Αρχική Αναδιοργάνωση ΥΠΑΆρθρο 7 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος»Σχόλιο του χρήστη Νικόλαος Σταματίου | 4 Αυγούστου 2010, 21:38
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια συνεχής προσπάθεια υποβάθμισης του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και ακόμα περισσότερο της σπουδαιότητας του Πύργου Ελέγχου του ΔΑΑ. Ενώ η εναέρια κυκλοφορία δεν παύει να σημειώνει αύξηση κάθε χρόνο, η κατάσταση στον Πύργο Ελέγχου διαρκώς χειροτερεύει. Είναι ευτύχημα που αυτό δεν αντανακλά - για την ώρα - στην ασφάλεια των πτήσεων και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά αν δε ληφθούν δραστικά μέτρα το προσεχές διάστημα, σύντομα οι εξελίξεις προβλέπονται δυσάρεστες. Συγκεκριμένα, αναφέρω τα εξής προβλήματα: - Συνεχής μείωση του προσωπικού, λόγω συνταξιοδοτήσεων, μεταθέσεων κλπ. και έλλειψης προσλήψεων εδώ και πολλά χρόνια. Τα δε επόμενα χρόνια αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη έλλειψη, σε σημείο να είναι ανέφικτη η επαρκής στελέχωση των ομάδων εργασίας. Να επισημάνω ακόμη, ότι η έλλειψη προσωπικού οδηγεί σε προβλήματα σε περίπτωση ασθενείας, σε δυσκολίες στη χορήγηση αδειών και γονικών μεριμνών και σε αύξηση της κόπωσης των ελεγκτών κατά τη διάρκεια της εργασίας τους. Σημειώνω πως η κόπωση είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης ανθρώπινων λαθών και συνακόλουθα, βασική αιτία πολλών αεροπορικών ατυχημάτων. - Ελλιπής στελέχωση των διοικητικών θέσεων του Πύργου. Εξαιτίας της μη επαρκούς οργάνωσης και της έλλειψης προσωπικού, καθίσταται αδύνατη η στελέχωση θέσεων όπως τμηματάρχες 24ωρου φυλακής, γραφείου εκπαίδευσης κλπ. Επίσης είναι ασαφείς οι αρμοδιότητες των εργαζομένων σε διοικητικές θέσεις. - Παντελής έλλειψη εκπαίδευσης. Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας δεν είναι μια στατική εργασία, αλλά ένας δυναμικός χώρος, με διαρκή εξέλιξη και συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις. Συνεπώς, είναι αναγκαία η διαρκής εκπαίδευση του προσωπικού και συγκεκριμένα: -- Εκπαίδευση σε νέα θέματα που αφορούν τον Πύργο Ελέγχου -- Συνεχής επανεκαπίδευση του προσωπικού (refresh courses) -- Αξιολόγηση περιστατικών και θεμάτων ασφαλείας (safety courses) - Αδυναμία παρακολούθησης των εξελίξεων σε Ευρωπαικό και διεθνές επίπεδο. Ο Πύργος Ελέγχου, όντας γεωγραφικά αποκομμένος από τον υπόλοιπο έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας καθώς και υποβαθμισμένοσ διοικητικά, δυσκολεύεται να παρακολουθήσει τρέχοντα θέματα άμεσου ενδιαφέροντος που πηγάζουν από διεθνείς οργανισμούς (Ε.Ε., ICAO, Eurocontrol) - Δυσκολία συνεργασίας με άλλα τμήματα και εταιρείες (Προσέγγιση, ΚΕΠΑΘ, ΕΑΠΑ, ΑΙΑ, Αεροπορικές εταιρείες) λόγω της απουσίας αρμόδιου τμήματος για την έκδοση και την αναθεώρηση συμφωνιών και συζήτησεων πάνω σε θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος. - Αδυναμία μελέτης των απαιτήσεων σε ηλεκτρονικά συστήματα καθώς και βελτίωσης των υπαρχόντων, λόγω της απουσίας αρμόδιων υπαλλήλων. Οι όποιες προτάσεις επί αυτού του θέματος γίνονται καθαρά από ατομικές προτωβουλίες συναδέλφων. Οπωσδήποτε υπάρχουν και άλλα ζητήματα που χρήζουν επίλυσης, αλλά εγώ αναφέρω τα σημαντικότερα και πιο άμεσα. Η δημιουργία Διεύθυνσης Πύργου Ελέγχου ΔΑΑ σύμφωνα με τη διάρθρωση που προτείνει παραπάνω ο συνάδελφος Ν. Παπαδόπουλος θα μπορούσε να επιλύσει - ολοκληρωτικά ή σε σημαντικό βαθμό - τα προαναφερθέντα ζητήματα. Ας μη γίνει η αναδιοργάνωση της ΥΠΑ αιτία διακύβευσης της ασφάλειας των πτήσεων. Ευχαριστώ για την προσοχή σας, Νικόλαος Σταματίου Ελεγκτής Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος ΠΕ2, Β βαθμός, ΚΑΑ/ΕΚ/Γ