Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»Άρθρο 35 – Τροποποιήσεις του ν. 2963/2001 (Α’ 268) για την οργάνωση και τη λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορείαΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ | 27 Δεκεμβρίου 2019, 08:08
Στις τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν αναφορικά με τις δημόσιες μεταφορές με λεωφορεία θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη η πλήρης κατάργηση της περίπτωσης ε. της παραγράφου 2 του άρθρου 4 του ν. 2963/2001 (Α’ 268), «ε. Είναι δυνατή η εκτέλεση και κάθε άλλου είδους μεταφορικού έργου, εφόσον πληρούνται οι εκάστοτε απαιτούμενες από το νόμο ειδικές προϋποθέσεις και εφόσον συστήνουν ανεξάρτητες μεταφορικές επιχειρήσεις για το έργο αυτό.». και να αντικατασταθεί με αντίστοιχη περίπτωση, η οποία να καθιστά σαφές πως είναι αδύνατη η εκτέλεση από τις Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. άλλου έργου εκτός του συγκοινωνιακού ως εκ τούτου δεν δύνανται να συστήνουν ανεξάρτητες μεταφορικές επιχειρήσεις για το σκοπό αυτό. Με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί ένας σαφής διαχωρισμός των δύο κλάδων, δηλαδή των δημόσιων μεταφορών και των τουριστικών μεταφορών με λεωφορεία. Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο δίνει δυστυχώς τη δυνατότητα στις Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. να απολαμβάνουν το μονοπώλιο των δημοσίων μεταφορών αλλά και να έχουν τη δυνατότητα άσκησης τουριστικών μεταφορών μέσω των τουριστικών επιχειρήσεών τους. Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι τουριστικές επιχειρήσεις των Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. έχουν Δ.Σ. με την ίδια σύσταση αυτής του Δ.Σ. του μητρικού Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. και χρησιμοποιούν κεφάλαια για την ανάπτυξή τους που προέρχονται από τις μητρικές Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. Το πόσο ανεξάρτητες είναι λοιπόν βάσει νόμου είναι πολύ δύσκολο να εξακριβωθεί και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ελέγχεται από το κράτος. Αυτή η ανισότητα πρέπει να διορθωθεί και το νομοσχέδιο αυτό είναι μία μεγάλη ευκαιρία για να επιτευχθεί αυτό. Με εκτίμηση για το Δ.Σ. Ο Πρόεδρος Ευθυμίου Δημήτριος Ο Γραμματέας Κωτούλας Ευάγγελος