Αρχική Οδική ΑσφάλειαΆρθρο 1 – Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής ΑσφάλειαςΣχόλιο του χρήστη Κώστας Στυλιάδης (Φλώρινα) και Κατερίνα Θεοδοσέλη (Σέρρες) | 4 Αυγούστου 2010, 17:29
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τετάρτη, 4 Αυγούστου 2010 Από : Κώστας Στυλιάδης (Φλώρινα) και Κατερίνα Θεοδοσέλη (Σέρρες) Θεωρούμε πολύ θετική και προς τη σωστή κατεύθυνση την πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη σύσταση με Νομοσχέδιο του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας (Ε.Σ.Ο.Α.) και της Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας. Οι παρατηρήσεις μας όσον αφορά το Άρθρο1 του Νομοσχεδίου είναι οι εξής : - Το Ε.Σ.Ο.Α. δεν θα πρέπει να έχει μόνο συμβουλευτικό χαρακτήρα (παρ. 1) αλλά θα πρέπει να αναλαμβάνει και δράσεις, όπως διοργάνωση Ημερίδων και Συνεδρίων για την Οδική Ασφάλεια, Μαθητικούς Διαγωνισμούς, Ιστοσελίδα, Ενημερωτικό Δελτίο (Newsletter), ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές, άμεση ενημέρωση των οδηγών με SMS για κακές οδικές συνθήκες και επείγοντα περιστατικά, συνεχής «βομβαρδισμός» του κοινού από τα ΜΜΕ με κοινωνικά μηνύματα για την Οδική Ασφάλεια, επισήμανση κακοτεχνιών και ελλιπών σημάνσεων στις Εθνικές Οδούς κ.ά. - Δεν αναφέρεται το πλήθος των μελών που θα πρέπει να έχει το Ε.Σ.Ο.Α. (παρ. 4). - Θα πρέπει να οριστούν τουλάχιστον 3 Αντιπρόεδροι του Ε.Σ.Ο.Α. (παρ. 5), με τους εξής τομείς ευθύνης : Σχολεία και Μαθητές (Ομιλίες, Διαγωνισμοί, ΠΚΑ, Μάθημα Κυκλοφοριακής Αγωγής), Ενημέρωση και Δημόσιες Σχέσεις (Δελτία Τύπου, Ημερίδες, Συνέδρια, Ιστοσελίδα, Newsletter κοκ) και Τεχνικά Θέματα (Κακοτεχνίες Οδών, Ελλιπείς Σημάνσεις κοκ). - Σχετικά με τη γραμματειακή υποστήριξη του Ε.Σ.Ο.Α (παρ. 6), προτείνουμε να οριστεί Γραμματεία ειδικά για το Ε.Σ.Ο.Α., στην οποία θα μπορεί να απευθύνεται ο κάθε πολίτης (με τηλέφωνο, fax ή e-mail) που θέλει να αναφέρει ή να καταγγείλει κάτι, ώστε να υπάρχει μια επαρκής και αποδοτική επικοινωνία. - Δεν αναφέρεται κάθε πότε θα πρέπει να συγκαλείται το Ε.Σ.Ο.Α. (παρ. 7). - Η μη πρόβλεψη αμοιβής ή αποζημίωσης για τα μέλη του Ε.Σ.Ο.Α. (παρ. 8) ίσως δράσει αποτρεπτικά για τα μέλη του Συμβουλίου που θα πρέπει να ταξιδεύουν τακτικά από την επαρχία. Οι προτάσεις μας για να αντιμετωπιστεί το μείζον θέμα της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας, είναι οι εξής : Θα πρέπει να οριστεί μία Τοπική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας σε καθεμία από τις 13 Περιφέρειες της χώρας (σύμφωνα με το Σχέδιο «Καλλικράτης»), υπό την αιγίδα του Ε.Σ.Ο.Α., όπου για να μπορέσει να λειτουργήσει αποτελεσματικά η Επιτροπή αυτή, θα πρέπει η δράση της να στηριχθεί στους εξής άξονες : • ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ – Λειτουργία σε κάθε Περιφέρεια της χώρας και όχι μόνο στην Αθήνα. • ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – Στελέχωση της Επιτροπής με δύο άτομα ως Μέλη και με Γραμματεία καθώς και πλήρης εξοπλισμός, όπως τηλέφωνα, Η/Υ, σύνδεση στο Internet κοκ. Πρόβλεψη για κάλυψη λειτουργικών εξόδων. • ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – Στελέχωση μόνο από άτομα που έχουν αποδεδειγμένα πάθος για την δουλειά αυτή, ικανότητες οργάνωσης, επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων αλλά και ανάληψης πρωτοβουλιών. Προτείνουμε η κάθε Τοπική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας να έχει τις εξής αρμοδιότητες : 1. Ύπαρξη Τηλεφωνικής Γραμμής για κατάθεση αιτημάτων και αναφορών από τους πολίτες (όπως ατυχήματα,, ελλιπής σήμανση ή διαγράμμιση κοκ). Καταγραφή όλων των αναφορών. 