Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»Άρθρο 52 – Τροποποίηση του άρθρου 73 του ν. 4427/2016 (Α’ 188)Σχόλιο του χρήστη ΤΣΙΟΓΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ | 17 Δεκεμβρίου 2019, 14:35
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η φράση «εξαιρουμένων των υπαλλήλων του κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, κλάδων ΠΕ/ΤΕ Ηλεκτρονικών (ATSEP),καθώς και των υπαλλήλων ανεξαρτήτως κλάδου που εργάζονται σε οργανικές μονάδες της Αεροναυτιλίας με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές)για τους οποίους οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33).», να αντικατασταθεί από τη φράση «εξαιρουμένων των υπαλλήλων, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΚΛΑΔΟΥ, που εργάζονται με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές) για τους οποίους οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33).». Επίσης, η ρύθμιση αυτή να επεκταθεί και στο ωράριο του προσωπικού της ΑΠΑ που θα εργάζεται με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές). Για την παραπάνω τροποποίηση, επικαλούμαι την επιχειρηματολογία της αιτιολογικής έκθεσης, όπως ακριβώς διατυπώνεται σε αυτήν: «Στην εξαίρεση αυτή μαζί με τους υπαλλήλους του κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ATCO) προστίθενται και οι κλάδοι των ΠΕ/ΤΕ Ηλεκτρονικών (ATSEP) καθώς και όλοι οι υπάλληλοι ανεξαρτήτως κλάδου που εργάζονται σε οργανικές μονάδες με το σύστημα της 24/ωρης απασχόλησης (φυλακές). Με την προσθήκη αυτή αποκαθίσταται το ωράριο εργασίας των εργαζομένων σε 24ωρη βάρδια, το οποίο εντελώς αδικαιολόγητα εξισώθηκε με το ωράριο εργασίας των εργαζομένων εκτός 24/ωρης βάρδιας, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιδιαίτερη φύση της συγκεκριμένης υπηρεσίας, αλλά και το επιστημονικά τεκμηριωμένο γεγονός, ότι το κυλιόμενο ωράριο και ιδιαιτέρως η νυχτερινή εργασία είναι επιβαρυντικοί παράγοντες για τους οποίους η Υπηρεσία οφείλει να λαμβάνει ιδιαίτερα αντισταθμιστικά μέτρα. Σημειώνεται δε ότι με την εν λόγω ρύθμιση εξασφαλίζεται και η ομαλή λειτουργία των οργανικών μονάδων 24ωρης λειτουργίας μέσω της εναρμόνισης του ωραρίου των βαρδιών μεταξύ των διαφορετικών κλάδων, όπως αυτό προβλεπόταν για την ΥΠΑ και στον ν.1485/1984.» Το μειωμένο ωράριο, ως αντισταθμιστικό μέτρο για την επιβάρυνση στην υγεία τους που υφίστανται οι υπάλληλοι που εργάζονται με το σύστημα της 24ωρης απασχόλησης (φυλακές), δηλαδή κυλιόμενο ωράριο και νυχτερινή εργασία, οφείλει να ισχύσει για όλους όσους εργάζονται υπό τις ίδιες συνθήκες, ανεξαρτήτως του κλάδου στον οποίο υπηρετούν. Είναι δε εξίσου δίκαιο, εφόσον τελικά αναφερθεί στην τροποποίηση έστω και ένας κλάδος (πχ. ΕΕΚ), να αναφερθούν συγχρόνως και ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι κλάδοι της ΥΠΑ/ΑΠΑ που εκτελούν 24ωρες βάρδιες ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ των ATSEP και των AFISO αλλά και όλων εκείνων που λόγω αρμοδιότητας είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής και να καλούνται κατεπειγόντως και σε τυχαίες ώρες για δουλειά λόγω τυχόν ενεργοποίησης ή παράτασης λειτουργίας αερολιμένων στα πλαίσια των εργασιακών τους υποχρεώσεων. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, Δρ ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΙΟΓΚΑΣ, νεο-ATSEP υπάλληλος της Δ/σης Κανονιστικής Λειτουργίας Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας της ΥΠΑ (ή της ανύπαρκτης ΑΠΑ - ακόμα δεν ξέρω...).