Αρχική Ηλεκτρονικές ΕπικοινωνίεςΆρθρο 40: Τυποποίηση και πιστοποίηση εξοπλισμού και υπηρεσιών – Ηλεκτρομαγνητική συμβατότηταΣχόλιο του χρήστη ΝΙΣΣΗΜ ΜΠΕΝΜΑΓΙΩΡ | 16 Μαρτίου 2012, 12:22
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι παράγραφοι 1 και 2 πρέπει να έχουν ευρύτερη εφαρμογή από την εφαρμογή των συγκεκριμένων οδηγιών και πρέπει να επαναδιατυπωθούν. Με το άρθρο 19 του ν.4038/2012 (ΦΕΚ 14Α), ο τομέας Πιστοποίησης του ΕΛΟΤ αποχωρίστηκε από τον τομέα Τυποποίησης. Στο εξής ο ΕΛΟΤ θα ασχολείται μόνο με τον τομέα Τυποποίησης, έσοδο του οποίου αποτελεί η διάθεση των Προτύπων στην Ελλάδα. Εντούτοις είναι διαπιστωμένο ότι ο ΕΛΟΤ δεν έχει καταφέρει να εφαρμόσει μία ουσιαστική πολιτική διάθεσης των προτύπων, ώστε να έχει και επαρκή έσοδα. Από την άλλη πλευρά, ο όγκος των απαιτούμενων προτύπων που είναι αναγκαία για την υποστήριξη της παραγωγικής διαδικασίας και των μελετών είναι πολύ μεγάλος. Σε εφαρμογή όλων των οδηγιών Νέας Προσέγγισης δημοσιεύονται στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εκατοντάδες πρότυπα που αποτελούν τεκμήριο συμμόρφωσης με τις ουσιώδεις απαιτήσεις των Οδηγιών. Είναι αναγκαίο να υπάρξει πρόνοια για τη δυνατότητα διάθεσης των προτύπων από τον ΕΛΟΤ σε χαμηλή τιμή. Για ορισμένα από αυτά που έχουν ιδιαίτερη σημασία πρέπει να υπάρχει δυνατότητα μετάφρασής τους στην Ελληνική γλώσσα. Όσον αφορά τον έλεγχο της αγοράς από Περιφερειακές Υπηρεσίες, νομίζω ότι για τον αποτελεσματικό έλεγχο πρέπει να εγκαταληφθεί το μακροχρόνιο πείραμα ανάθεσης της αρμοδιότητας σε Περιφερειακές Υπηρεσίες που είναι ελλιπώς (τόσο αριθμητικά όσο και από πλευράς κατάρτισης)στελεχωμένες, πολλές αδιαφορούν για τον έλεγχο της αγοράς των βιομηχανικών προϊόντων και το πολύ πολύ να κάνουν έλεγχο αν είναι κολλημένο στη συσκευασία το σήμα CE, με αποτέλεσμα η χώρα να μην συμμετέχει στα Ευρωπαϊκά προγράμματα ελέγχου της αγοράς. Παρά την πολύχρονη προσπάθεια της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου ιδιαίτερα μετά τη δημοσίευση του ν.3431/2006, με την έκδοση σειράς κανονιστικών αποφάσεων για τη δημιουργία ενός πλαισίου χωρίς κενά μέχρι το τέλος του 2010 δεν υπήρξε καμία πρόοδος διότι δεν υπήρξε εφαρμογή των κανονιστικών αποφάσεων από τις Νομαρχιακές Υπηρεσίες. Δυστυχώς κανένα πρόγραμμα κατάρτισης του προσωπικού περιφερειακών υπηρεσιών σε εξειδικευμένα θέματα ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας δεν μπορεί να αποδώσει τα αναμενόμενα λόγω διαφορετικής υπηρεσιακής ενασχόλησης και σπουδών. Θα πρέπει όμως να γίνει πρόγραμμα κατάρτισης του προσωπικού της Υπηρεσίας του Υπουργείου προκειμένου να αποκτήσει επαρκείς γνώσεις για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του. Ο έλεγχος της αγοράς πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τον Κανονισμό 765/2008 για τον καθορισμό των απαιτήσεων για την εποπτεία της αγοράς. Ο Κανονισμός αυτός φυσικά εφαρμόζεται και στις διατάξεις του Π.Δ.44/2002 (οδηγία 99/5)και θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την εφαρμογή του από την ΕΕΤΤ. Πρέπει να προσδιορίζεται ο αριθμός των ελέγχων που θα κάνει η αρμόδια για τους ελέγχους υπηρεσία κάθε χρόνο, ώστε η διαδικασία να μην πέσει σε αδράνεια. Για την αποφυγή παρερμηνειών πρέπει επίσης να γίνει κατανοητό ότι η ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα είναι πολύ ευρύτερη τεχνικά έννοια από την ηλεκτρομαγνητική εναρμόνιση των ραδιοσυχνοτήτων.