Αρχική Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EEΆρθρο 10 – Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 114 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82), όπως ισχύει (Άρθρο 2 παρ.1 και άρθρα 4, 5 και 6 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)Σχόλιο του χρήστη ΦΟΡΤΙΣΙΣ ΜΕΠΕ | 30 Οκτωβρίου 2016, 21:54
Σε ότι αφορά την ασφαλή εγκατάσταση συσκευών επαναφόρτισης Η/Ο ισχύουν ούτως ή άλλως οι όροι και προϋποθέσεις, που προβλέπει η Υπουργική Απόφαση Φ.7.5/1816/88 (ΦΕΚ470Β/5-3-2004) με την οποία καθιερώθηκε στην Ελλάδα το πρότυπο ΕΛΟΤ HD384, οι οποίες καλύπτουν πλήρως κάθε αναγκαία παράμετρο ασφαλούς εγκατάστασης των συσκευών φόρτισης, καθώς αυτές υπάγονται στην κατηγορία των ηλεκτρικών συσκευών χαμηλής τάσης και έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με κάθε άλλη παρόμοια συσκευή χαμηλής τάσης. Οι τεχνικές προδιαγραφές των συσκευών φόρτισης που περιλαμβάνονται στο παράρτημα της Οδηγίας και προσαρτώνται με το άρθρο 9 ορίζουν με ακρίβεια και τις ελάχιστες τεχνικές απαιτήσεις των συσκευών αυτών, ώστε να διασφαλίζεται κοινά πρότυπα φόρτισης στα κράτη μέλη της ΕΕ. Η πρόβλεψη θεσμοθέτησης πρόσθετων όρων και προϋποθέσεων από τους προαναφερόμενους για την εγκατάσταση συσκευών επαναφόρτισης Η/Ο σε ιδιωτικούς χώρους (συνεργεία αυτοκινήτων, σταθμοί αυτοκινήτων κλπ) είναι περιττή και η εμπειρία μέχρι σήμερα από την εφαρμογή της αντίστοιχης Υπουργικής Απόφασης που εκδόθηκε τον Ιανουάριο του 2015 (ΚΥΑ 71287/6443 ΦΕΚ 50 Β/15-1-2015) είναι ότι η θέσπιση πρόσθετων όρων λειτουργεί αποτρεπτικά στην εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης και αντί να απλοποιεί την άσκηση της σχετικής δραστηριότητας (παροχή υπηρεσιών επαναφόρτισης Η/Ο) την καθιστά πιο δύσκολη και επιβαρυμένη με διοικητικά και οικονομικά κόστη που επί της ουσίας δεν προσθέτουν κάτι στην ασφάλεια ή λειτουργικότητα της εγκατάστασης και επι πλέον δεν υπάρχουν αντίστοιχοι σε άλλη χώρα. Ωστόσο θα είναι χρήσιμη για τη διευκόλυνση των επενδύσεων σε υποδομές επαναφόρτισης από ιδιώτες η θεσμοθέτηση κριτηρίων ή / και κινήτρων με βάση τα οποία θα μπορούν να εγκαθίστανται υποδομές επαναφόρτισης σε δημόσιους χώρους, όπως το οδικό δίκτυο, οι πλατείες, τα πεζοδρόμια σε αστικές και υπεραστικές περιοχές καθώς και στο εθνικό οδικό δίκτυο.