Αρχική Ηλεκτρονικές ΕπικοινωνίεςΆρθρο 20: Διαχείριση φάσματος ραδιοσυχνοτήτωνΣχόλιο του χρήστη ΝΙΣΣΗΜ ΜΠΕΝΜΑΓΙΩΡ | 16 Μαρτίου 2012, 12:09
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καθώς η διάδοση των ραδιοσυχνοτήτων δεν γνωρίζει σύνορα, η διαχείριση του φάσματος ραδιοσυχνοτήτων γίνεται κυρίως σε παγκόσμιο επίπεδο στη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών. Σε επίπεδο ΕΕ γίνεται μόνο η εναρμόνιση της χρήσης των ραδιοσυχνοτήτων στα πλαίσια της εναρμονισμένης προσφοράς υπηρεσιών στην ευρωπαϊκή αγορά, της δημιουργίας πανευρωπαϊκών συστημάτων επικοινωνιών (π.χ. GALILEO) που και αυτά ουσιαστικά εγκρίνονται στα πλαίσια των Διασκέψεων της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών ως και της διακίνησης και χρήσης τυποποιημένου ραδιοεξοπλισμού στην ενιαία αγορά. Τυχόν άποψη ότι η διαχείριση των ραδιοσυχνοτήτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο διασφαλίζει τα συμφέροντα της χώρας είναι εσφαλμένη. Αρκεί να ληφθεί υπόψη ότι η χώρα μας συνορεύει άμεσα με χώρες οι οποίες δεν αποτελούν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η μόνη δεσμευτική σύμβαση που ισχύει γι' αυτές είναι ο Καταστατικός Χάρτης της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών. Παράδειγμα αποτελούν οι αποφάσεις της Περιοχικής Διάσκεψης για την ψηφιακή ευρυεκπομπή (Γενεύη 2006) όπου αποφασίστηκε η υλοποίηση της ψηφιακής τηλεόρασης το 2015, ενώ οι Ευρωπαϊκές χώρες είχαν προηγουμένως αποφασίσει να γίνει αυτό το 2012. Η ΕΕ αποτελεί μειοψηφία στη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών και καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να υπερισχύσουν οι απόψεις των Μελών της ΕΕ στις Διασκέψεις. Καθώς η χώρα μας είναι από το 2010 μέλος του Συμβουλίου της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών, είναι επιβεβλημένο να προστεθούν αντίστοιχες διατάξεις σχετικά με τη συνεργασία με τη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών όπως και για την ΕΕ και να καθοριστούν προθεσμίες για την κύρωση των Τελικών Πράξεων των Παγκοσμίων και Περιοχικών Διασκέψεων. Η πρόβλεψη περιορισμών με απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων μετά από εισήγηση της ΕΕΤΤ για την προστασία της υγείας από ηλεκτρομαγνητικά πεδία έρχεται σε αντίθεση με τη διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 30. Πρέπει να καθοριστεί διαδικασία εφαρμογής των Αποφάσεων και Συστάσεων της CEPT και ενημέρωσης των αρμοδίων οργάνων καθώς η χώρα μας υστερεί στην εφαρμογή των Αποφάσεων και Συστάσεων της CEPT. Η διάταξη της παραγράφου 9 εδάφιο γ) πρέπει να εφαρμόζεται μόνο στα δημόσια δίκτυα επικοινωνιών. Η διάταξη της παραγράφου 10 πρέπει να έχει άνω όριο, που προτείνεται να είναι ένα έτος μετά από Διάσκεψη της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών στην οποία επέρχεται μεταβολή του Άρθρου 5 του Κανονισμού Ραδιοεπικοινωνιών. Η διάταξη της παραγράφου 12 είναι αντίθετη με τους κανόνες διαχείρισης του φάσματος ραδιοσυχνοτήτων διότι δεν είναι δυνατόν να αγνοούνται οι λοιπές χρήσεις ως και τα θέματα διεθνούς συντονισμού για τα οποία δεν είναι αρμόδια η ΕΕΤΤ. Τα σχέδια διαυλοποίησης, ως παράγωγο του ΕΚΚΖΣ πρέπει να εκδίδονται από το Υπουργείο μετά από εισήγηση της ΕΕΤΤ.