Αρχική Αναδιοργάνωση ΥΠΑΆρθρο 28 – Ρύθμιση θεμάτων ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας από έκνομες ενέργειεςΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Χατζηπανάγος | 10 Αυγούστου 2010, 00:19
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 28- «Διεύθυνση Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας από έκνομες ενέργειες». 1. Ενώ περιγράφονται σαφέστατα οι αρμοδιότητες και οι ευθύνες της Διεύθυνσης Ασφαλείας, δεν υπάρχει κάποια σύνδεσή της με τα πολλά ιδρυόμενα τμήματα SQS (Safety Quality Security) που δημιουργούνται και από τα οποία προκύπτει ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων που θα ασχολείται με θέματα προστασίας (Security) γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα λήψης αποφάσεων, διαρροής μη κοινοποιούμενων εγγράφων, συζητήσεις επί «παντός επιστητού», όσον αφορά την προστασία των Αερολιμένων και των Αεροπορικών Εγκαταστάσεων. Δεν αναφέρεται κάπου η τήρηση π.χ του ΕΠΑΠΑ εκ μέρους των μονάδων αυτών. Αντίθετα οι μονάδες αυτές θα έχουν σαν αρμοδιότητα την εκπόνηση Τεχνικών Οδηγιών χωρίς να υπάρχει σύνδεσή τους με τους Κανονισμούς Ασφαλείας. Το πρόβλημα θα γίνεται περισσότερο έντονο όταν οι εταιρείες που θα έχουν την Διαχείριση των αερολιμένων δεν θα πείθονται να εφαρμόσουν τους Κανονισμούς Ασφαλείας όταν εκ μέρους της ΥΠΑ δεν θα υπάρχουν σαφείς κανόνες που θα πρέπει να ακολουθούνται. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στα θέματα ασφαλείας θα ανακατευθούν ιδιωτικές εταιρείες παροχής ελέγχων ασφαλείας και ιδιωτικές εταιρείες συντήρησης των ηλεκτρονικών συσκευών & συστημάτων ασφαλείας. 2. Οι επιθεωρητές της Commission θα επιθεωρούν μεν τις εγκαταστάσεις και τις διαδικασίες ασφαλείας των ιδιωτικών αερολιμένων το αντίκτυπο τυχόν ευρημάτων όμως θα είναι για την Χώρα. 3. Επειδή η προστασία από έκνομες ενέργειες θα βασίζεται όλο και περισσότερο στις Τεχνολογίες Ηλεκτρονικών Συστημάτων και συσκευών ασφαλείας, η ΥΠΑ θα πρέπει να διαθέτει όλα τα κατάλληλα μέσα για τον έλεγχο της σωστής χρήσης, της ποιότητας ανίχνευσης, επιλογής νέων τεχνολογιών και μηχανισμούς ελέγχου των συστημάτων-συσκευών ασφαλείας και των διαδικασιών χρήσης και συντήρησης των συσκευών & συστημάτων αυτών εκ μέρους των ιδιωτών. 4. Οι συσκευές και τα Συστήματα Ασφαλείας δεν πρέπει να είναι ενταγμένα στα «Ειδικά Συστήματα» αλλά σε ειδική Διεύθυνση ή Τμήμα Ηλεκτρονικών που θα έχει σαν αποκλειστική αρμοδιότητα το αντικείμενο προστασίας έναντι εκνόμων ενεργειών, λόγω των εμπιστευτικών και απορρήτων πληροφοριών που δεν κοινοποιούνται για ευνόητους λόγους και καθορίζονται από τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς Ασφαλείας. Στο αντικείμενο αυτό υπάρχουν ευαίσθητες πληροφορίες που δεν μπορούν να μεταφέρονται σε ιδιωτικές εταιρείες συντήρησης των συσκευών αυτών, χωρίς επεξεργασία και επόπτευση από «Κρατική Αρχή». 