Αρχική ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣΑΡΘΡΟ 12 Διατήρηση λειτουργίας υφιστάμενων, καθώς και αδειοδότηση νέων πρατηρίων υγρών καυσίμων και σταθμών αυτοκινήτων με αντλίες υγρών καυσίμων σε ισόγεια κτιρίων με ορόφουςΣχόλιο του χρήστη ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ | 27 Οκτωβρίου 2016, 14:10
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΑΤΗΡΙΑ Τα προτεινόμενα μέτρα ακόμα και αν είναι επιστημονικά ορθά, είναι δυστυχώς οικονομικά ανέφικτα να υλοποιηθούν από πρατηριούχους οι οποίοι προσπαθούν να διακανονίσουν τις υποχρεώσεις τους στην εφορία, στους συνεργάτες τους, παντού! Όταν τρως τη σάρκα σου για να ζήσεις δεν μπορείς εκ των πραγμάτων να κάνεις αυτά που προτείνει το νομοσχέδιο. Ενδεικτική κοστολόγηση μέτρων για τον πρατηριούχο ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΥΣ 1) Η τροποποίηση των ανακτήσεων ατμών με φλογοπαγίδες, διπλά καπέλα, λοιπά εξαρτήματα κλπ μαζί με τους εισαγόμενους ετήσιους ελέγχους προσδίδουν ένα ελάχιστο ενδεικτικό κόστος 1000 € + το ετήσιο κόστος ελέγχου ενδεικτικά 200 € 2) Η έκδοση και προσκόμιση πιστοποιητικών για κάθε ανυψωτικό για κάθε αεροσυμπιεστή και γενικά κάθε μηχάνημα που υπάρχει στα πρατήρια αν δεν επιφέρει κατάργηση αυτών, (δηλαδή κατάργηση μέρους της δουλειάς τους) θα επιφέρει είτε αντικατάστασή τους (με κόστη άνω των 5.000 €) είτε θα επιφέρει εκσυγχρονισμό των μηχανημάτων με ενδεικτικά κόστη 1500 € για ένα ανυψωτικό + κόστος ελέγχου ~ 200 € ανά μηχάνημα + το κόστος πιστοποίησης ~ 300 € ανά μηχάνημα δηλαδή για 1 ανυψωτικό με 1 αεροσυμπιεστή το κόστος υπερβαίνει τα 2.500 € ανά πρατήριο + τα ετήσια πάγια καθώς τα πιστοποιητικά λήγουν ανά μερικά έτη ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΑΠΑΝΩΝ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ: 1)ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ STAGE 2 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ 2000 € ΓΙΑ 2 ΑΝΤΛΙΕΣ, ΑΝ ΦΥΣΙΚΑ ΑΥΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΜΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ + ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΤΛΙΑΣ (~ 6000 € ΑΝΑ ΑΝΤΛΙΑ) 2) ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΝΙΧΝΕΥΤΩΝ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΩΝ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ 4000 € (ΓΙΑ 2 - 3) ΑΝΙΧΝΕΥΤΕΣ, ΓΙΑ ΔΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΘΑ ΥΠΕΡΒΕΙ ΤΑ 5500€ + ΤΟ ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ~ 200 € 3) ΥΔΡΑΥΛΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ ΣΩΛΗΝΟΓΡΑΜΜΩΝ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ 1000 € 4) ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ INTERLOCK ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ 2000 € ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΑΜΕΣΗ ΜΕΣΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ 3.700 € ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟ ΜΕ ΜΟΛΙΣ ΕΝΑ ΑΝΥΨΩΤΙΚΟ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ 5.200 € ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟ ΜΕ 2 ΑΝΥΨΩΤΙΚΑ, ΠΛΕΟΝ ΔΕ ΤΩΝ ΕΤΗΣΙΩΝ ΠΑΓΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΙΣΧΥ ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΝΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΑΠΑΝΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ 13.000 € ΜΕ 25.000 € ΜΕ ΔΥΟ ΜΟΛΙΣ ΑΝΤΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΑΝΥΨΩΤΙΚΟ, ΠΛΕΟΝ ΤΩΝ ΕΤΗΣΙΩΝ ΠΑΓΙΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΚΛΗΘΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΒΑΛΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΚΟΣΤΗ ΜΕΛΕΤΩΝ, ΤΑ ΚΟΣΤΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ, ΤΑ ΚΟΣΤΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟ, ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΤΑ ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΚΟΣΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ, ΟΙ ΕΤΗΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ, ΟΙ ΕΤΗΣΙΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ, ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΚΛΠ ΚΛΠ ΚΛΠ. ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΚΟΣΤΗ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΔΥΣΒΑΣΤΑΚΤΑ, ΤΑ ΔΕ ΝΕΑ ΚΟΣΤΗ ΠΟΥ ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΑΔΥΝΑΤΑ ΝΑ ΤΑ ΑΝΤΕΞΕΙ Ο ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΣ!!! Λοιπές παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου 1) Στα μικτά πρατήρια εισάγεται απαγορευτική απόσταση 100 μ από αρχαιολογικό χώρο που σήμερα δεν ισχύει από την ισχύουσα νομοθεσία και η οποία προφανώς είναι λάθος να τεθεί επιπρόσθετα! 2) Για τη μεταβίβαση της άδειας εισάγει τη συναίνεση του προκατόχου ιδρυτή μάλιστα του πρατηρίου, που αφενός από την ισχύουσα νομοθεσία δεν απαιτείται, αφετέρου είναι λάθος καθώς ο ιδρυτής μπορεί να είναι οποιοσδήποτε αρχικός μισθωτής που στο μέλλον να μην επιθυμεί για δικούς του λόγους να συναινεί. 3) Για ένα σταθμό με αντλίες το πιστ. πυρ/σίας ισχύει σήμερα σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις 6 μήνες και όχι όπως γράφεται στο νομοσχέδιο 36 μήνες. Χαρακτηριστικά σε ένα σταθμό χωρίς αντλίες το πιστοποιητικό πυροπροστασίας ισχύει 12 μήνες, δηλαδή προφανώς η πρόταση δημιουργεί σύγχυση και είναι λάθος! 4) Το νομοσχέδιο εξακολουθεί να μην προτείνει λύση στο πρόβλημα απομάκρυνσης πρατηρίων που βρίσκονται σε όμορες ή σε κοντινές απαγορευτικές χρήσεις. Για τα απλά πρατήρια η απόσταση αυτή είναι 30 μ, ενώ για τα μικτά πρατήρια φτάνει σε ορισμένες περιπτώσεις και τα 50 μ. Μια προγενέστερη υπουργική απόφαση που προσπάθησε να φέρει κάποιες μειώσεις στις αποστάσεις ασφαλείας, είχε προβλήματα σε δομικές της διατυπώσεις με αποτέλεσμα να αυτοαναιρείται από τις ίδιες τις διατυπώσεις της και τις ερμηνείες που την ακολούθησαν, με συνέπεια τη δικαιολογημένη μη εφαρμογή της από πολλές αδειοδοτούσες υπηρεσίες Η ΟΒΕ είχε και εξακολουθεί να προτείνει απλούστερα και κατά πολύ λιγότερο δυσβάσταχτα οικονομικά μέτρα υπέρ της ασφάλειας, αλλά και υπέρ της παραμονής, των πρατηριούχων στις δουλειές τους.