Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»Άρθρο 30 – Τροποποίηση άρθρων 1, 4Α και 4Β και προσθήκη άρθρου 4Γ του ν.3446/2006 (Α’ 49)Σχόλιο του χρήστη ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ | 18 Δεκεμβρίου 2019, 08:26
• Η σύσταση ειδικού σώματος ελεγκτών (με τους φορείς, που συμμετέχουν στο άρθρο 2 του νόμου 3446/06 και με κοινή εκπαίδευση) ενταγμένο στη κάθε Περιφέρεια, που θα συντονίζεται από την Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας του υπουργείου. (Παρ. 9 του άρθρου 1 του Ν. 3897/2010 (ΦΕΚ 208Α΄) «Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις».)Στην Γαλλία οι οδικοί έλεγχοι γίνονται από ένα Σώμα 500 περίπου ελεγκτών (Contrôleurs des transports terrestres), στην Γερμανία από το BAG – Federal office for Goods Transport, στην Ολλανδία από την Inspectorate for Transport and the Environment (ILT), στην Πολωνία από την General Road Transport Inspectorate (Główny Inspektorat Transportu Drogowego) (την Μ. Βρετανία από την (VOSA – executive agency of the Department for Transport). • Η συγκέντρωση, μελέτη, παρακολούθηση, έκδοση στατιστικών στοιχείων και δεικτών και η αξιολόγησή τους σχετικά με τους οδικούς ελέγχους και η συνεχής ανατροφοδότησή του. • Η εφαρμογή συστήματος άμεσης είσπραξης του προστίμου, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική (POS και e-παραβολο). • Η δημιουργία ενιαίου πίνακα ελεγκτών σε επίπεδο Περιφέρειας και όχι Περιφερειακής Ενότητας, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης ελεγκτών από νομό σε νομό (της ίδιας Περιφέρειας), προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο έλλειψης ελέγχων σε κάποιες Περιφερειακές Ενότητες (λόγω έλλειψης προσωπικού ή το κώλυμα της εντοπιότητας) • Δεν θεσπίστηκαν ποτέ τα μέτρα συμβολής στην εντατικοποίηση των ελέγχων (αύξηση της αποζημίωσης των ΜΚΕ, εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις Κυριακές), όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου (άρθρο 1). • Οι έλεγχοι για υπερφόρτωση των φορτηγών οχημάτων είναι τεχνικά αδύνατοι λόγω έλλειψης τεχνικού εξοπλισμού • Δεν έχουν πραγματοποιηθεί τα εκπαιδευτικά προγράµµατα στο πλαίσιο προγράμματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Trace Project), που στόχο έχουν την ομοιόμορφη εφαρµογή του Κανονισµού 561/2006 από τα όργανα ελέγχου σε όλη την ΕΕ • Δεν υπάρχει ο τεχνικός εξοπλισμός, που να διευκολύνει τους ελεγκτές προκειμένου να λαμβάνουν στοιχεία (οχημάτων, οδηγών-εργαζομένων) σε πραγματικό χρόνο από τις υπηρεσίες τους ή από άλλες υπηρεσίες( Σύμφωνα με το παράρτημα ΙΙ της οδηγίας για την εφαρμογή των κανονισμών (ΕΟΚ) αριθ. 3820/85 και (ΕΟΚ) αριθ. 3821/85, της οδηγίας 2002/15/ΕΚ, καθώς και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 484/2002 και της οδηγίας 2003/59/ΕΚ τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν ότι στους επιθεωρητές, που εκτελούν καθήκοντα επιβολής το ακόλουθο τυποποιημένο υλικό: φορητός υπολογιστής με λογισμικό ικανό να ανακτά δεδομένα από τη μονάδα οχήματος και την κάρτα οδηγού του ψηφιακού ταχογράφου και να αναλύει δεδομένα ή να διαβιβάζει ευρήματα προς κεντρική βάση δεδομένων για ανάλυση. Το υλικό αυτό πρέπει να είναι διαλειτουργικό μεταξύ αρμόδιων αρχών επιβολής των κρατών μελών και υλικό για τον έλεγχο των παλαιών φύλλων ταχογράφου.) • Η θέσπιση ενός συνεκτικού συστήματος για την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών μεταξύ των κρατών μελών, που να καλύπτει, μεταξύ άλλων, τα ήδη υπάρχοντα σχέδια στον τομέα των οδικών ελέγχων.