• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ' | 4 Αυγούστου 2010, 15:10

    ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΠΕΑ ΣΤΟΝ ΔΑΑ Εικοσιένα χρόνια μετά το τελευταίο οργανόγραμμα της ΥΠΑ (Π.Δ. 56/89) η σύγκριση για τον Πύργο Ελέγχου στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών στον οποίο εργάζομαι (κάτι αντίστοιχο ισχύει και για την Προσέγγιση Αθηνών) είναι τραγική: 1989 (Κρατικός Αερολιμένας Αθηνών) 1 διάδρομος 2 τροχόδρομοι Κανένα ηλεκτρονικό σύστημα Καμία ευρωπαϊκή υποχρέωση 35 (περίπου) άτομα Maximum 4 θέσεις εργασίας Μία Διεύθυνση ΚΑΑ/ΕΚ --> 4 τμήματα για Πύργο/Προσέγγιση (+ 6 τμηματάρχες 24ωρου φυλακής) (εκ των οποίων...) Ένα (1) μόνο τμήμα για Πύργο Ελέγχου 2010 (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών) 2 διάδρομοι 12 τροχόδρομοι Ραντάρ Πύργου, ραντάρ επιφανείας, πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων Πλαίσιο ευρωπαϊκών υποχρεώσεων και εκπαιδεύσεων σε θέματα Πύργου (CDM, ASMGCS, RWY safety, Capacity Enhancement, Environmental protection…) 66 άτομα Minimum 6 θέσεις εργασίας Μία Διεύθυνση ΔΑΑ/ΕΚ --> (4 τμήματα για Πύργο/Προσέγγιση) (εκ των οποίων...) Ένα (1) τμήμα για Πύργο Ελέγχου (οι τμηματάρχες 24ωρου καταργούνται) Συμπέρασμα: 21 χρόνια μετά σε ένα διπλάσιο (από όλες τις σκοπιές) αεροδρόμιο και σε ένα περιβάλλον ραγδαίων ευρωπαϊκών εξελίξεων στο χώρο των αεροδρομίων η ΥΠΑ υποβαθμίζει ουσιαστικά την οργανωτική της δομή στο πρώτο αεροδρόμιο της χώρας όσον αφορά την παροχή Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας στον Πύργο Ελέγχου του Αεροδρομίου ΄Έλ. Βενιζέλος¨. 21 χρόνια μετά ο ΚΑΑ (που εδώ και μία δεκαετία θα έπρεπε να έχει αναδιαρθρωθεί λόγω του ανοίγματος του ΔΑΑ) επιτέλους μετονομάζεται ΔΑΑ αλλά παραμένει σταθερά μία διεύθυνση με 4 τμήματα (1 για τον Πύργο , 1 για την προσέγγιση, 1 για την διαχείριση του προσωπικού και των δύο υπηρεσιών (130 άτομα!!)- παρεπιπτόντως ο Πύργος βρίσκεται στα Σπάτα και η προσέγγιση στο Ελληνικό - και 1 για SQS και των δύο. Και αυτό ενώ στο νέο αεροδρόμιο λειτουργούν 2 διάδρομοι προσγειώσεων/απογειώσεων, το ground αποτελείται από ένα σύστημα 12 τροχοδρόμων, ο πύργος και η Προσέγγιση παρέχουν σύγχρονες υπηρεσίες ραντάρ, στον πύργο επίσης υπάρχει και ραντάρ επιφανείας για τις κινήσεις εδάφους καθώς και μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων (CFMU, IDS, ATIS, CDM, κ.ά.). Οι θέσεις εργασίας στον Πύργο είναι 6 (στην μικρότερη δυνατή ανάπτυξη) και άλλες τόσες περίπου στη προσέγγιση. Τα δύο τμήματα δεν συστεγάζονται (η προσέγγιση είναι στον παλαιό αερολιμένα χωρίς αυτό να δημιουργεί κάποιο πρόβλημα στην πράξη) και το προσωπικό αριθμεί περίπου 60 άτομα για τον πύργο και άλλα τόσα για την προσέγγιση. Επίσης στα πλαίσια της αναβάθμισης των υπηρεσιών στον ΔΑΑ και της αναγκαίας εναρμόνισης με τα ευρωπαϊκά δεδομένα έχει αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των αναγκαίων εκπαιδεύσεων, καθίσταται υποχρεωτική η συνεχής παρακολούθηση των εξελίξεων για την εκπόνηση νέων κανονισμών, όπως επίσης και η συλλογή, επεξεργασία και αξιολόγηση συμβάντων και περιστατικών για την διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου ασφάλειας. Θεωρώ αδιανόητο να υπάρχουν διευθύνσεις των 4 και πλέον τμημάτων για πολύ λιγότερο προσωπικό και πιο πολύ περιορισμένο εύρος θεμάτων αρμοδιοτήτων και καθηκόντων. Το προτεινόμενο σχήμα για τον Πύργο Ελέγχου αποτελεί μία εξόφθαλμη υποβάθμιση των υπηρεσιών του ΄΄πρώτου΄΄ Αερολιμένα της χώρας. Ταυτόχρονα αποτελεί και υποβάθμιση για την ΥΠΑ συνολικότερα όταν εκπροσωπείται σε επίπεδο τμηματάρχη Πύργου στον μη κρατικό αερολιμένα. Προτείνω την απαραίτητη δημιουργία Διεύθυνσης Πύργου στον ΔΑΑ (και φυσικά αντίστοιχα Διεύθυνση Προσέγγισης) με 4 τμήματα που θα καλύπτουν όλο το τεράστιο φάσμα θεμάτων και δραστηριοτήτων ενός σύγχρονου Πύργου Ελέγχου του μεγαλύτερου Διεθνούς Αερολιμένα της χώρας. Η προτεινόμενη οργάνωση είναι αντίστοιχη