5. Σε περίπτωση που η Διεύθυνση Ασφαλείας παραμείνει ως έχει, δηλαδή με τρία τμήματα εκ των οποίων το ένα «Ηλεκτρονικών μέσων & Συστημάτων Ασφαλείας» ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης θα πρέπει να είναι και του κλάδου Ηλεκτρονικών (Σήμερα την αρμοδιότητα αυτή την έχει αποκλειστικά ο κλάδος των Αερολιμενικών), ενώ ο αριθμός του προσωπικού του τμήματος θα πρέπει να καθορίζεται στον Οργανισμό και να είναι επαρκής ώστε να παρέχεται η δυνατότητα σωστής λειτουργίας του τμήματος στην Διεύθυνση (Σήμερα έχει δύο Ηλεκτρονικούς για 40 Αερολιμένες) . 6. Οι αρμοδιότητες των Ηλεκτρονικών είναι οι ακόλουθες : - μελέτη-σχεδιασμός Ηλεκτρονικών συστημάτων Ασφαλείας (Αυτόματα συστήματα ελέγχου ασφαλείας εκρηκτικών [HBS], συστήματα ελέγχου πρόσβασης και επιτήρησης) σε συνδυασμό με το αυτόματο σύστημα διαχείρισης και ταξινόμησης αποσκευών και του αυτόματου συστήματος συσχέτισης αποσκευών-επιβατών (BRS) - η λογιστική υποστήριξη των συσκευών και συστημάτων ασφαλείας, - συμμετοχή στην έγκριση των σχεδίων ασφαλείας των Αερολιμένων, Αεροπορικών εγκαταστάσεων μονάδων αεροναυτιλίας, εταιρειών μεταφοράς Εμπορευμάτων και Ταχυδρομείου και φορέων που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά συστήματα και συσκευές ασφαλείας. - εκπόνηση διαδικασιών λειτουργίας και συντήρησης ηλεκτρονικού εξοπλισμού ασφαλείας - εκπόνηση τεχνικών προδιαγραφών-απαιτήσεων ηλεκτρονικού εξοπλισμού ασφαλείας - εισήγηση χρήσης νέων τεχνολογιών εξοπλισμού ασφαλείας - συμμετοχή σε συνεδριάσεις Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οργανισμών ασφάλειας - συμμετοχή σε επιθεωρήσεις ασφαλείας. - συμμετοχή σε επιτροπές εμπειρογνωμόνων για την προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού ασφαλείας - συνεργασία με ειδικών δυνάμεων της Αστυνομίας (π.χ ΤΕΕΜ) για τον ποιοτικό έλεγχο και αξιολόγηση των συσκευών ανίχνευσης με τη χρήση πραγματικών εκρηκτικών. - Έγκριση μελετών επέκτασης Αερολιμένων όσον αφορά τη διευθέτηση, απαίτηση των λειτουργικών χώρων για την εγκατάσταση Ηλεκτρονικών συσκευών και συστημάτων ασφαλείας (Σημεία ελέγχου ασφαλείας επιβατών-χειραποσκευών, χώροι ελέγχου ασφαλείας παραδιδομένων στα ελεγκτήρια εισιτηρίων αποσκευών, εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου πρόσβασης και επιτήρησης αεροσταθμού και περιμετρικής αεροδρομίου) - Σχεδιασμός και προγραμματισμός ηλεκτρονικών μέσων και συστημάτων ασφαλείας στα Κρατικά πολιτικά αεροδρόμια. - Ο προϊστάμενος του τμήματος Ηλεκτρονικών ορίζεται σαν Τακτικό μέλος στην Technical Task Force (TTF) της European Civil Aviation Conference (ECAC) με έναν υπάλληλο του τμήματος ως αναπληρωματικό μέλος και δυνατότητα συμμετοχής στις ομάδες εργασίες της TTF όλων των υπαλλήλων του τμήματος. Τέλος θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψει για την σύσταση ειδικού κέντρου τεχνικής αξιολόγησης και ποιοτικού ελέγχου Ηλεκτρονικών συστημάτων και συσκευών ασφαλείας και νέων Τεχνολογιών για την ασφάλεια σε συνεργασία με την ECAC/TTF. Γεώργιος Χατζηπανάγος Τ/Δ15/Γ –Επιθεωρητής Ασφαλείας με Α΄Βαθμό κλάδος ΤΕ4 Ηλεκτρονικών