Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»Άρθρο 52 – Τροποποίηση του άρθρου 73 του ν. 4427/2016 (Α’ 188)Σχόλιο του χρήστη Γεώργιος Πασιόπουλος | 26 Δεκεμβρίου 2019, 04:16
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επαναφορά ενός ενιαίου 33ωρου ωράριου εβδομαδιαίας λειτουργίας ειδικά για το προσωπικό αεροναυτιλίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αποτελεί μία αποτελεσματική θεσμικά ρύθμιση για την επανεγκαθίδρυση των κατάλληλων συνθηκών εργασίας μίας κατηγορίας προσωπικού με επιβαρυμένη φύση εργασίας και περιβάλλον 24ωρης λειτουργίας και με νευραλγικό ρόλο στην Χωρητικότητα του Εθνικού Εναέριου Χώρου και την Ασφάλεια των Πτήσεων. Χωρίς αμφιβολία, ήταν απρόσμενο και οξύμωρο το γεγονός, ότι προ τριετίας, ο ν.4427/2016, εξαίρεσε για πρώτη φορά στην ιστορία της ΥΠΑ από το 33ωρο ωράριο εβδομαδιαίας λειτουργίας, ιδίως τους Ηλεκτρονικούς-ATSEP της ΥΠΑ, ενώ σαν να μην ήταν αυτό αρκετό, μείωσε με δραστικό τρόπο τις οργανωτικές δομές και αρμοδιότητες εξειδικευμένης εκπαίδευσης τους. Ήταν απρόσμενο και οξύμωρο νομοθετικά, διότι περίπου την ίδια χρονική περίοδο με την έκδοση του ν.4427/2016, τόσο ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (βλ. πχ ICAO Doc 9868, Εκδ. 2015) όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση (βλ. πχ τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2016/1377 όπως αντικαταστάθηκε από τον (ΕΕ) 2017/373) ανεδείκνυαν ακόμα πιο εμφατικά από ότι στο παρελθόν, την σημαντικότητα του έργου των Ηλεκτρονικών Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας (ATSEP) στην Αεροναυτιλία. Θεσμοθετώντας κανονιστικά συγκεκριμένη και εξειδικευμένη επαγγελματική εκπαίδευση τους και - ίσως ακόμα πιο κρίσιμα - απαιτώντας τη συνεχή διασφάλιση της ικανότητας άσκησης των καθηκόντων τους ως προσωπικό αεροναυτιλίας. Επομένως η ως άνω προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 73 του ν.4427/2016, όχι μόνο επιδιορθώνει μία εν γένει ακατάλληλη και επικίνδυνη νομοθετικά παρέμβαση στο επί δεκαετίες δόκιμο 33ωρο εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας του εν λόγω προσωπικού αεροναυτιλίας της ΥΠΑ, αλλά συνάδει πλέον ακόμα περισσότερο με το πνεύμα του Ευρωπαίου νομοθέτη, ως μέτρο υιοθέτησης κατάλληλων συνθηκών εργασίας, προς την κατεύθυνση διασφάλισης της μακρόβιας ικανότητας εκτέλεσης των καθηκόντων του. Λαμβάνοντας έτσι υπόψη με ουσιαστικό τρόπο τον επιβαρυμένο χαρακτήρα/περιβάλλον 24ωρης απαοσχόλησης του και την σημαντικότητα διατήρησης της ικανότητας άσκησης των καθηκόντων του, με γνώμονα τόσο την εργασιακή υγεία και ασφάλεια όσο και την Ασφάλεια του επιβατικού κοινού και τις επιδόσεις του Συστήματος Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας. Γεώργιος Πασιόπουλος MSc/PhD, Απόφοιτος ΕΣΔΔΑ Ηλεκτρονικός-ATSEP/Ηλεκτρονικός Μηχανικός Ασφάλειας Εναερίου Κυκλοφορίας Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας/Γενική Διεύθυνση Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας ΔΑΑ