Αρχική Αναδιοργάνωση ΥΠΑΆρθρο 1 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Ανδρικοπούλου Κωνσταντίνα | 4 Αυγούστου 2010, 12:24
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αναφερόμενη στο ανωτέρω Σχέδιο Νόμου θέτω υπόψη σας τα ακόλουθα: 1. Το Σχέδιο παρουσιάζει βασικά λάθη ονοματολογίας και ορισμών σε σχέση με τα διεθνή πρότυπα, τα οποία θα οδηγήσουν σε σοβαρές αντιπαραθέσεις ή θα χρήζουν ερμηνείας κατά την τυχόν εφαρμογή του (π.χ. ATS=Υπηρεσίες Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας!). 2. Δεν έχει εφαρμοσθεί ομογενής, εναρμονισμένη προσέγγιση στην περιγραφή ή μη αρμοδιοτήτων γενικής φύσης (εάν δημιουργηθούν Τμήματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού θα πρέπει να έχουν όλοι και θα πρέπει να μην επικαλύπτονται με αρμοδιότητες της Δ9 – εάν δημιουργηθούν διακριτά Τμήματα εκπαίδευσης θα πρέπει να έχουν όλοι και να μην επικαλύπτονται με αρμοδιότητες της Δ14, εάν προβλεφθεί διακριτά γραμματειακή εξυπηρέτηση πρέπει να προβλεφθεί για όλες τις μονάδες κλπ.). 3. Έχουν παραληφθεί μονάδες όπως αεροδρόμια αλλά και Τμήματα τα οποία επιτελούν σήμερα έργο αεροναυτιλίας στην ΥΠΑ. 4. Η περιγραφή των αρμοδιοτήτων των επιμέρους μονάδων αντί να είναι γενική και περιεκτική στις περισσότερες φορές συνίσταται σε κατάλογο τρεχουσών εργασιών, οι οποίες θα οδηγούν σε αντιπαράθεση κάθε φορά που προκύπτει μία νέα ή ελαφρά διαφορετική εργασία. Επιπλέον, έχουν προταθεί ως αρμοδιότητες αυτονόητες λειτουργίες όπως υποβολή προτάσεων, τήρηση αρχείου, εκπόνηση προγραμμάτων επιστασιών, τήρηση ημερολογίου οι οποίες δεν συνάδουν με περιεχόμενο Οργανισμού. 5. Δεν έχουν ενταχθεί στις αρμοδιότητες αντικείμενα που απορρέουν άμεσα από τον SES ως υποχρεώσεις Παρόχου ( Εκπόνηση και έγκριση Ετήσιου Σχεδίου, εκπόνηση-έγκριση-τήρηση εγχειριδίων λειτουργιών, εκπόνηση-έγκριση-τήρηση Contingency Plans, έκδοση δηλωτικών EC επαλήθευσης συστημάτων και σχετικών τεχνικών αρχείων, τήρηση δηλωτικών κατασκευαστών και notified bodies, θέσπιση Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας, Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας, Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας από Έκνομες Ενέργειες, θέσπιση συστήματος διασφάλισης ασφαλούς λογισμικού). Αντίθετα, η χάραξη Πολιτικής Ασφάλειας δεν αποτελεί αρμοδιότητα Παρόχου, όπως αναφέρεται. 6. Παρατηρούνται σημαντικές επικαλύψεις αρμοδιοτήτων αλλά και απαλοιφές ή μετατοπίσεις αρμοδιοτήτων σε σχέση με τον υφιστάμενο Οργανισμό και τις ισχύουσες πρακτικές. 7. Πρέπει να προβλεφθεί στο Νόμο ικανή μεταβατική περίοδος, ώστε να συγκροτηθούν οι νέες μονάδες και να προσαρμοσθεί το προσωπικό με ομαλό τρόπο, άλλως θα επηρεασθεί σοβαρά η λειτουργία της υπηρεσίας. Κατόπιν των ανωτέρω, και με δεδομένο ότι ολοκληρώθηκε η πιστοποίηση του Παρόχου Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας ΥΠΑ, προτείνεται το Κεφάλαιο Α’ του εν λόγω Σχέδιο Νόμου να μην κατατεθεί ακόμα προς ψήφιση, αλλά να τύχει περαιτέρω επεξεργασίας και εναρμόνισης.