Αρχική Οδική ΑσφάλειαΆρθρο 2 – Σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Οδικής ΑσφάλειαςΣχόλιο του χρήστη Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) | 4 Αυγούστου 2010, 10:10
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχόλια ΣΕΣ επί του Νομοσχεδίου για την Οδική Ασφάλεια 1. Η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην τελευταία θέση (μαζί με τη Ρουμανία) ανάμεσα στα 27 Κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά στις επιδόσεις της στα οδικά ατυχήματα και οποιαδήποτε προσπάθεια όπως η κατάθεση του νέου Πολυ-Νομοσχεδίου για την Οδική Ασφάλεια από το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων αποτελεί χρήσιμο και θετικό βήμα. 2. Ο επανακαθορισμός των αρμοδιοτήτων του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ) και η αναβάθμιση της Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών σε Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας αποτελούν σαφή ένδειξη της προσπάθειας για σοβαρότερη αντιμετώπιση του προβλήματος των οδικών ατυχημάτων. Βέβαια, οι νομοθετικές και κανονιστικές παρεμβάσεις καλύπτουν μερικές μόνο από τις αναγκαίες ρυθμίσεις που κατά καιρούς έχει προτείνει και ο ΣΕΣ και ευελπιστούμε ότι στην συνέχεια θα τύχουν επεξεργασίας και εφαρμογής και τα άλλα αναγκαία μέτρα (πχ νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας καμερών, ραντάρ, και άλλων τεχνολογικών εφαρμογών). 3. Για να έχουν όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα οι δύο αυτές πρωτοβουλίες είναι απαραίτητο να ενεργοποιηθεί και να θεσμοθετηθούν οι απαραίτητες αρμοδιότητες, ο προϋπολογισμός και τα στελέχη της Ειδικής Γραμματείας της Δι-Υπουργικής Επιτροπής, όπως αυτή επανασυστάθηκε τον Ιανουάριο του 2010. Σύμφωνα με τις προτάσεις που έχει επανειλημμένα καταθέσει ο ΣΕΣ οι οποίες βασίζονται στη διεθνή εμπειρία, η αποτελεσματικότητα των δράσεων των Υπηρεσιών και των Συμβουλευτικών Οργάνων αυξάνεται ουσιαστικά μόνο εάν αυτό το εκτελεστικό όργανο συντονισμού και παρακολούθησης της εφαρμογής των προγραμμάτων και δράσεων αποκτήσει επιτέλους ουσιαστική εξουσία επί των Υπηρεσιών όλων των συναρμόδιων Υπουργείων. 4. Στην νεο-συσταθείσα Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας είναι καθοριστικής σημασίας να λειτουργήσει ένα αποτελεσματικό σύστημα παρακολούθησης της τήρησης αλλά και της επιτήρησης των προβλεπόμενων στον ΚΟΚ από όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που υπάγονται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, είναι απαραίτητο να αναβαθμιστεί τεχνολογικά (διασύνδεση με τις υπηρεσίες της Τροχαίας σε όλη τη χώρα) και επιτέλους να λειτουργήσει ουσιαστικά το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς οδηγών (Point System), την ευθύνη του οποίου έχουν οι εν λόγω Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών. 5. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να ακολουθήσει και μία αντίστοιχη αναβάθμιση του ρόλου, των αρμοδιοτήτων και της στελέχωσης και των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων (ΓΓΔΕ) που ασχολούνται με κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας της οδικής υποδομής (μελέτες οδικών έργων, σήμανση, εντοπισμός και βελτιώσεις επικίνδυνων θέσεων, κλπ.), καθώς επίσης και να θεσμοθετηθεί ο κατάλληλος συντονισμός των δράσεων και η συνεργασία των αρμόδιων Υπηρεσιών της ΓΓΔΕ και της ΓΓ Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. 6. Τέλος ο ΣΕΣ, μέσα από την συμμετοχή του στο ΕΣΟΑ, είναι πρόθυμος να τεθεί αρωγός στην προσπάθεια αυτή της Πολιτείας και να συνεισφέρει και αυτός με την γνώση, την εμπειρία και την τεχνογνωσία στον κοινό σκοπό. Είναι όμως απαραίτητο, στο πλαίσιο της αναβάθμισης του ρόλου των Υπηρεσιών της ΓΓ Μεταφορών και του ΕΣΟΑ, να αξιοποιηθεί το δυναμικό των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (στελέχη του Υπουργείου και εξωτερικοί συνεργάτες) για την εμπεριστατωμένη τεκμηρίωση όλων των σχετικών δράσεων οδικής ασφάλειας.