Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»Άρθρο 31 – Τροποποίηση άρθρου 3 του ν. 1010/1980Σχόλιο του χρήστη ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΟΦΑΕ) | 27 Δεκεμβρίου 2019, 13:08
Άρθρο 31 Διεθνείς μεταφορές με βάση τον κανονισμό 1072/2009 είναι μεταξύ άλλων και οι μεταφορές που διεξάγονται με φορτίο με αφετηρία κράτη μέλη και προορισμό τρίτες χώρες ή αντίστροφα. Παρά ταύτα οι μεταφορές αυτές διέπονται ακόμη σε μεγάλο βαθμό από διεθνείς διμερείς συμφωνίες μεταξύ των κρατών μελών και των τρίτων χωρών. Όπως λοιπόν προκύπτει από την 3η αιτιολογική σκέψη του κανονισμού 1072/2009, ο τελευταίος δεν θα πρέπει να εφαρμόζεται στο τμήμα εκείνο της διαδρομής του κράτους μέλους όπου φορτώνονται ή στο κράτος μέλος που εκφορτώνονται τα εμπορεύματα μέχρι να συναφθούν σχετικές συμφωνίες απ’ ευθείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις τρίτες χώρες. Στις περιπτώσεις αυτές ο κανονισμός 1072/2009 θα εφαρμόζεται μόνο στα κράτη μέλη διέλευσης. Εν γένει μέχρι να συνάψει τέτοιες συμφωνίες η ΕΕ με τρίτες χώρες, οι διατάξεις αντίστοιχων διμερών συμφωνιών μεταξύ κρατών μελών & τρίτων χωρών για μεταφορές με σημείο αναχώρησης ένα κράτος μέλος & προορισμό μια τρίτη χώρα ή αντιστρόφως δεν θίγονται. Επίσης δεν θίγονται διατάξεις συμφωνιών για τις μεταφορές, με αφετηρία ένα κράτος μέλος & προορισμό τρίτη χώρα και αντιστρόφως, οι οποίες περιλαμβάνονται σε διμερείς συμφωνίες μεταξύ κρατών μελών και επιτρέπουν, είτε δυνάμει αδειών είτε δυνάμει ελεύθερου καθεστώτος, τις φορτώσεις και εκφορτώσεις σε ένα κράτος μέλος από μεταφορείς μη εγκατεστημένους σε αυτό το κράτος μέλος. Στις περιπτώσεις των συνδυασμένων μεταφορών δεν έχουμε αυτή την εξαίρεση. Επίσης με βάση την εγκύκλιο Β4/14315/1589/9.10.2012 (σημείωση 7) του Υπουργείου Μεταφορών επί λέξει αναφέρεται ότι «το αρχικό ή τελικό οδικό σκέλος συνδυασμένης μεταφοράς πραγματοποιείται από τον ίδιο οδικό μεταφορέα, με οχήματα ιδιόκτητα ή μισθωμένα κατ’ άρθρο 3 πδ 91/1988 και συνεπώς όχι με έλξη. Συνεπώς με την προτεινόμενη κατάργηση της περιπτωσης γ της παρ.1 του άρθρου 3 του ν.1010/1980 όπως αυτό έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα, τίθεται ζήτημα ως προς την υφαρπαγή μεταφορικού έργου των Ελλήνων μεταφορέων όταν η Ελλάδα είναι χώρα διέλευσης μίας διεθνούς μεταφοράς μεταξύ κράτους μέλους και τρίτης χώρας και ως εκ τούτου εφαρμόζεται η παράγραφος 6 του άρθρου 4 του Κανονισμού 1072/2009, κι ως εκ τούτου η ΟΦΑΕ είναι αντίθετη με την εν προτεινόμενη κατάργηση.