Αρχική Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)Άρθρο 04 – Κατηγορίες συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφώνΣχόλιο του χρήστη Άκις (Ανδρέας) Θωμαΐδης | 8 Ιουνίου 2016, 09:34
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 4 Έχει δικαίως εκφρασθεί μεγάλη ανησυχία από κατόχους και χρήστες τηλεχειριζόμενων αεροσκαφών ως προς την ένταξη ή όχι των συσκευών τους στην κατηγορία των ΣμηΕΑ. Δυστυχώς το παρόν σχέδιο, όπως είναι διατυπωμένο μέχρι στιγμής, δεν προσδιορίζει επακριβώς το αντικείμενο της εφαρμογής του. Για διευκόλυνση της διάκρισης πρέπει να υπάρχει ένα όριο βάρους κάτω από το οποίο τα αεροσκάφη δεν εντάσσονται στον κανονοσμό. Προτείνονται οι εξής κατηγοριοποιήσεις: • ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΗ ΜΑΖΑ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗΣ (ΜΤΟΜ): ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 0: «υπέρ ελαφρά» (έως 350 γραμμάρια) - βλ. παρ. 1 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1: «ελαφρά» (351 - 1.600 γραμμάρια) - βλ. παρ. 2 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2: «μέσου βάρους» (1.601 - 4.000 γραμμάρια) - βλ. παρ. 3 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3: «βαρέα» (4.001 - 25.000 γραμμάρια) - βλ. παρ. 4 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4: «υπέρ βαρέα» (25.001 γραμμάρια και άνω) • ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ: ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α: «ανοικτή» - βλ. παρ. 5 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β: «ειδική» ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ: «πιστοποιημένη» ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: 1. Τα αεροσκάφη της υπερ ελαφράς κατηγορίας εξαιρούνται της υποχρέωσης καταχώρισης, ασφάλισης κ.λπ. Προτείνεται το όριο των 350 γραμμαρίων για συμβιβασμό με τον κανονισμό αερομοντέλων, αν και πρακτικώς το όριο αυτό θα μπορούσε να τοποθετηθεί στα 400 ή στα 500 γραμμάρια. 2. Κατά την παρούσα χρονική περίοδο η μικρότερη επαγγελματική κατηγορία που κυκλοφορεί στην αγορά, αφορά αεροσκάφη με MTOM 1.280 - 1.380 γραμμάρια. Επειδή με όρους ασφαλείας τα αεροσκάφη αυτά διαφοροποιούνται από τα αμέσως βαρύτερα των 3.500 γραμμαρίων, είναι σκόπιμο το όριο μεταξύ των δύο κατηγοριών να τοποθετηθεί στα 1.600 γραμμάρια. 3. Αφορά την μεσαία κατηγορία επαγγελματικών αεροσκαφών. 4. Τα περισσότερα «μεγάλα» επαγγελματικά αεροσκάφη, πλην ολίγων εξαιρέσεων, ανήκουν σ' αυτήν την κατηγορία. 5. Πέραν της επαγγελματικής χρήσης, υπάρχει ασάφεια για το είδος των χρήσεων που θα ενταχθούν σ' αυτήν την κατηγορία κι αυτό οφείλεται στην αδυναμία ακριβούς καθορισμού της έννοιας του «μη επανδρωμένου αεροσκάφους», λόγω της σύγχισής του με την έννοια του αερομοντέλου. Επειδή η σαφήνεια ενός κανονιστικού πλαισίου είναι το πρώτο ασφαλές βήμα για την τήρησή του, είναι σκόπιμο να καθοριστεί επακριβώς η έννοια του μηΕΑ. Ο ορισμός του άρθρου 3 είναι ανεπαρκής.