Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»Άρθρο 52 – Τροποποίηση του άρθρου 73 του ν. 4427/2016 (Α’ 188)Σχόλιο του χρήστη Γιώργος Παγώνης | 26 Δεκεμβρίου 2019, 15:53
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κα Κλωναράκη, λέτε ότι «εάν ψηφιστεί ως έχει το εν λόγω άρθρο στο δικό σας κλάδο θα δημιουργηθούν εν τοις πράγμασι υπάλληλοι όχι μόνο δύο (2) αλλά και τριών (λόγω ΑΠΑ) ταχυτήτων. Πόσα μέλη έχετε στο α’βάθμιου σωματείο σας τα οποία ως οικονομικοί εργάζονται σε 24 φυλακή; από ποιό σύνολο μελών; Παίρνοντας ως παράδειγμα την Αεροναυτιλία που αναφέρατε, οι εργαζόμενοι π.χ. στον κλάδο του Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, έχουν σαφώς διαφοροποιημένες μισθολογικές απολαβές έναντι των υπόλοιπων εργαζομένων. Όμως αρχές όπως αξιοκρατίας, αμεροληψίας, ισονομίας ή/και οι λοιπές αρχές που επικαλείστε δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αμβλύνουν το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας δικαιούνται εκ του είδους του έργου τους ένα διαφοροποιημένο μισθολογικό καθεστώς. Κάθε παρόμοια διαφοροποίηση είτε αυτή αφορά τα μισθολογικά είτε τα εργασιακά κλπ δεν συνιστά κάποια μορφή ‘περιχαράκωσης’ ή υποστήριξης διαφορετικών ‘ταχυτήτων’ μεταξύ των εργαζομένων αλλά είναι μια θεσμοθετημένη εθνικά και υπερεθνικά διαφοροποίηση (βλπ. Eurocontrol) που εδράζεται στο ότι ακριβώς παρέχουν ένα διαφοροποιημένο έργο, το έργο της Αεροναυτιλίας. Συνεπώς, διαφορετικές οικονομικές απολαβές μεταξύ των εργαζομένων σε διαφορετικούς κλάδους, διαφορετικά ωράρια απασχόλησης, κ.ο.κ. ειδικά για τους κλάδους που υπηρετούν το έργο της αεροναυτιλίας είναι ήδη θεσμοθετημένα εδώ και δεκαετίες μέσα στην ΥΠΑ και δεν αποτελούν ‘διασπαστικές’ αλλά μη ισοπεδωτικές πρακτικές που διαφοροποιούν με βάση το έργο ενός εκάστου εργαζομένου και στηρίζονται σε ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς και πρακτικές. Άρα τα «περιχαράκωση των δικαιωμάτων της Αεροναυτιλίας» που αναφέρατε στην τοποθέτησή σας αλλά και γενικότερα τα περί διαχωρισμού των υπαλλήλων ανάλογα με το αντικείμενο που υπηρετούν, αυτά έχουν συντελεστεί διαχρονικά τόσο στην χώρα μας όσο και διεθνώς και θεωρούνται εδώ και δεκαετίες ως δεδομένα μεταξύ κλάδων και εργαζομένων της ΥΠΑ. Και αυτό δεν οφείλεται ούτε στο ότι η πρώην ΥΠΑ έχει νομοθετικά διαχωριστεί, με νομοθετική πρωτοβουλία της προηγούμενης κυβερνήσεως σε ΑΠΑ και ΥΠΑ και ούτε καν οξύνονται με παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία (άρθρο 52) της παρούσας κυβερνήσεως. Αντιθέτως, με την παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία της τροποποίησης του άρθρου 73 του ν.4427/2016, πολλοί περισσότεροι εργαζόμενοι από σχεδόν όλους τους κλάδους θα συμμετέχουν σε μια εξαίρεση στην οποία μέχρι σήμερα συμμετείχαν μόνο οι εργαζόμενοι ενός και μόνο κλάδου της Αεροναυτιλίας. Άρα είναι σαφές ότι ο νομοθέτης με το άρθρο 52 κινείται με στόχο την αποκατάσταση και την διεύρυνση της εφαρμογής της εξαίρεσης σε περισσότερους εργαζόμενους και κλάδους και όχι με στόχο τον αποκλεισμό όπως κινήθηκε αρχικά ο νομοθέτης του άρθρου 73 του ν.4427/2016. Και έρχεστε κα. Κλωναράκη, ως εκπρόσωπος εργαζομένων, να διαμαρτυρηθείτε τώρα που ο νομοθέτης διευρύνει την βάση εφαρμογής του άρθρου 73; Δηλαδή σας δημιουργεί πρόβλημα τώρα η διεύρυνση προς όλους ανεξαιρέτους του κλάδου της αεροναυτιλίας; ενώ από το 2016 που ισχύει το άρθρο 73 του ν.4427/2016 και απέκλειε όλους τους εργαζόμενους όλων των κλάδων πλην ενός και μόνο κλάδου, των Ελεγκτών, δεν σας δημιουργούσε πρόβλημα; Διότι αν το άρθρο 73 σας δημιουργούσε προβλήματα όπως λέτε τότε γιατί δεν αποστείλατε ποτέ έστω μία επιστολή διαμαρτυρίας είτε ως Σύλλογος, είτε ως Ομοσπονδία (ΟΣΥΠΑ) προς την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου; Και γιατί δεν το πράξατε αυτό ποτέ; ούτε προς την νέα ηγεσία του Υπουργείου; Διότι εκτός από το να αντιπολιτεύεστε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της παρούσας κυβερνήσεως και να εμφανίζεται προσκόμματα ακόμα όταν αυτές διευρύνουν την βάση εφαρμογής ενός ευνοϊκού για τους εργαζόμενους μέτρου, υπάρχει κα. Κλωναράκη και η αυτοκριτική. Και η αυτοκριτική είναι για όλους όσους όψιμα ή σκόπιμα σήμερα ανακαλύπτουν και ενημερώνουν το Υπουργείο για ενδεχόμενα προβλήματα που θα υπάρξουν μεταξύ των εργαζομένων μετά την ψήφιση του άρθρου 52, ενώ αυτό το εφαρμοζόταν αδιαμαρτύρητα, ήδη από το 2016 και μάλιστα ως είχε στο άρθρο 73 χωρίς τις ευνοϊκές τροποποιήσεις που εισάγει η παρούσα ηγεσία του Υπουργείου με το άρθρο 52. Το άρθρο 73 ισχύει κα.Κλωναράκη από το 2016 και όσο και εάν την αναζήτησα δεν βρήκα καμία σχετική επιστολή με την οποία να ζητούσατε την αποκατάσταση του ωραρίου των 24ρων φυλακών. Άρα είτε δεν επηρέαζε τα μέλη σας, είτε η ευαισθησίας σας αποδεικνύεται αν όχι 'σκόπιμη' τουλάχιστον όψιμη.