Αρχική Οδική ΑσφάλειαΆρθρο 1 – Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής ΑσφάλειαςΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Μαργαρίτης | 4 Αυγούστου 2010, 13:18
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι πράγματι ερώτημα προς όλους μας όσοι ασχολούνται με τα θέματα της οδικής ασφάλειας (και ο φορέας που εκπροσωπώ ασχολείται τα τελευταία 10 χρόνια επιστημονικά με την οδική ασφάλεια μέσα από πληθώρα ερευνητικών προγραμμάτων) αν η δημιουργία του ΕΣΟΑ και της Γεν Δνσης Οδικής Ασφάλειας στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων θα αλλάξει πράγματι το «γκρίζο» τοπίο στα θέματα αυτά που επικρατεί στη χώρα μας. Πιστεύουμε ότι η παρούσα κυβέρνηση στην παρούσα συγκυρία (αρμοδίων προσώπων και κοινωνικής αποδοχής), μπορεί και πρέπει να κάνει ουσιαστικές τομές στο θέμα της οδικής ασφάλειας και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Εφόσον δεν προκρίθηκαν πιο ριζοσπαστικές λύσεις στις οποίες δεν μπορούμε να υπεισέρθουμε εδώ, και σχολιάζοντας τη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία προτείνουμε τη απόδοση πιο αποφασιστικών αρμοδιοτήτων καθορισμού και παρακολούθησης - συντονισμού των θεμάτων οδικής ασφάλειας στο ΕΣΟΑ και στην νέα ΓΔ. Κατ’ ελάχιστον θα πρέπει το ΕΣΟΑ να έχει αρμοδιότητα: i. Γνωμοδότησης για όλες τις δράσεις οδικής ασφάλειας των συναρμόδιων Υπουργείων και Υπηρεσιών και εισήγηση προς την Διυπουργική Επιτροπή για λήψη μέτρων και αποφάσεων συντονισμού των δράσεων αυτών. ii. Αξιολόγησης των αποτελεσμάτων συγκεκριμένων δράσεων οδικής ασφάλειας (μέσα από την ανάθεση επιστημονικών αναλύσεων και μελετών) και εισήγηση για διορθωτικά μέτρα και ενέργειες που θα κρίνονται αναγκαίες. iii. Δημιουργίας και υποβολής προς έγκριση από την Διυπουργική Επιτροπή, του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής ασφάλειας της χώρας, και ανανέωσή του κάθε 5ετία. iv. Δημιουργίας, και παρακολούθησης της εφαρμογής, των Επιχειρησιακών σχεδίων για την Οδική ασφάλεια της χώρας που θα ισχύουν για συγκεκριμένη χρονική περίοδο (2ετία ή 3ετία). Με άλλα λόγια πιστεύουμε ότι αν δεν δοθεί εμφανώς αποφασιστική αρμοδιότητα σε ένα όργανο δεν θα μπορέσει να υπάρξει ουσιαστική αλλαγή στην αντιμετώπιση των προβλημάτων οδικής ασφάλειας δεδομένου ότι υπήρξαν και στο παρελθόν αρκετές «Επιτροπές» και «Συμβούλια» οδικής ασφάλειας. Συγκεκριμένα μέτρα και προτάσεις δίνονται από τον Δντη του Ινστιτούτου Μεταφορών καθ. κ. Γιαννόπουλο σε σχετική επιστολή του προς τους αρμόδιους Υπουργούς και Υφυπουργούς. Δημήτρης Μαργαρίτης, εκπρόσωπος Ινστιτούτου Μεταφορών, Εθνικού Κέντρου Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης