Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρώ ότι η αναδιοργάνωση της ΥΠΑ θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριλάβει και διατάξεις που θα την καθιστούν λειτουργικά ανεξάρτητη κατά την άσκηση των πραγματικά εξαιρετικά σημαντικών αρμοδιοτήτων της. Φυσικά προς το παρόν, συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή δεν μπορεί να γίνει αλλά σε κάθε περίπτωση αυτό θα πρέπει να αποτελέσει ζητούμενο κατά την επόμενη συνταγματική αναθεώρηση. Το έργο που επιτελεί δεν υστερεί σε σοβαρότητα από το έργο παρόμοιων συνταγματικά ανεξάρτητων αρχών (με εκτελεστικές αρμοδιότητες). Συνεπώς, επί του παρόντος θα μπορούσαν να θεσπιστούν διατάξεις που θα διασφαλίζουν την λειτουργική ανεξαρτησία της με άξονα τον τρόπο διορισμού της Διοίκησής της - εις τρόπον ώστε να μην εξαρτώνται από τον πολιτικό τους προϊστάμενο κατά την άσκηση των καθηκόντων τους - έχοντας σαν πρότυπο λ.χ. τις διατάξεις που αφορούν στην Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων - Ασφάλειας Πτήσεων (ν.2912/2001) ή και τον τρόπο διορισμού της διοίκησης της ΕΛΣΤΑΤ. Παράλληλα, η αναθεώρηση του οργανισμού της ΥΠΑ δεν θα πρέπει να περιοριστεί στην θεραπεία της εκκρεμότητας της προσφυγής της ΕΕ στο ΔΕΚ για παράβαση κοινοτικού δικαίου στον τομέα ATM/ANS, αλλά στην θεραπεία όλων ανεξαιρέτως των σχετικών υφισταμένων εκκρεμοτήτων. Επίσης θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τη διασύνδεση της ΥΠΑ με τον τομέα της έρευνας στο χώρο των αερομεταφορών-αεροναυτιλίας, μέσω της διασύνδεσής της με πανεπιστημιακές σχολές, όπως γίνεται σε όλες τις προηγμένες χώρες. Συνεπώς απαιτείται δημιουργία Διεύθυνσης Ανάλυσης - 'Ερευνας η οποία θα λειτουργεί ως φορέας συντονισμού για όλα τα θέματα αερομεταφορών-αεροναυτιλίας για τα οποία απαιτείται εργαστηριακή ή άλλου είδους έρευνα. Παράλληλα, θα πρέπει να αναβαθμιστεί η Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας, μέσω της αδειοδότησής της ως FTO - TRTO προκειμένου να μπορούν οι νέοι επιχειρησιακοί υπάλληλοι να αποκτούν άδεια πιλότου κατά τη εισαγωγή τους στην ΥΠΑ, όπως άλλωστε γίνεται σε πολλές χώρες. Με αυτό το τρόπο θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και πολλοί από τους υπαλλήλους της πρώην ΟΑ ως εκπαιδευτές.