Αρχική Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειώνΆρθρο 12 – Διαδικασία εξέτασης αιτήσεων – Έκδοση αδειώνΣχόλιο του χρήστη Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) | 8 Σεπτεμβρίου 2016, 14:12
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο και ειδικότερα αναφορικά με την εκτέλεση δρομολογίων υδροπλάνων και τη χάραξη των υδατοδρομίων, έχουμε να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα: Θεωρούμε κατ’ αρχήν θετικό το ενδιαφέρον για τη δημιουργία κατάλληλων υποδομών για τη λειτουργία των υδροπλάνων, η οποία θα είναι μία καλή εξέλιξη για τα νησιά μας. Μάλιστα εντυπωσιαζόμαστε από τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις λειτουργίας, πχ κτιριακές εγκαταστάσεις και διαθέσιμος χώρος 1,2 τμ ανά επιβάτη. Αναγκαζόμαστε όμως να υπογραμμίσουμε τη δραματική αντίθεση αυτών των προβλεπομένων με τα όσα ισχύουν στην Ακτοπλοΐα, η οποία διακινεί τη συντριπτική πλειοψηφία των μεταφερόμενων προς και από τα ελληνικά νησιά, οι επιβάτες της οποίας στοιβάζονται στους προβλήτες χωρίς προστασία από ήλιο και βροχή, χειμώνα και καλοκαίρι. Προς αποφυγή παρανοήσεως, σημειώνουμε ότι μας χαροποιεί το γεγονός ότι δίνεται η πρέπουσα σημασία για την ανάπτυξη αξιοπρεπών υποδομών για τα υδροπλάνα. Μας θλίβει όμως η συνεχιζόμενη αδιαφορία για την ύπαρξη των κακών υποδομών για την ελληνική Ακτοπλοΐα, στην οποία στηρίζεται η οικονομική και εδαφική συνοχή της Χώρας μας. Διερωτώμεθα επομένως, μήπως η διαφοροποίηση αυτή ανάμεσα στην πλειοψηφία των επιβατών της Ακτοπλοΐας και εκείνων των λίγων που θα διακινούνται με υδροπλάνα, οδηγεί σε επιβάτες «δεύτερης κατηγορίας» με ότι αυτό συνεπάγεται και για τα μεταφορικά μέσα που τους διακινούν. Είναι αδύνατον να κατανοήσουμε τη διαχρονική αδιαφορία της Πολιτείας και κυρίως των τοπικών αρχών για τη δημιουργία στοιχειωδών υποδομών για την εξυπηρέτηση των ακτοπλοϊκών πλοίων και των επιβατών. Και βέβαια πλην των ανεπαρκών και συχνά λανθασμένων υποδομών, δεν εκτελούνται και έργα συντήρησης στις έστω ελλειμματικές υφιστάμενες, με επιπλέον αποτέλεσμα τα λιμενικά τέλη που επιβαρύνουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με 5% να μην επενδύονται προς όφελος των επιβατών και των πλοίων. Τέλος, δεν κατανοούμε τους λόγους για τους οποίους οι Ακτοπλοϊκές υπηρεσίες θεωρούνται δεδομένες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενδιαφέρον για τη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών για την καλή λειτουργία των πλοίων μας. Επειδή οι λιμενικές μας υποδομές είναι ανύπαρκτες, δεν πρέπει να υπάρξει η παραμικρή επιβάρυνση στη λειτουργία των λιμανιών από τη λειτουργία και ύπαρξη υδατοδρομίων και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παρουσιαστούν φαινόμενα καθυστερήσεων στις αφιξοαναχωρήσεις πλοίων που μεταφέρουν 2000 επιβάτες και 500 οχήματα λόγω της προσθαλάσσωσης ενός υδροπλάνου που μεταφέρει 15 επιβάτες και μάλιστα μόνο το καλοκαίρι. Για τους παραπάνω πολύ σοβαρούς λόγους και λαμβανομένης υπόψη της σημασίας των Ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών για την ανάπτυξη των νησιών μας, θεωρούμε απαραίτητη τη συμμετοχή εκπροσώπου του ΣΕΕΝ στη λήψη αποφάσεων για τη χάραξη των υδατοδρομίων και του χώρου της δημιουργίας χερσαίων υποδομών. Επίσης θεωρούμε απαραίτητη τη γνωμοδότηση της Ένωσης Πλοιάρχων σε ότι αφορά στην ενδεχόμενη παρακώλυση των Ακτοπλοϊκών δρομολογίων.