με αυτή που έχει προταθεί και από σχετική μελέτη-πρόταση του EUROCONTROL για λογαριασμό της ΥΠΑ με τίτλο: HCAA – Single European Sky – Implementation for the HCAA – NSA & ANSP Definition (01/06/2006) Πιο συγκεκριμένα προτείνεται η παρακάτω διάρθρωση Διεύθυνση Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου ΔΑΑ: α) Τμήμα Επιχειρησιακής λειτουργίας ΠΕΑ • Συντονισμός και εποπτεία της Παροχής Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας στον ΔΑΑ • Τήρηση δελτίων παρακολούθησης καλής λειτουργίας συστημάτων για τη διεκπεραίωση του έργου της εξυπηρέτησης του Ελέγχου Αεροδρομίου • Υποβολή προτάσεων που αφορούν τη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών στον Έλεγχο Αεροδρομίου Αθηνών • Έκδοση προγραμμάτων εργασίας προσωπικού Ελέγχου Αεροδρομίου Αθηνών • Διεκπεραίωση αλληλογραφίας, τήρηση αρχείων • Συνεργασία με αρμόδια τμήματα άλλων Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας καθώς και άλλους φορείς εκτός ΥΠΑ (ΑΙΑ, Πυροσβεστική Υπηρεσία, ΕΜΥ κλπ) β) Τμήμα μελέτης και εκπόνησης Επιχειρησιακών απαιτήσεων και διαδικασιών • Μελέτη, επεξεργασία επιχειρησιακών διαδικασιών σε θέματα Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου ΔΑΑ που σχετίζονται με την παροχή ΕΕΚ στον αέρα (διάδρομοι προσγείωσης/απογείωσης και γειτνίαση αεροδρομίου) και στο έδαφος (τροχόδρομοι) • Μελέτη , επεξεργασία των αναγκαίων συμφωνιών με άλλα τμήματα ή φορείς για την αποτελεσματική διαχείριση της Εναέριας Κυκλοφορίας στον ΔΑΑ • Μελέτη , επεξεργασία και εισήγηση στους αρμόδιους φορείς επιχειρησιακών απαιτήσεων αυτοματοποίησης και εκσυγχρονισμού των μέσων και του τεχνικού εξοπλισμού των Υπηρεσιών Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου στον ΔΑΑ. • Εισήγηση στους αρμόδιους φορείς επιχειρησιακών διαδικασιών και έκδοση οδηγιών για την εφαρμογή επιχειρησιακών διαδικασιών δε θέματα Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου στο ΔΑΑ • Συνεργασία με τα αρμόδια τμήματα κανονισμών της Διεύθυνσης Διαχείρισης Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας καθώς και της Διεύθυνσης Κανονιστικής λειτουργίας Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας • Παρακολούθηση των διεθνών κανονισμών και εξελίξεων σε θέματα που αφορούν τη παροχή υπηρεσιών Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου γ) Τμήμα Διαχείρισης (..ή Εκπαίδευσης και αξιολόγησης) ανθρώπινου δυναμικού • Τήρηση αρχείου και παρακολούθηση ειδικοτήτων και καταχωρήσεων Ελέγχου Αεροδρομίου Αθηνών. • Εκπαίδευση στην πράξη κατά τομείς, του προσωπικού για την απόκτηση των απαιτουμένων ειδικοτήτων και καταχωρήσεων του Ελέγχου Αεροδρομίου Αθηνών. • Εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και οργάνωση επιμορφώσεων • Επιμέλεια εξασφάλισης εκπαιδευτικών εγχειριδίων και μέσων. • Προγραμματισμός ειδικών εκπαιδεύσεων Ελέγχου Αεροδρομίου Αθηνών. • Αξιολόγηση επάρκειας και επίδοσης του προσωπικού. • Χειρισμός θεμάτων ΠΣΕΑ δ) Τμήμα Ασφάλειας Ποιότητας και Προστασίας SQS • Διερεύνηση και ανάλυση συμβάντων Εναέριας Κυκλοφορίας. • Τήρηση αρχείου. • Διαχείριση και συνεργασία με αρμόδιους φορείς για θέματα ασφαλείας • Διαχείριση και προτάσεις βελτίωσης της ποιότητας των Υπηρεσιών Ελέγχου Αεροδρομίου Αθηνών. • Μέριμνα για την εφαρμογή σχετικών προτύπων και εκπόνηση σχετικών οδηγιών και διαδικασιών ασφάλειας, ποιότητας και προστασίας για τις Υπηρεσίες Ελέγχου Αεροδρομίου Αθηνών. Η παραπάνω πρόταση τυγχάνει της έγκρισης του συνόλου του προσωπικού στον Πύργο Ελέγχου του ΔΑΑ και έρχεται σαν συνέχεια μιας πολυετούς προσπάθειας για την αναβάθμιση της οργανωτικής δομής του ΠΕΑ και της υπόσχεσης όλων των προηγούμενων διοικήσεων ότι αυτό θα πραγματοποιούνταν στο επικείμενο νομοσχέδιο αναδιάρθρωσης της ΥΠΑ και καθορισμού του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας Με τιμή Παπαδόπουλος Νικόλαος Ελεγκτής Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος ΠΕ2, Α βαθμός, ΚΑΑ/ΕΚ/Γ