πολίτη , όπως συμβαίνει σε αρκετές χώρες ώστε να υπάρχει ταυτόχρονη μεταφορά τεχνογνωσίας ( ECAC) (το σχόλιο σας έχει καταγραφεί)