Αρχική Αναδιοργάνωση ΥΠΑΆρθρο 23 – Αξιοποίηση και ανάπτυξη κρατικών αεροδρομίωνΣχόλιο του χρήστη Μαρία Καλογερία | 9 Αυγούστου 2010, 14:23
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με το εν λόγω άρθρο, και συγκεκριμένα την παρ.7 αυτού, θα θέλαμε να παρατηρήσουμε τα εξής: Θα ήταν ενδειγμένη η παρουσία Μονάδας Αερολιμενικού Ελέγχου στελεχωμένης από υπαλλήλους του κλάδου ΠΕ1 Αερολιμενικών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας τόσο στην περίπτωση της παραγράφου 1, όσο και στην περίπτωση της παραγράφου 2. Η παράλειψη ύπαρξης και λειτουργίας μίας τέτοιας μονάδας στην περίπτωση της παρ.2, δηλαδή στην περίπτωση παραχώρησης δικαιωμάτων εκμετάλλευσης ενός ή περισσότερων αεροδρομίων απευθείας με υπουργική απόφαση σε ημεδαπό ή αλλοδαπό νομικό πρόσωπο, δεν δικαιολογείται, καθώς τα καθήκοντα του κλάδου αυτού της ΥΠΑ αποσκοπούν στην εξασφάλιση της τήρησης της κείμενης νομοθεσίας σε θέματα safety, security και δικαιωμάτων επιβατών σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσεων, με απώτερο στόχο την απρόσκοπτη αλλά ταυτόχρονα ασφαλή για το επιβατικό κοινό διεξαγωγή του αεροπορικού έργου. Ο αερολιμενικός έλεγχος, όπως αυτός σκιαγραφείται από την κείμενη νομοθεσία (Κώδικας Αεροπορικού Δικαίου, ΕΠΑΠΑ, Αερολιμενικές Διατάξεις,Ευρωπαϊκός Κανονισμός για τα δικαιώματα επιβατών κλπ)επί της ουσίας αποτελεί την παρουσία του κράτους στα αεροδρόμια, αναφορικά με τα αντικείμενα που ο έλεγχος αυτός περιλαμβάνει, ασχέτως με το ιδιοκτησιακό καθεστώς κάθε αεροδρομίου. Ως τέτοιος στοιχειοθετεί την έννοια της κρατικής εποπτείας, η οποία όχι μόνο πρέπει να υφίσταται στα αεροδρόμια, τα οποία αποτελούν πύλες εισόδου και αυστηρά ελεγχόμενους χώρους διακίνησης επιβατών, αλλά και δεν μπορεί να εκχωρηθεί σε ιδιώτη, καθώς αποτελεί κλασική μορφή προληπτικής ή και κατασταλτικής διοίκησης. Τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε περίπτωση παραβατικών συμπεριφορών, όπως αυτές που περιλαμβάνονται στις αερολιμενικές διατάξεις, είναι χαρακτηριστικά της εποπτείας που ασκεί το κράτος στη συγκεκριμένη περίπτωση δια των αρμοδίων οργάνων του Αερολιμενικών Υπαλλήλων. Βάσει των ανωτέρω, καταλήγουμε ότι το έργο των Αερολιμενικών Υπαλλήλων της ΥΠΑ είναι διττό. Αφενός επιχειρησιακό, όπως στα αμιγώς μέχρι στιγμής κρατικά αεροδρόμια, αφετέρου εποπτικό, όπως στον ΔΑΑ αλλά και στα υπόλοιπα κρατικά. Τυχόν εξαφάνιση του εποπτικού ρόλου των Αερολιμενικών από ένα ή περισσότερα αεροδρόμια θα είχε κατά τη γνώμη μας επαχθείς συνέπειες στην ασφαλή διακίνηση των επιβατών και στην ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων, ως εκ τούτου προτείνουμε σε κάθε περίπτωση να κατοχυρωθεί ήδη σε επίπεδο τυπικού Νόμου και όχι στο εξουσιοδοτούμενο προς έκδοση Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο - ως γνωστόν - έχει κατώτερη τυπική ισχύ έναντι του Νόμου. Με τιμή, Μαρία Καλογερία, Ιωάννα Καστανιώτη, Αμαλία Βαλιδάκη, Κώστας Παντελόγλου (υπάλληλοι κλάδου ΠΕ1 Αερολιμενικών)