2. Στατιστική καταγραφή και μελέτη των τροχαίων ατυχημάτων (Βάση Δεδομένων Οδικών Συμβάντων). Τακτική επεξεργασία των στοιχείων αυτών από την Επιτροπή για εξαγωγή συμπερασμάτων αλλά και άμεση συνεργασία με το Ε.Σ.Ο.Α. 3. Διοργάνωση Εκδηλώσεων, Ημερίδων και Συνεδρίων, όπως είναι η Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας (έχει καθιερωθεί να γίνεται την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου). 4. Επισκέψεις Ενημέρωσης και Ομιλίες στα Σχολεία. Διοργάνωση Διαγωνισμών για μαθητές (Έκθεση, Φωτογραφία, Ζωγραφική) με την ευκαιρία της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας. 5. Συνεργασία με την Αστυνομία, ώστε να γίνονται συνεχείς Περιπολίες της Τροχαίας σε βασικούς οδικούς άξονες. Συστάσεις σε οδηγούς για χαμηλές ταχύτητες και τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας από τα άλλα οχήματα. Συστάσεις σε γονείς για τις ζώνες ασφαλείας και τα παιδικά καθίσματα και σε οδηγούς για την χρήση του κινητού τηλεφώνου. 6. Ενημέρωση Δήμων και Περιφερειών για άμεση διόρθωση κακοτεχνιών στους δρόμους (διαβάσεις πεζών, διαγραμμίσεις, σήματα τροχαίας, μπαριέρες κοκ). Τοποθέτηση οριζόντιας σήμανσης STOP με γράμματα επί του εδάφους των διασταυρώσεων και φαναριών που να λειτουργούν με χρονόμετρο, κάτι που θα βοηθήσει ιδιαίτερα τους πεζούς. Επίσης, δεν θα πρέπει να είναι κάθετες οι διασταυρώσεις με τους κεντρικούς οδικούς άξονες αλλά να υπάρχει ένας δρόμος προσαρμογής στην ταχύτητα των οχημάτων. Ακόμη, θα πρέπει να δοθεί μια λύση στο πρόβλημα με τους κυκλικούς κόμβους (roundabouts), όπου είναι συχνά πολύ δύσκολη η διάβαση των πεζών. 7. Άμεση Ενημέρωση των Οδηγών με SMS ή μέσω ραδιοφώνου ή και μέσω Internet για κακές καιρικές ή οδικές συνθήκες (χιόνια, ομίχλη, δυνατή βροχή, ατύχημα σε συγκεκριμένο σημείο κοκ). 8. Δημιουργία Λίστας Επικίνδυνων Σημείων Εθνικών Οδών ανά Δήμο ή Περιφέρεια, ανάρτησή της σε σχετικές ιστοσελίδες και δημοσίευση σε ενημερωτικά έντυπα. Επίσης, θα πρέπει να τοποθετηθούν ειδικές, μεγάλες και ευδιάκριτες πινακίδες στα σημεία όπου έχουν γίνει συχνά τροχαία δυστυχήματα, ώστε να τις λαμβάνουν υπόψη τους οι οδηγοί. Φωτισμός των εθνικών οδών τη νύχτα και τοποθέτηση «ματιών γάτας» (cat’s eyes). 9. Κοινωνικά Μηνύματα από τα ΜΜΕ για την Οδική Ασφάλεια σε καθημερινή βάση. 10. Αποκατάσταση των σημάτων στις εθνικές οδούς και Χιλιομέτρηση ανά 500 μέτρα (π.χ. Εθνική Οδός Ε1, 45,5 χιλιόμετρο), ώστε να γνωρίζει ο κάθε οδηγός πού ακριβώς βρίσκεται σε κάθε σημείο της εθνικής οδού και να μπορεί να ενημερώσει σωστά για το στίγμα του σε περίπτωση ατυχήματος ή έκτακτης ανάγκης (χιλιομετρικοί δείκτες και εντοπισμός χιλιομετρικής θέσης). Τοποθέτηση ευδιάκριτων πινακίδων στα σύνορα Περιφερειών και Δήμων μαζί με αντίστοιχους χάρτες, ώστε να γνωρίζει ο οδηγός πού βρίσκεται σε κάθε στιγμή. Διανομή εντύπων στα σημεία εισόδου στην Περιφέρεια (Info Kiosks) με πληροφορίες για την οδική ασφάλεια και τα σημεία αυξημένης επικινδυνότητας. 11. Τήρηση καθημερινού Πρακτικού Συμβάντων. 12. Δημιουργία Ιστοσελίδας (Portal) και ύπαρξη e-mail για άμεση και υπεύθυνη απάντηση σε αιτήματα και αναφορές πολιτών. 