Αρχική Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)Άρθρο 21 – Συστήματα αναγνώρισης κινδύνου και αποφυγής σύγκρουσης στην «ειδική» και «πιστοποιημένη» κατηγορίαΣχόλιο του χρήστη ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ | 28 Μαΐου 2016, 16:24
ΑΣΦΑΛΙΣΗ DRONES Το αρθρο 14 προβλεπει την υποχρεωτικη ασφαλιση αστικης ευθυνης τριτων χωρις ομως να προσδιοριζει καποιο ελαχιστο κεφαλαιο. Η ελευθερη επιλογη κεφαλαιου αφηνει εκθετους τον εκμεταλλευτη του drone, τον ιδιοκτητη και τον χειριστη διοτι, προκειμενου να επιτυγχανουν χαμηλα ασφαλιστρα, θα μπορουν νομιμα να ασφαλιζονται με κεφαλαια της ταξης €1.000 – €10.000, τα οποια ειναι κατα τη γνωμη μου τελειως ανεπαρκη. Αρκει να αναλογισθουμε την αμεση ή εμμεση ζημια, την οποια μπορει να προκαλεσει μια μεταλλικη μαζα 1 – 2 κιλων, η οποια κινουμενη με ταχυτητα 60 – 70 χιλιομετρων την ωρα (το DJI Phantom 4 εχει μεγιστη ταχυτητα 44 μιλια την ωρα) προσκρουει π.χ. σε κινουμενο αυτοκινητο, το οποιο εκτρεπεται και με τη σειρα του προσκρουει σε αλλα οχηματα. Επισης μεγαλη, ακομα και θανατηφορα, μπορει να ειναι η ζημια που θα προκληθει απο προσκρουση του drone σε ανθρωπο. Περαν ομως του ελαχιστου κεφαλαιου ασφαλισης, υπαρχει κενο και στην υποχρεωση καλυψης των κινδυνων πολεμου AVN52 (κακοβουλες ενεργειες, τρομοκρατια, αεροπειρατεια κλπ). Yπαρχει μεγαλος αριθμος ηλεκτρονικων συσκευων (drone defenders, hackers, jammers, hijackers κ.α), οι οποιες μπορουν να καταρριψουν, εκτρεψουν, κατευθυνουν ενα drone κακοβουλα ή μη εκτος της προγραμματισμενης πτησης τους και ειναι βεβαιον, οτι η πολιτεια θα χρειασθει συντομα να λαβει ειδικα νομοθετικα μετρα για το χωρο αυτο, οπως συμβαινει σε αλλες χωρες με μακροτερο βιο των drones. Τετοιες συσκευες μπορει κανεις ευκολα να τις αποκτησει με κοστος €100 - €200 ακομα και μεσω διαδικτυου. Η υποχρεωση λοιπον ασφαλισης πρεπει κατα τη γνωμη μου να περιλαμβανει και τους κινδυνους αυτους, αλλως ασφαλισμενος και ζημιουμενος μενουν ασφαλιστικα απροστατευτοι σε περιπτωση επελευσης του κινδυνου εκ του λογου αυτου. Η θεσπιση λοιπον ενος ελαχιστου κεφαλαιου ειναι κατα τη γνωμη μου αναγκαια, διοτι ετσι θα αποφευχθει ενας προς τα κατω ανταγωνισμος των ασφαλιστικων εταιρειων (χαμηλοτερα κεφαλαια για χαμηλοτερα ασφαλιστρα) και κατ επεκταση θα αποφευχθει η πληρης υποβαθμιση της προστασιας ασφαλισμενων και ζημιουμενων. Αν παντως ενας λογος απελευθερωσης του κεφαλαιου ασφαλισης ειναι η προσδοκια επιτευξης χαμηλων ασφαλιστρων για τους ιδιοκτητες των drones, ας ληφθει υπ οψην, οτι η διεθνης αγορα προσφερει καλυψη αστικης ευθυνης τριτων, συμπεριλαμβανομενων των κινδυνων πολεμου, για κεφαλαια της ταξης €3.000.000 - €5.000.000 με ετησια ασφαλιστρα περιπου €500. Κατοπιν αυτων προτεινω ελαχιστο κεφαλαιο αστικης ευθυνης τριτων και κινδυνων πολεμου €1.000.000, το οποιο μπορει να ισχυσει δοκιμαστικα για 2 – 3 χρονια και να οριστικοποιηθει στη συνεχεια, βαση των στατιστικων στοιχειων τα οποια θα προκυψουν.