Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στην παράγραφο 2 προβλέπεται η ανάθεση της διαχείρισης και της λειτουργίας του ΜΗ.ΦΥ.Π.Τ.Ε στο “Τ.Ε.Ε και στα αρμόδια επιμελητήρια και συλλόγους δημοσίου δικαίου” και συγκεκριμένα, στο εν λόγω Μητρώο εγγράφονται: «όλα τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν τεχνική επαγγελματική δραστηριότητα στην Ελλάδα και εμπλέκονται στην παραγωγή δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων» (παρ. 2) ακόμα και αν είναι «μόνιμοι υπάλληλοι ή αορίστου χρόνου υπηρετούντες στο δημόσιο ή σε Ν.Π.Δ.Δ. ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, εφόσον, απασχολούνται στις τεχνικές υπηρεσίες των φορέων τους ή αναλαμβάνουν εκπόνηση μελετών και επίβλεψη» (παρ. 7). Σύμφωνα με την παράγραφο 3 περ. γ, στη σύσταση των μητρώων του άρθρου αυτού περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, και ο πειθαρχικός έλεγχος των εγγραφομένων οικονομικών φορέων στα ΜΗ.Τ.Ε. Οι συγκεκριμένες διατάξεις εγείρουν σημαντικά ερωτήματα, που χρίζουν απάντησης, όπως: • Ποιοι είναι οι σύλλογοι δημοσίου δικαίου; • Πως θα γίνεται η συν-διαχείριση του Μητρώου; • Για ποιο λόγο η διαχείριση θα ανατεθεί μόνο σε φορείς δημοσίου δικαίου; Μήπως για να αποκλειστεί η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ αλλά και οι φορείς των υπολοίπων εμπλεκομένων επαγγελματιών; • Για ποιο λόγο η Γ.Γ.Υ αναλαμβάνει τη διαχείριση και λειτουργία μόνο του ΜΗ.Ε.Τ.Ε και όχι και του ΜΗ.ΦΥ.Π.Τ.Ε; • Από ποιον ακριβώς θα ασκείται η πειθαρχική εξουσία επί των Εργοληπτών και Μελετητών των Δημοσίων Έργων, η οποία σήμερα ανήκει στον οικείο Υπουργό και δεν μπορεί να ανατεθεί σε τρίτο επειδή ο κύριος των Δημοσίων Έργων είναι το Δημόσιο; Στην παράγραφο 21 προβλέπεται η έκδοση Π.Δ, το οποίο θα καθορίζει μεταξύ άλλων τις κατηγορίες μελετών και έργων και τις τάξεις ανά κατηγορία αυτών για κάθε Μητρώο. Δηλαδή ο Υπουργός Υποδομών με την έκδοση ενός Π.Δ δύναται να καθορίσει τα “όρια” της επαγγελματικής δραστηριοποίησης του συνόλου του τεχνικού κόσμου, χωρίς να έχει εκ του νόμου την αρμοδιότητα καθορισμού επαγγελματικών δικαιωμάτων. Και στο εν λόγω άρθρο (παράγραφος 22) υπάρχει συγκαλυμμένη πρόβλεψη για χρηματοδότηση του Τ.Ε.Ε., μέσω ανάθεσης σ΄αυτό, της ανάπτυξης και κατασκευής του Μητρώου Επιχειρήσεων Παραγωγής Τεχνικών Έργων (ΜΗ.Ε.Τ.Ε). Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε την απόσυρση του άρθρου 9.