13. Έκδοση Μηνιαίου Ηλεκτρονικού Περιοδικού (Newsletter) με ειδήσεις και συμβουλές για την Οδική Ασφάλεια. Διανομή ΔΩΡΕΑΝ. 14. Κυκλοφορία ενός Βιβλίου για τον ΚΟΚ που να είναι γραμμένο με απλά λόγια και με πλούσια εικονογράφηση. Διανομή ΔΩΡΕΑΝ. 15. Ιδιαίτερη μνεία για τα Μηχανάκια (κράνος, επικίνδυνοι ελιγμοί κλπ). 16. Ιδιαίτερη μνεία για τα Ποδήλατα (κράνος, ποδηλατόδρομοι κλπ). 17. Ιδιαίτερη μνεία για τους Πεζούς (διαβάσεις, κόκκινο φανάρι κλπ). 18. Μελέτη για ταχύτερη πρόσβαση των Ασθενοφόρων στα ατυχήματα. 19. Μελέτη για δημιουργία Πεζογεφυρών και Διαβάσεων Πεζών κοντά σε σχολεία. 20. Θα πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία το Μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής και της Οδικής Ασφάλειας και να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι ο σκοπός δεν θα είναι να πάρουν καλό βαθμό αλλά να βοηθηθούν όταν θα γίνουν αργότερα κι αυτοί οδηγοί. Το Μάθημα μπορεί να διδάσκεται στην Ε’ και Στ’ Δημοτικού και στις 3 Τάξεις του Γυμνασίου. 21. Θα πρέπει να λειτουργήσουν τα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής για να μπορούν να τα επισκέπτονται τακτικά οι μαθητές με τους γονείς τους ή και με το σχολείο τους. Στα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής μπορεί να γίνει πολλή καλή δουλειά για να εμπεδωθεί η έννοια της Οδικής Ασφάλειας στους νέους ανθρώπους και όχι μόνο. Έχουμε συγκεκριμένη και σοβαρή πρόταση για την Κυκλοφοριακή Αγωγή, την οποία μπορούμε να καταθέσουμε όποτε μάς ζητηθεί καθώς έχει εφαρμοσθεί με επιτυχία από τη Διεύθυνση Α’/θμιας Εκπ/σης Ν. Σερρών τα 4 τελευταία χρόνια. Πάνω απ’ όλα, όπως πολύ σωστά δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας : «Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας» ή όπως το έθεσε επίσης πολύ σωστά ένας εκπαιδευτής σχολής οδηγών από τη Φλώρινα : «Όταν είμαστε πεζοί κάνουμε επίθεση στους οδηγούς και όταν είμαστε οδηγοί κάνουμε επίθεση στους πεζούς». Τελειώνοντας, σας ενημερώνουμε ότι στις μέχρι τώρα δράσεις που έχουμε αναλάβει σχετικά με την Οδική Ασφάλεια, έχουμε συμμετάσχει ενεργά στην διοργάνωση της 1ης Πανελλαδικής Συνάντησης για την Οδική Ασφάλεια (Αμύνταιο Φλώρινας, 21 και 22 Μαρτίου 2009) και της 2ης Πανελλαδικής Συνάντησης για την Οδική Ασφάλεια (Σέρρες, 21 Μαρτίου 2010), στην έκδοση 20 τευχών του Ενημερωτικού Δελτίου «Η Ενημέρωση του Καταναλωτή» με πολλά άρθρα για την Οδική Ασφάλεια και στην συγγραφή βιβλίων για την Κυκλοφοριακή Αγωγή με πλήθος ασκήσεων, που απευθύνονται σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και όχι μόνο. Εκτιμώντας το ενδιαφέρον που έχετε δείξει για το θέμα της Οδικής Ασφάλειας, είμαστε στη διάθεσή σας για επικοινωνία και συνεργασία. Με εκτίμηση Στυλιάδης Κώστας – Εκπαιδευτικός (ΠΕ19, Πληροφορικής) – Γ.Γ. της Ελληνικής Καταναλωτικής Οργάνωσης (Ε.ΚΑΤ.Ο.) Φλώρινας – Ενεργό Μέλος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» – Τηλ. 6932278044, e-mail : styliadis@sch.gr Θεοδοσέλη Κατερίνα – Εκπαιδευτικός (ΠΕ70, Δασκάλα) – Υπεύθυνη για το πρόγραμμα της Κυκλοφοριακής Αγωγής στη Διεύθυνση Α’/θμιας Εκπ/σης Ν. Σερρών τα 4 τελευταία σχολικά έτη – Αντιπρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν. Σερρών (Ε.Π.ΚΑ.Σ.) – Ενεργό Μέλος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» – Τηλ. 6978004337, e-mail : ktheodoseli@gmail.com