Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»Άρθρο 52 – Τροποποίηση του άρθρου 73 του ν. 4427/2016 (Α’ 188)Σχόλιο του χρήστη IΩΑΝΝΑ ΚΛΩΝΑΡΑΚΗ | 23 Δεκεμβρίου 2019, 15:51
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΧΟΛΙΑ επί του άρθρου 52 Της υπαλλήλου ΚΛΩΝΑΡΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑΣ ΠΕ5 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΑ ΜΕΛΟΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΟΣΥΠΑ ΤΑΜΙΑΣ ΤΑΟΣΥΠΑ Καταρχήν χαιρετίζω τη δυνατότητα συμμετοχής των διοικούμενων στη διαδικασία έκδοσης νομοθετικών πράξεων της παρούσας κυβέρνησης διαμέσου του Υπουργού μας. Η συμμετοχή των διοικουμένων είναι μέθοδος εκδημοκρατισμού των μέσων άσκησης των δραστηριοτήτων της Δημόσιας Διοίκησης, έχει δε ποικίλους σκοπούς, οι κυριότεροι των οποίων είναι η προστασία του διοικούμενου και η μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα της διοικητικής δράσης, λόγω αποδοχής της από τα πρόσωπα στα οποία απευθύνεται. Λαμβάνοντας υπόψιν τα κάτωθι: (1) Την αιτιολογική έκθεση του άρθρου 52 στο εν λόγω νομοσχέδιο, στο οποίο αναγράφονται τα εξής «Με την προσθήκη αυτή αποκαθίσταται το ωράριο εργασίας των εργαζομένων σε 24ωρη βάρδια, το οποίο εντελώς αδικαιολόγητα εξισώθηκε με το ωράριο εργασίας των εργαζομένων εκτός 24/ωρης βάρδιας, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιδιαίτερη φύση της συγκεκριμένης υπηρεσίας, αλλά και το επιστημονικά τεκμηριωμένο γεγονός, ότι το κυλιόμενο ωράριο και ιδιαιτέρως η νυχτερινή εργασία είναι επιβαρυντικοί παράγοντες για τους οποίους η Υπηρεσία οφείλει να λαμβάνει ιδιαίτερα αντισταθμιστικά μέτρα. (2) Την αρχή της Αξιοκρατίας, μια αρχής συνταγματικής περιωπής, η οποία συνιστά εφαρμογή τόσο της Δημοκρατικής Αρχής (άρθρο 1 §1 Σ) όσο και της Αρχής της Ισότητας (άρθρο4§1 Σ) (3) Την αρχή της Νομιμότητας που είναι ειδικότερη εφαρμογή του Κράτους Δικαίου, και ασκείται για την ικανοποίηση του Δημοσίου Συμφέροντος και διέπεται από τις ειδικότερες αρχές των θεμελιωδών συνταγματικών αρχών του κράτους δικαίου (Σ άρθρο 28 Παρ.1) και του σεβασμού και της προστασίας της αξίας του ανθρώπου (Σ άρθρο 2 Παρ. 1). (4) Τις Γενικές Αρχές του Διοικητικού Δικαίου που κατισχύουν και έναντι οποιασδήποτε υφιστάμενης νομολογίας από τις οποίες προκύπτει και η ανάγκη προστασίας του Διοικούμενου. Ειδικότερα: (α) Την αρχή της Ισότητας των διοικούμενων ενώπιων των Δημοσίων Υπηρεσιών, βάσει της οποίας οι οργανικές μονάδες του Δημοσίου έχουν υποχρέωση να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε κάθε διοικούμενο σύμφωνα ή σε αρμονία με τους κανόνες Δικαίου που έχουν θεσπιστεί βάσει της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της Ισότητας. (β) Την αρχή της Αμεροληψίας (γ) Την αρχή της Αναλογικότητας, της οποίας αποδέκτης για σεβασμό είναι ο κοινός νομοθέτης που θεσπίζει περιορισμό ατομικών δικαιωμάτων με νόμο, σύμφωνα με την υπέρ αυτού συνταγματική επιφύλαξη. Η εν λόγω αρχή, η οποία κατατείνει στην εκλογίκευση των επαχθών παρεμβάσεων της κρατικής εξουσίας στα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη, παραβιάζεται όταν η συγκεκριμένη κρατική παρέμβαση δεν είναι, i) πρόσφορη για την επίτευξη του σκοπού που επιδιώκεται με αυτήν, ii) αναγκαία για την επίτευξη του εν λόγω σκοπού, με την έννοια ότι το αυτό αποτέλεσμα δεν μπορεί να επιτευχθεί με ένα ανώδυνο ή ηπιότερο μέσο και iii) αναλογική εν στενή έννοια, δηλαδή να τελεί σε εσωτερική αλληλουχία προς τον επιδιωκόμενο σκοπό, ώστε η αναμενόμενη ωφέλεια να μην είναι ποιοτικά και ποσοτικά κατώτερη από τη βλάβη που προκαλείται (ΑΠ 5/2013). Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι: Γίνεται μία περιχαράκωση των δικαιωμάτων της Αεροναυτιλίας -με ότι και αν αυτό συνεπάγεται- και αγνοούνται πασιφανώς όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι σε 24ωρη βάρδια. Εν κατακλείδι, το παρόν άρθρο ως έχειν, είναι κατάφορα διασπαστικό, δημιουργεί υπαλλήλους πολλαπλών ταχυτήτων και εκτός των άλλων διαταράσσει την εργασιακή ειρήνη μεταξύ των υπαλλήλων της ΥΠΑ. Παρακαλώ, λοιπόν, τον Υπουργό και τον Νομοθέτη να ενεργήσουν για την αποκατάσταση αυτής της διάκρισης, και να επεκταθεί η ρύθμιση για όλους τους εργαζόμενους που λειτουργούν υπό το καθεστώς 24ωρων φυλακών, ανεξάρτητα από το φορέα που υπηρετούν (ΥΠΑ ή ΑΠΑ προσεχώς) και την ειδικότητα ή κλάδο που κατέχουν. Η θεσμοθέτηση ειδικού ωραρίου αποτελεί ευεργετικό αντιστάθμισμα στην κυλιόμενη απασχόληση και τη νυχτερινή βάρδια, και δε νοείται δίκαιο να γίνεται διάκριση ανάμεσα σε κλάδους και οργανικές μονάδες. Δεν είναι κλαδικό θέμα, είναι θέμα συνθηκών εργασίας και αφορά όλους τους υπαλλήλους που εργάζονται υπό τις ίδιες συνθήκες. Tέλος, δεδομένης της σπουδαιότητας της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, καλώ δημόσια όλους τους συναδέλφους μου Οικονομικούς να συμμετάσχουν στη Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση, και να διατυπώσουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους στη σχετική ρύθμιση -μιας και εάν ψηφιστεί ως έχειν το εν λόγω άρθρο- και στο δικό μας κλάδο θα δημιουργηθούν εν τοις πράγμασι υπάλληλοι όχι μόνο δύο (2) αλλά και τριών (λόγω ΑΠΑ) ταχυτήτων.