Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αθήνα, 24 Απριλίου 2014 Αριθ. Πρωτ. 325/04-14 ΠΡΟΣ: Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών, και Δικτύων Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Γενική Δ/νση Τηλεπικοινωνιακών και Ταχυδρομικών Υπηρεσιών Τμήμα Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσιών Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε, 101 91 Αθήνα Υπόψη κας Καρυτινού ΘΕΜΑ: Δημόσια Διαβούλευση για την «Στρατηγική για την Ψηφιακή Ανάπτυξη» - Ψηφιακή Ελλάδα 2021 Αξιότιμοι Κύριοι, Σε συνέχεια της ως άνω Δημόσιας Διαβούλευσης αναφέρουμε τα ακόλουθα: Δεδομένου ότι όπως, μεταξύ άλλων, αναφέρεται και στο κείμενο της Δημόσιας Διαβούλευσης η Στρατηγική για την Ψηφιακή Ανάπτυξη φιλοδοξεί να ενισχύσει την οικονομία προωθώντας τις επενδύσεις, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τις ανάγκες κάθε επιμέρους αγοράς. Ειδικότερα, αναφορικά με την αγορά των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, και προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να είναι σε θέση να συμμετέχουν και να συμβάλλουν στον ανωτέρω σκοπό, θα πρέπει να διασφαλιστεί ένα υγιές και προβλέψιμο ρυθμιστικά περιβάλλον στο οποίο να προστατεύονται οι υφιστάμενες επενδύσεις και να ενισχυθούν νέες. Ως εκ τούτου, οι βασικοί στόχοι που έχουν τεθεί για τις επενδύσεις στο παρόν κείμενο, θα πρέπει να εμπλουτιστούν με δύο ακόμη βασικούς στόχους: • Την προστασία των υφιστάμενων επενδύσεων, και • Τη δημιουργία ασφαλούς και προβλέψιμου ρυθμιστικά περιβάλλοντος. Επιπρόσθετα, δεδομένου ότι η αγορά των τηλεπικοινωνιών είναι μια ρυθμιζόμενη και εποπτευόμενη αγορά θεωρούμε ότι η αρμόδια Αρχή θα πρέπει να λάβει υπόψη της και τον κρίσιμο παράγοντα της Στρατηγικής και Ψηφιακής Ανάπτυξης. Έτσι, οι όποιες αποφάσεις και παρεμβάσεις από την πολιτεία, θα πρέπει να εστιάζουν πάντα στη διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ των κάτωθι κρίσιμων παραμέτρων: α) Την διατήρηση και ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού προς όφελος τόσο του καταναλωτή όσο και των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, β) Την ενθάρρυνση των επενδύσεων προς όφελος της ανάπτυξης, γ) Τη μη απαξίωση των σημαντικών επενδύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί την τελευταία πενταετία κυρίως από τους εναλλακτικούς παρόχους. Προς τούτο η πολιτεία μέσω των αρμοδίων αρχών θα πρέπει να λάβει υπόψη την ανάγκη διασφάλισης της ισότιμης μεταχείρισης των τηλεπικοινωνιακών παρόχων βελτιώνοντας παράλληλα την αποτελεσματικότητά της στη λήψη και διεκπεραίωση σημαντικών αποφάσεων. Ένα ζήτημα μείζονος σημασίας για την ελληνική αγορά και το οποίο θα συμβάλλει σημαντικά στην ψηφιακή ανάπτυξη, είναι η αλλαγή της ρύθμισης για την ενίσχυση των επενδύσεων σε δίκτυα νέας γενιάς (οπτικών ινών), μέσω ενός μοντέλου συν-επένδυσης μεταξύ ΟΤΕ, εναλλακτικών παρόχων και ενδιαφερόμενων επενδυτών (μέσω της από κοινού κατασκευής και χρήσης δικτύων για να προχωρήσουν οι επενδύσεις σε NGA οπτικά δίκτυα πρόσβασης νέας γενιάς, σε ένα μοντέλο εταιρίας τύπου DIGEA). Ήδη έχει δημοσίως ζητηθεί από την ΕΕΤΤ να αναλάβει την πρωτοβουλία για μία Δημόσια Διαβούλευση βάσει της οποίας θα επιλεχθεί ο πάροχος υποδομής δικτύων επόμενης γενιάς. Μία τέτοια εξέλιξη, θα άλλαζε την κατεύθυνση του μοντέλου ανταγωνισμού και θα προωθούσε ένα μοντέλο ανταγωνισμού στις υπηρεσίες (service based competition), με σαφή οφέλη για τον καταναλωτή αλλά και οφέλη για τη συνολική οικονομία και βελτίωση των επιδόσεων της χώρας στο σημαντικό ζήτημα της Ψηφιακής ανάπτυξης.