Αρχική Αναδιοργάνωση ΥΠΑΆρθρο 25 – Κανονισμοί Επίγειας ΕξυπηρέτησηςΣχόλιο του χρήστη Δρογώση Ζωή - Εμμανουηλίδης Μηνάς | 6 Αυγούστου 2010, 11:39
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρατηρήσεις επί του άρθρου 25 του Σχεδίου Νόμου περί αναδιοργάνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Στο άρθρο 25 παράγραφος 2: πρέπει να αφαιρεθεί η τελευταία φράση «από φορείς επίγειας εξυπηρέτησης προς τρίτους ή αυτοεξυπηρετούμενους χρήστες», καθότι δεν βγαίνει νόημα. Στο άρθρο 25 παράγραφος 3ζ: θεωρούμε ότι πρέπει να αφαιρεθούν οι λέξεις «στον Οργανισμό Διαχείρισης αερολιμένα», διότι ο Οργανισμός Διαχείρισης αερολιμένα δεν συμπίπτει πάντοτε με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (όπως π,χ. στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών). Πιστεύουμε ότι σε κάθε περίπτωση τόσο η ΥΠΑ, όσο και ο υπεύθυνος διαχείρισης ασφαλείας θα πρέπει να είναι ενήμεροι επί των υποβληθεισών αναφορών, όπως άλλωστε έχει τεθεί στο άρθρο 11 του με αριθμ. πρωτ. Δ3/Β/12686/2929/4-4-2007 Βασικού Κανονισμού Επίγειας Εξυπηρέτησης, ο οποίος ισχύει για τους αερολιμένες οι οποίοι εμπίπτουν στις διατάξεις του π.δ. 285/98. Συνεπώς δεν είναι δυνατόν να προσδιορισθούν λεπτομερώς στον νόμο αυτό θέματα, τα οποία είναι ευμετάβολα και για τα οποία, ενδεχομένως, απαιτηθεί στην πορεία, τροποποίηση, που ως γνωστόν η διαδικασία τροποποίησης νόμου είναι και δύσκολη και χρονοβόρα. Στο άρθρο 25 παράγραφος 5: O Διαγωνισμός που πρόκειται να πραγματοποιηθεί για την επιλογή φορέα ή φορέων επίγειας εξυπηρέτησης στους αερολιμένες που δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του π.δ. 285/98 (34 αερολιμένες μεσαίου και μικρού μεγέθους) πρέπει να βασίζεται σε ποιοτικά κριτήρια, τα οποία μπορούν να βαθμολογηθούν, όπως εμπειρία της εταιρείας και του προσωπικού (χρόνια προϋπηρεσίας σε παρεμφερές αντικείμενο), καταλληλότητα επίγειου εξοπλισμού (ηλικία μηχανημάτων από την ημερομηνία κατασκευής τους), εισαγωγή τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον κλπ. Η επιλογή φορέα επίγειας εξυπηρέτησης βάσει της προτεινόμενης βαθμολόγησης της τιμολόγησης των παρεχομένων υπηρεσιών αντιβαίνει τους βασικούς όρους του ανταγωνισμού διότι: α. η τιμολόγηση των παρεχομένων υπηρεσιών αφορά συμβατική σχέση μεταξύ τρίτων ήτοι μεταξύ του φορέα και της αεροπορικής εταιρείας και επ’ ουδενί μεταξύ της ΥΠΑ και του φορέα. Μία τέτοια παρέμβαση ουσιαστικά καταστρατηγεί τους όρους ελεύθερης αγοράς. β. επίσης δεν μπορεί να διασφαλιστεί ότι η προσφερόμενη τιμή που θα βαθμολογηθεί, θα παραμείνει η ίδια για το διάστημα που θα παρέχεται η υπηρεσία στους αερολιμένες, διότι δεν είναι δυνατόν να υπάρξει όρος στη υπογραφείσα σύμβαση μεταξύ ΥΠΑ και επιλεγέντος φορέα επίγειας εξυπηρέτησης για θέματα τιμολόγησης υπηρεσιών σε τρίτους (αερομεταφορείς), όταν αφενός δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός προς τούτο και αφετέρου η ΥΠΑ δεν εμπλέκεται στην καταβολή αντισταθμίσματος . γ) χαμηλή τιμολόγηση ενδέχεται να έχει επιπτώσεις στην ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης και ως εκ τούτου στην ασφάλεια των πτήσεων. Στο άρθρο 25 παράγραφος 5: θεωρούμε ότι δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη «ο συντελεστής βαρύτητας που προκύπτει από την ποσοστιαία αναλογία των κινήσεων των αεροσκαφών εκάστου αερολιμένα, σε σχέση με τη συνολική κίνηση των αεροσκαφών της ομάδας αερολιμένων», διότι στις ομάδες αερολιμένων θα υπάρχουν αερολιμένες μεσαίου και μικρού μεγέθους, οι οποίοι δέχονται διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών. ΄Ετσι ενδέχεται ένας αερολιμένας ο οποίος δέχεται επί παραδείγματι 20 πτήσεις αεροσκαφών τύπου ΑΤ4 των 50 θέσεων να έχει τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας με άλλον αερολιμένα της ομάδας ο οποίος δέχεται 20 πτήσεις αεροσκαφών τύπων Β.757 (220 θέσεων) ή Α.321 (211 θέσεων). Με Α΄βαθμό Κλάδου ΠΕ1 Αερολιμενικών Δρογώση Ζωή και Εμμανουηλίδης Μηνάς